Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
Träning Har just läst en tråd om ouppfostrade hästar, och alla är rörande överens om hur en väluppfostrad häst ska bete sig. Och självklart vill...
2
Svar
20
· Visningar
1 677
Senast: Bauke
·
Y
Träning Nja, tja, jag kvalar in för jumbo priset. Jag kom på att valacken var vansinnigt rädd för att gå ut utan sällskap, men framsteg är att...
Svar
7
· Visningar
782
Senast: unki
·
H
Träning när ni ska vänja era åringar vid träns med bett,har ni på nosgrimman då? gapar dom inte mkt annars??
Svar
6
· Visningar
797
Senast: Rotterö
·
A
Träning Min häst bockar som en galning i ridhuset. Han är jättebra ute, och vi har samma utrustning då, alltså kan han inte ha ont eller vara...
Svar
4
· Visningar
673
Senast: LinJen
·
P
Träning Jag är medryttare på ett 3årigt sto som vi vill börja rida in nu när det äntligen börjar bli mjukare i marken och bättre väder. Jag och...
Svar
7
· Visningar
1 677
Senast: p_pamela
·
H
Träning vad har ni på era åringar när ni tömkör dem? grimma eller träns med bett?
Svar
3
· Visningar
745
L
Träning Vad andvänder ni vid longering?? Hjälptyglar, kapson, träns etc..
2
Svar
30
· Visningar
2 221
Senast: suisyola
·
G
Träning Det är ju ständigt diskussioner om att den & den hästen är bakom lod. NÄR är hästen bakom lodplanet? Vart går liksom gränsen?
Svar
14
· Visningar
2 567
Senast: glittertuss
·
S
Träning Någon som har ett bra tips?? Har en ponny som bockar och sparkar väldigt mycket men inte jämt utan bara när man rider ut mest på...
Svar
18
· Visningar
1 684
Senast: fiaskurken
·
Z
Träning Jag vill höra vad ni tror om olyckorna som händer inom hästsporten. Om man pratar med akutsjukvården och ambulanspersonal så ser de...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 376
Senast: Mrs_Malfoy
·
T
Träning Jag skulle vilja höra lite teorier varför vissa hästar är väldigt rädda om sina bakben. Hörde en veterinär som sa; kommer jag till en...
Svar
6
· Visningar
1 969
Senast: zask
·
Träning Vad tycker ni? När ska man börja rida sin nyinköpta häst? Ska man vänta några dagar eller en vecka eller två? Jag har alltid väntat runt...
2
Svar
30
· Visningar
6 470
Senast: glittertuss
·
E
Träning :confused: kommer jag nånsin lära mej? det känns som att det går så låååångsamt frammåt. ok, konstig tråd, aja, deppar bara lite :crazy:
Svar
8
· Visningar
2 350
T
Träning Han hugger i luften, lägger öronen bakåt, vispar med svansen och visar tydligt sitt missnöje med att få sadelgjorden spänd. Bra dagar...
Svar
17
· Visningar
2 758
Senast: sante
·
S
Träning Min syster köpte sig ett halvblodssto straxt före jul å det var frid å fröjd vid provridningarna (3 st varav 2 i ridhus en ute i skogen)...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
7 903
Senast: Djurjouren
·
Träning vad ska men göra när inte hästen står stilla när man ska sitta upp? nån som har något bra tips..? Inget med godis helst... det funkar...
2
Svar
21
· Visningar
1 683
Senast: Ponyta
·
Träning Nu är jag i valet och kvalet. Valacken ska ju in på ÅB hos vet idag, och lilltjejen ska vara kvar hemma. Men jag kan inte bestämma mig...
Svar
5
· Visningar
974
Senast: ako
·
Träning Är det någon som har använt sig av mental träning i kombination med ridning? Vad tror ni om det här paketet...
Svar
10
· Visningar
1 488
Senast: Låtta
·
H
Träning Min häst börjar alltid sparka med frambenen när vi åker transport, hon gör detta speciellt vid vänstersvängar, när vi accelerar och när...
Svar
2
· Visningar
984
Senast: lovehorses
·
A
Träning Hur gör man för att få en stadigare hand? Några tips?
Svar
7
· Visningar
1 902
Senast: Vicku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp