Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning På minst 10 trådar här på Bukefalos, kan man läsa om hästar som "blivit illa behadlade" eller "misshandlade" av förra ägaren...Och när...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 038
Senast: Mia_R
·
Träning Min häst har visst lärt sig att öppna grinden till hagen, det är el-trådstaket med sånt där handtag. Vad ska vi göra för att han inte...
Svar
5
· Visningar
1 278
Senast: Emmahpemma
·
F
Träning Sen jag i somras fick min envisa dam att gå igenom transporten utan att vara rädd för att få stryk, så har tanken på att bli lasttränare...
Svar
6
· Visningar
1 101
Senast: Farouk
·
A
Träning Såg på en film idag, där de visade hur de gjorde när de skulle rida in en häst. På ett tredelat bett tejpade de fast latextejp på de två...
Svar
1
· Visningar
1 025
Senast: jollebus
·
Träning Min unghäst fick i somras en hovbensfraktur. Blev ordinerad sträng boxvila och där har han stått. Återbesök var 6:e - 8:e vecka till...
Svar
6
· Visningar
1 880
Senast: ylvalill
·
J
Träning Jag har tre hästar som går ute mycket, vilket innebär flera höfodringar i hagen. Mitt problem är jag nästan blir nertrampad av det ena...
Svar
8
· Visningar
871
Senast: Yrja
·
Träning Spinn off på min andra tråd om poppis med misshandlade hästar.. Vart anser du gränsen går mellan bestraffning och misshandel??
2
Svar
27
· Visningar
1 858
Senast: Yrja
·
Träning Ni som låter hästarna gå in själva.. Hur gör ni när de då INTE vill gå in?? Min nya foderhäst ska man "släppa" så han går in själv, det...
Svar
16
· Visningar
985
Senast: maja300
·
Träning Mamma-häst i hagen är på min häst som fan när hon brunstar och vill att han ska kliva upp på henne. Hon lyckas ibland också. Hennes son...
Svar
1
· Visningar
724
Senast: Lazio
·
S
Träning Någonting som länge gnagt på de små, grå cellerna i min bakre hjärnhalva är vilken roll instruktörerna borde spela vid ett eventuellt...
Svar
11
· Visningar
1 342
Senast: Svensson
·
Träning Vad tycker ni om detta? Hantering
Svar
11
· Visningar
1 036
Senast: Inelin
·
F
Träning Hej! Jag hoppas att ni kan hjälpa mig. Min häst är ganska så sur i boxen en del dar mer endra mindre. Men när jag inte binder upp honom...
Svar
2
· Visningar
1 049
Senast: AnetteJT
·
Träning Min ena häst slaskar jättemycket med vattnet när han äter hö. Det får han i och för sig gärna göra men det är jobbigt när boxen blir så...
Svar
9
· Visningar
1 039
Senast: Sablar22
·
N
Träning Min shettis har antagligen blivit illa behandlat före jag köpte honom. Han var rädd för allt när han kom men har blivit mycket bättre...
Svar
10
· Visningar
966
Senast: scarlet95
·
S
Träning min grannes häst har 4 skor men har tappat en... är jag helt puckad elle e de inte så att man inte ska rida när en häst tappat en sko...
Svar
6
· Visningar
1 100
Senast: tjenixen
·
T
Träning Min häst(äldre ponnysto)fick för en tid sen ny hagkompis. Tyvär blev hon då söndersparkad(vet fick komma och sy) Hon har nu läkt ihop...
Svar
14
· Visningar
1 297
Senast: bigganl
·
S
Träning Min häst har den sista veckan stått ensam i en hage. Han har en kompis i hagen intill men iallafall, detta har gjort att han har mycket...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 294
Senast: Gustava
·
G
Träning Hur ska man "ta bort" det??? Hon gör bara det med bakhovarna och har tydligen alltid gjort det....men jag vill träna bort det eller är...
Svar
1
· Visningar
711
Senast: kopparberg
·
Träning Ni som har eget stall vad har ni för rutiner. In- & utsläpp, fodringstider, strö, foder etc. Kul att veta hur det är hos andra.
2
Svar
24
· Visningar
2 137
Senast: Natascha
·
F
Träning Vilken ålder är lämplig att börja longera föl/unghästar? ja har läst vid två års ålder, men kan man börja tidigare för ett föl jag vet...
2
Svar
25
· Visningar
2 974
Senast: Eir
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp