Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

B
Träning Har inte skrivit här innan men tänkte att jag kankse kunde få något gott råd av utomstående. I måndags råkade min foderhäst ut för en...
Svar
2
· Visningar
911
Senast: Bella70
·
T
Träning Vad är det?? Vad går det ut på? Finns det tävlingar? Hur hoppas det över hinder? Springer "ryttaren" brevid, eller hoppar den också? Har...
Svar
16
· Visningar
1 068
Senast: Dragonfruit_
·
Träning Får en stallägare göra vad han vill med de hästar han hyser i sitt stall?? Jag bytte till ett litet mindre stall för drygt 4 månader...
Svar
19
· Visningar
1 583
Senast: Mirre
·
Träning Har kastrerat min 3 årige kille.hur länge efter det är det lämpligt att släppa honom med stona?Tacksam för svar.
Svar
10
· Visningar
2 021
Senast: charmant
·
S
Träning Satt vid pollens hage och fikade lite, han låg och småslumrade i solen, han brukar alltid göra det på förmiddagen...helt utslagen...
Svar
7
· Visningar
1 068
Senast: Cronis
·
N
Träning Nu har hon börjat igen!!! Så fort jag rider på volten så frustar hon, ca 1-2 gånger /minut!!!!! Inget i skritt, men konstant i trav dock...
Svar
12
· Visningar
3 066
Senast: crazy
·
Träning \"Klagotråd\" Låna ut eller inte Jag har tre hästar i dagsläget... En ridhäst, en avelsmärr och en unghäst. Ridhästen har jag haft...
Svar
19
· Visningar
1 368
B
Träning Är alla "NH-idoler" amerikaner ? Finns det någon motsvarighet till NH i något annat land ? Det kan väl ändå inte enbart vara "jänkarna"...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 486
Senast: **BORTTAGEN**
·
P
Träning Om hästen är stel i ett varv, vad ska man göra då?? Har hört att man inte ska jobba för mycket i det varvet, för då blir det motsatt...
Svar
7
· Visningar
4 141
Senast: plura
·
H
Träning Sitter hemma och funderar på vilken skillnad det egentligen gör... Själv kyler jag alltid hästens ben efter större ansträngningar och...
Svar
10
· Visningar
1 407
Senast: Hästbiten
·
E
Träning Har nu tänk att öva upp min sits och därför rida barbacka lite oftare. Men nu i början kommer jag antagligen skumpa ganska mycket i...
Svar
13
· Visningar
1 304
Senast: Qodrofenia
·
Träning ... vad har ni för erfarenheter av hur deras häst-beteende blir???? utstötta ur en flock? svåra att hanskas med på olika sätt? inte...
2
Svar
24
· Visningar
3 233
Senast: Nafayette
·
C
Träning Har funderat en hel del på det här med inridning. Självklart är det bästa att sätta upp en så lätt ryttare som möjligt första gången...
Svar
10
· Visningar
1 078
Senast: **BORTTAGEN**
·
Träning Denna tråd hamnar säkert fel nu, men jag försöker :). Jag behöver verkligen jobba med min sits och jag har dragit slutsatsen att jag...
Svar
10
· Visningar
1 321
Senast: malumbub
·
Träning Nu behöver jag lite tips och råd från er här på buke! Vet itne om tråden ska ligga här men ni på NH brukar ha många bra tankar och...
Svar
19
· Visningar
1 250
Senast: AnneOnym
·
H
Träning Jag blev faktiskt förvånad när min sambo, som ligger ute på jobb, berättade att en häst hade blivit skrämd i sin hage och rusat igenom...
Svar
3
· Visningar
842
Senast: Dragonfruit_
·
Träning åhh igår när det var tävling så VÄGRADE aladdin att gå in i transporten så vi fick stryka oss. :cry:..men tävling vart det med Othello...
2
Svar
35
· Visningar
2 452
Senast: Zangerl
·
O
Träning Någon som har erfarenhet av hästar som vandrar och inte kan stå still varken i boxen eller i hagen? Hästen i fråga är en femårig...
Svar
17
· Visningar
2 559
Senast: Malkavia
·
M
Träning Hur stor box måste en smäcker häst på 154 mkh ha. Jag vill veta takhöjd mm.
Svar
3
· Visningar
760
Senast: millis
·
E
Träning red en häst igår som såfort man tog tyglarna drog huvudet bakåt. eller spände upp sig i nacken. Har lite svårt att förklara :crazy...
Svar
8
· Visningar
1 145
Senast: EmMmY
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka