Telepati och ESP

Konstigt? "Tal" då? Är inte det ett namn på något vi använder vaje dag? :confused: ESP står för "Extra Sensory Perception". Sätt att komunicera. Man kan ju undra vad ordet "tal" står för.

Är en rätt lång övning och jobbig att skriva av men du kan köpa den billigt(boken alltså) på http://www.adlibris.se/shop/ kostar bara 42:- eller nåt och frakten går bara på 15:-
Dessutom köpte jag en inbunden hästbok därifrån för 29:- kr nyligen. :)

jag vet att det funkar...har snackat med flera djur och har fått reda på saker som jag inte visste...snacka med en helt okänd katt...ägaren bekräftade att jag hade rätt när jag sa att den hade en rödförgad kattpolare...lite scary ibland men häftigt! :D

Jag hade ute en hästpratare ute till min foder häst. Och det var äckligt mycket där som stämde. Samtidigt som alla saker inte var allt för roliga. men blev helt chockad faktiskt trodde inte att det kunde funka.

Men fick massa svar som hon inte skulle kunnat veta. Vet fortfarande inte riktigt vad jag ska tro men ska ta ut henne till min nya häst sen när jag lärt känan henne lite bättre.

Och dte här med telepati funkar. Fick tipset av en ridlärare när jag skulle rida gymkhana på en gnska vild och lite okontrolerbar häst. Skulle då göra en liten volt mellan/runt två koner. Och hon rev dom sprang brevid dom och trassla. Nästa gång tänkte jag på vad min ridlärare sagt och volten blev perfekt. Likaså hindret,slalomen allt var perfekt.

Jag satt hela tiden och försökte se framför mej hur vi fattade gallop,fixa en perfekt volt,hoppade hindret,slalom runda,slalom,hopp i mål. Och det kändes som om hon åxå fattade vad vi skulle göra för jag behövde inte hålla lika mycket i tyglarna,inte styra lika mycket. det var en fantastisk känsla.

likadan har jag gjort i dressyr när jag har haft hästar som vart hopplösa att få gå raka,göra skänkelvikningar m.m Bara suttit och försökt se oss rida dom där skänkelvikningarna att hästen flyttar och att dte då gått bättre.=)

Ja eller i form av att vissa hästar kan överföra smärtsignaler (ffa) till mig. Inte så många men en del och där kan jag peka ut EXAKT var. Tror att man måste vara på exakt samma våglängd för att det ska fungera.

Patsy förmedlar inte ev smärta till mig men däremot ofta välbehagskänslor, som tex "välbehasrysningar" vid massage och sådant.

Men inga bilder eller meddelanden utan bara just känslor. Uppfattar även när en hel flock säger att ngt är fel, tex när en häst är skadad eller någon fattas men inte på så stora avstånd utan kanske 100m eller så. Det ligger i luften sas.

Jag blir fundersam, när den så kallade hästprataren kommer, så fortsätter hästen att käka vidare utan att visa något som helst intresse. Om det verkligen fungerade så borde väll hästen vara alldeles till sig av lycka -äntligen någon som förstår vad jag säger. För oftast har de ju väldigt viktiga saker att berätta enligt pratarna.
Sedan undrar jag hur de vet och kunnat tagit reda på att hästar tänker bilder??????? Det kanske de gör, men hur i hela friden har de lyckats kommit fram till att det är så. :angel:

Det din ridlärare lärde dig var att rida med focus, du visade med ytte pytte signaler i kroppen vad du ville att hästen skulle göra. Om du skall göra en volt och funderar på vad du gjorde innan eller något helt annat, så blir din kroppsigal till hästen helt snurrig. Det har inget med tankeöverföring eller telepati att göra. Tänk att en häst känner en fluga landa, det är klart att den känner om du tänker att du ska på fest eller skall göra en perfekt volt.

Jag är inne på din linje. Jag trodde förut på det här med telepati, men nu har jag läst alltför många tester där de tagit ut hästpratare eller någon som har fått en bild av hästen skickad till sig och inte ett smack av vad de påstod att hästen sade eller förmedlade till dem har stämt.
Nej jag tror också att hästarna är grymt bra på att läsa vårt kroppsspråk och tyda de minsta signaler från oss människor. Oftast är det ju så att när man tänker göra något så märks det ju på vårt kroppsspråk.
Jag jämför gärna med ridningen där man kan uppmana en elev att tex ha en skänkel en tanke längre bak eller handen en tanke högre upp och det blir resultat direkt. En tanke avspeglar sig i kroppen och gör skillnad.

Det du beskriver är ju mental träning med målbilder. När du har målbilden "framför dig" blir du avslappnad och mer exakt och hästen uppfattar givetvis de signaler du ger den med din kropp.Därav resultatet.

Jag vet egentligen inte vad som är sant och osant, men jag kan berätta om bl a en ganska "skum" händelse mellan mig och min häst.
Skulle fara ut och fika med en kompis, och passade på att fara förbi stallet och klappa lite på min häst.
Han mådde alldeles ypperligt bra, och vi fortsatte in på stan, fikade och for runt lite i affärer.
Plötsligt, som en kall dusch, så känner jag att jag bara måste åka till stallet, för nått har hänt!
Har en riktig obehagskänsla i maggropen, och hur jag visste att det var till stallet....fråga mig inte.
Kompisen tycker att jag är fånig, vi kom ju nyss därifrån, men jag propsar, och vi far dit.
Det visar sig att min häst har rullat fast i staketet, går inte att få lös, den har rivit upp rejäla sår på benen och i ansiktet, som senare måste sys.
Vi får nu lös hästen, och min undran är varför ingen har ringt mig, och får då veta att han nyss blivit funnen sådär.
Det läbbiga i historien är, att när min obehags känsla kom så hade alltså ingen hittat hästen än...
Jag har inte funderat så mycket på det egentligen, men jag har absolut lärt mig att lyssna på vad jag känner!

Jo, jag tror visst att telepati kan förekomma, men inte riktigt på det sätt som många verkar tro. tex att man kan skicka bilder hej vilt om vad man vill att hästen ska göra mm. Det många beskriver är träning med målbilder som gör underverk på ridningen. Men det är ju inte telepati då. Hoppas du förstår vad jag menar.

Ja då...

det jag ville, var bara att berätta, för när man tänker efter så var händelsen rätt skum... :confused:
Jag hade bara en sån stark obehagskänsla då, inte nått typ bildspel, eller så ;)
Och inte tänker jag kalla mig hästpratare heller :)jag kommer bara att lyssna bättre på det jag känner :)

Jo visst fungerar det. Jag brukar säga att kunde jag lära mig det så kan ALLA.
Endel tar även in smärta från djuret till sin egen kropp.
M vH Mannis, som snart ska gå en fortsättningskurs i djurkommunikation.

både och...ibland kom det upp en bild eller som ett videoklipp, ibland var det speciella ord som bara kom upp i hjärnan...som sagt så stämde grymt mkt av det jag fick upp...kan ju säga att jag hade gåshud resten av kvällen... :p :smirk:lite flum är det men det funkar! :banana:

tyvärr finns det alltför många oseriösa pratare som bara hittar på något och inte alls går in på att prata med hästen...bry dig inte om tidningarna...en del är grymma på det! har träffat en riktig som har snackat med flera djur i vårat stall...det hon sa stämde!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 025
Senast: Sasse
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 591
Senast: Pratsch
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 184
Relationer Back again.. Det är lite oklart vad jag vill med tråden, vet att det bara är jag som kan bestämma för mig själv till syvende och sist...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
67 940
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar