Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
jag brukar göra det för att han ska förstå det berömmande ljudet vilket jag ger först och sedan kommer godiset.Jag kommer tids nog att ta bort godiset och endast använda ljudet.han är ju bara 1,5 år än. /Tess
Mina pållar får massa godis
Alltid direkt efter ett hårt träningspass då dom varit duktiga...
När hästen går raka vägen in i transporten (vilket dom alltid gör = alltid godis) åsså alltid ett eller två nattäpplen att tugga på innan man släcker för kvällen.
Om jag t ex kratsar hovarna, så får de morot när jag är klar med alla fyra, inte mellan varje Vissa går att ge då och då när de är duktiga utan att de tigger, men har de "tiggar tendenser" så får de endast efter avslutat pass.
Om jag inte har missat nåt så är det väl så att mat i krubban inte innebär en belöning för att hästen varit duktig på banan. DEt kan dom ju inte koppla ihop. Belöningen måste ju komma direkt , helst före, när dom gjort rätt. Mat i krubban är ju bara det, mat i krubban.
Ja, det är så jag vill ha det. Beröm skall vara "icke-mat" när jag tränar min häst. Mat i krubban efteråt är en del i "slappna-av-efter-arbetet" eller vad vi nu skall kalla det. Det gör ju också att han får en extra havregiva de dagar han tränas, och bara då, vilket jag tycker är bra.
Hästhantering
Ja, som rubriken lyder. HUR kan jag lära hästen att ta godis snällt? Jag har en häst som gärna tar godis med exakt hela munnen. Tänder...
Hundavel & Ras Känns som som är ganska hetsiga och högenergiska för ett litet barn, inte sällan dom vrålar rätt bra på andra hundar om dom inte fostras...
Foder & Strö Efter att ha haft en "maghäst" i 8 år så har jag alltid gett mina hästar stöpta linfrö från oktober till april/maj. Peppar peppar så har...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.