Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag behöver hjälp. Jag sköter ett 18-årigt varmblod minst en dag i veckan sedan ett år tillbaka. Det har aldrig varit några direkta...
Svar
3
· Visningar
912
Senast: ika77
·
Träning Vi har en häst i våret stall som dagligen rymmer ur hagen. Vi har elband och elen är på. Hon hoppar över den understa tråden och...
Svar
15
· Visningar
1 662
Senast: Inelin
·
Träning För att komma vidare i mitt tävlande och att komma närmare målet med ensamridningen så behöver jag lite hjälp. Hästen är nämligen helt...
Svar
15
· Visningar
1 284
Senast: Moniq
·
S
Träning Jag skall skaffa mig en stor tinker nu om ett litet tag, undrar om det är någon som kan svara på om han hade kunnat gå ute ? Han hade...
Svar
14
· Visningar
1 413
Senast: Mia_R
·
A
Träning Ännu en lastfråga... Skall hästen kunna stå kvar själv inne i transporten när man kommit fram, eller skall man ta hand om den direkt...
Svar
3
· Visningar
947
Senast: kicki71
·
Träning \"Hästpratare\"? Undrar om någon här har någon erfarenhet av "hästpratare"... känner till någon som är seriös osv. Vet att det finns...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 632
Senast: Serendipity
·
A
Träning Hästen jag rider har ovanan att krypa under eltråden :o i hagen, den e låg men han tar sats, siktar in huvudet under tråden sedan...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 715
Senast: Mynta2
·
F
Träning Martinique & Tea - genom eld & vatten Vi köpte Martinique den 9:e juli 1999. Hon var den första och enda hästen vi åkte och tittade på...
2
Svar
29
· Visningar
2 270
Senast: eldione
·
M
Träning Hej Jag har en 6-årig halvblodsvalack som är en egen uppfödning. Han är verkligen ett riktigt charmtroll, alltid glad och positiv...
Svar
2
· Visningar
2 041
Senast: Lena_B
·
Träning vad ska jag göra för smart grej för att lösa detta problem. När vi är ute och går så stannar hon bara (när hon vill). Jag har provat att...
Svar
15
· Visningar
4 527
Träning ...finns det i mina ögon gott om. Vad anser ni? Jag anser det som en självklarhet att mina hästar: *Väntar i med boxdörren öppen tills...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 244
Senast: irma
·
J
Träning jag håller på och "toleranstränar" min kuse. Han ska stå ut med saker som låter, prasslar mm bakom honom. Han är bakrädd och det ska jag...
Svar
8
· Visningar
1 199
Senast: aska
·
S
Träning Hur skulle ni göra med följande hästar? Häst 1: Går jättesnällt in i transporten, nästan travar in ibland, men backar direkt ut så man...
Svar
11
· Visningar
980
Senast: starlet77
·
Träning Ja..Jag behöver lite hjälp. Jag är medryttare på ett 18-årigt varmblod en dag i veckan och det har inte varit några direkta problem att...
Svar
6
· Visningar
939
Senast: skjona
·
M
Träning Behöver lite tips på hur jag ska lära hästen att stå still i gången, när jag ska sitta upp osv. Så hur lär jag honom?
Svar
6
· Visningar
856
Senast: anneluttan
·
A
Träning Jag har en undring, det kommer en ny dam till stallet i morgon, hon har bott hos oss förr, men min nya häst har inte träffat henne. Min...
Svar
17
· Visningar
1 428
Senast: LUDDE98
·
Y
Träning Hur tidigt släpper ni era hästar på bete? Och vad styr betessläppet?
2
Svar
20
· Visningar
1 612
Senast: annaa
·
Träning Detta handlar mer om hästar än hundar så jag hoppas tråden kan få ligga kvar här. :) Jag har funderat lite granna när jag läser vissa...
2
Svar
22
· Visningar
2 326
Senast: Alexandra_W
·
S
Träning Hej jag har en fundering som kanske skulle ligga under trav-forumet men då jag vill ha respons även av "ridfolk" så lägger jag den här...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
7 588
Senast: wild_fire
·
K
Träning Min sköthäst är fruktansvärt nervös/rädd av sig!Ägarinnan tror han ev fick stryk i sitt förra hem!Han är ostartad.Har gått som gårdshäst...
Svar
4
· Visningar
931
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp