Ouppfostrade hästar? Hjälp till!

Ärligt talat tror jag att du är ute på djupt vatten ifall du i all välmening vill hjälpa någon hästmänniska. Det finns lika många teorier vad gäller hästhantering och ridning som det finns hästmänniskor.

Något som är helt rätt för dig och din häst kanske inte alls passar för en annan ryttare och dennes häst. Vad är då rätt och fel.. :) Bara en sådan sak som att människor är byggda på olika sätt kommer innebära att sisten ser olika ut.

Däremot håller jag helt med dig vad gäller detta med skitsnack. Tycker att det är väldigt tråkigt att vissa människor endast vill se det dåliga i andras ridning/hästhantering, varför inte fokusera på det som är bra istället.

Alla har ju någon gång själv varit nybörjare, och finns det verkligen någon ryttare på detta jordklod som alltid rider helt perfekt i alla situationer?

Glöm ej, läktarryttare brukar ju vara de bästa ryttarna.. ;) Som vanligt, mycket snack och liten verkstad. :)
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 304
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan Ursäktar för långt och rörigt inlägg Precis som många andra drömmer jag om en egen häst, men jag undrar om det överhuvudtaget är...
2
Svar
24
· Visningar
3 498
Senast: kryddelydd
·
Övr. Hund Jag och min sambo har länge pratat om att skaffa en hundvalp och nu har båda våra liv gjort det möjligt. Det lär inte ske förrän till...
Svar
11
· Visningar
2 079
Senast: Aningsfull
·
D
Hästmänniskan Jag måste bara skriva av mig lite. Förlåt om tråden hamnar fel och om jag har skrivit flummigt och osammanhängande men jag måste få...
2
Svar
38
· Visningar
3 951
Senast: Hanna-Saga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp