Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Träning Hur tränar ni era unghästar till 3årstestet? Jag ska vara med 16 maj med min valack, men har tyvärr pga en olycka inte haft möjlighet...
Svar
9
· Visningar
903
Senast: Cosmoz01
·
S
Träning Jag har frågat förr men inte fått något riktig svar. Vi ska ju vara ledare över våra hästar de ska ju lita på oss osv,men vem ser efter...
Svar
5
· Visningar
975
Senast: Colleen
·
M
Träning Jag blir så trött på honom! Han följer efter mig vart som hällst men åka transport då vägrar han. Igår tog det tillexempel två timmar...
Svar
3
· Visningar
842
Senast: martina
·
D
Träning Vinglig, \"ormig\" häst Jag rider en häst åt en bekant just nu som är hemskt vinglig, eller "ormig". Hästen ifråga är 9 år, tävlad LC...
Svar
10
· Visningar
2 834
Senast: Balderum
·
Z
Träning Jag har en åring på foder just nu. Vi har inte klippt bort familjelyckan på honom än då den inte kommit ned än, så han är fortfarande...
Svar
2
· Visningar
778
Senast: Yrja
·
Träning Hej jag behöver lite hjälp med min häst, från er duktiga här på buke :) Nu är det så att min häst har alltid varit sur på stallgången...
Svar
11
· Visningar
1 341
Senast: bannangirl
·
D
Träning Hejsan, Förra veckan fick min dotter (8 år) hem sin foderponny. Han är en snäll shettis som är underbar att pyssla med. Dottern har...
Svar
3
· Visningar
1 756
Senast: Gustava
·
S
Träning Hur gör ni när ni ska vänja era hästar vid trafik? Jag har en unghäst som inte är van vid trafik och som kan bli rädd för...
Svar
11
· Visningar
2 392
Senast: emindy
·
Träning Jag måste värkligen få höra mig för om vad andra tycker om detta. Det är så att det finns 2, 1 åringar i stallet som är helt underbara...
2
Svar
25
· Visningar
1 868
Senast: stumpen69
·
Träning Treåringen i stallet ska gå treårs om en månad. Men hennes flås är under all kritik. Musklerna hon behöver kan jag fixa men det där med...
Svar
14
· Visningar
1 139
Senast: lil-sis
·
L
Träning Vår shettis lägger sig och rullar med ryttare på. Oftast när hon är svettig, men idag la hon sig på grusvägen medans hon (med dottern på...
Svar
7
· Visningar
1 570
Senast: Colleen
·
Träning Era åsikter. Är det bara påhitt eller existerar mental överföring av bilder/känslor? NH handlar väll mest om kroppsspråk men mental...
2
Svar
36
· Visningar
3 526
Senast: Horsen
·
G
Träning Hur ser man att en häst haltar?
Svar
4
· Visningar
1 585
Senast: emindy
·
L
Träning Hej. jag behöver hjälp med att uppfostra mitt föl. hon är inte rädd för nått. när jag är i rundcorallen står hon bara där när jag...
Svar
7
· Visningar
921
Senast: martha
·
G
Träning Några bra tips på hur man visar häst för hand? Vad ska man tänka på etc.?
Svar
3
· Visningar
989
E
Träning Imorgon tänkte jag rida dressyr på medryttar hästen! Har bara ett litet problem när jag ska rida dressyr! Sadeln han har är en...
Svar
10
· Visningar
1 143
Senast: Just_me
·
J
Träning Har ett litet i-lands problem :smirk: Är ju gravid och ska ha barn om ca 5 veckor, hästen har mer eller mindre stått sen i december...
Svar
13
· Visningar
1 176
Senast: prince77
·
C
Träning HJÄLP!! Vad gör man med en häst som är rädd för elstängslet? I vintras sprang och kasade vår häst ut genom stängslet och har varit rädd...
Svar
1
· Visningar
804
Senast: mian1
·
T
Träning för att göra en lång historia kort: sålde min häst.. fick tillbaka henne p.g.a. ändrade ekonomiska skäl för ägaren. nu har hon varit...
Svar
10
· Visningar
1 048
Senast: tysse
·
L
Träning vad ska hästen ha på sig när mam longerar?? hur ska det sitta?? :confused: finns det någon som vet??
Svar
17
· Visningar
1 653

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vilket är ert favoritgodis?
  • Sytråden del 4
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar