Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

K
Träning Min hast har en tendens att bli veldigt lang i dressyren. Han drar ner huvudet och hela halsen och enligt vissa ska jag ha graman men...
Svar
13
· Visningar
887
Senast: Lotus
·
Träning Jag har några frågor/funderingar kring hästhantering... 1. När jag är ut och rider och hästen stannar mitt i allt brukar jag ha som en...
Svar
15
· Visningar
1 024
Senast: lovehorses
·
F
Träning Jag har sen förra året börjat luta mig framåt med överlivet, vilket medför att hela min sits blir katastofal. Nu har jag kommit bak lite...
2
Svar
22
· Visningar
3 036
Senast: Filou
·
Träning Tog för va 6 veckor hand om en vanskött ung arab kille.Mager,långa hovar.sår sår och mer sår osv.nu börjar han bli häst igen.....gått...
Svar
3
· Visningar
1 117
Senast: arabia
·
L
Träning Hej! Jag kommer inte ihåg var jag fått detta ifrån men jag har starkt för mig att följande övning är en bra ledarskapsövning. Är den...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 007
Senast: Tassetass
·
W
Träning Jag har efter en transportolycka haft problem med att köra mitt sto. Efter mkt träning åker hon jättebra och är lättlastad och har...
Svar
4
· Visningar
795
Träning vilket ju såklart inte är så kul direkt. Har en väldigt pigg häst som just nu bara springer som han själv vill. (vilket e mest mitt fel...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 557
Senast: Mirre
·
F
Träning Hej! Jag har fått hem en unghäst som skall ridas in och påbörjat träning. Problemet är bara att han nafsar på saker och ting något så...
Svar
5
· Visningar
1 400
Senast: Hästbiten
·
K
Träning Jag ska få upp min nya foderhäst till sommaren, :), och undrar om ní som har häst har några bra åsikter om vad jag ska tänka på. Jag har...
Svar
2
· Visningar
922
Senast: Kiira
·
G
Träning Hej alla! Jag har en pålle på nio år som har gett mig nåt att fundera på. Jag köpte honom för två år sedan och då var han rätt så...
Svar
10
· Visningar
1 010
Senast: fejko
·
K
Träning Hejsan, skulle vilja veta hur ni gör för att få era hästar mer motiverade och arbetsvilliga inför uppgifter som av hästen upplevs som...
Svar
15
· Visningar
1 202
Senast: Yrja
·
S
Träning Vad gör man när man tror att hästen inte är rädd för själva transporten och transporteringen utan för att bli bortlämnad? Min pålle va...
Svar
13
· Visningar
908
Senast: SofiaH
·
Träning Min pålle kom ju, som några kanske vet, i princip vild från Frankrike till Sverige i höstas. Jag har jobbat mycket med förtroende och...
Svar
4
· Visningar
930
Senast: vovicockokanon
·
D
Träning Jag skulle vilja ha lite hjälp med övningar som är bra för en häst dom ogillar att gå i form. Hästen är rätt fin musklad, men börjar...
Svar
9
· Visningar
1 245
Senast: Mowglii
·
Träning Det är mycket om hur man ska och inte ska lära sin häst att stå still vid uppsittningen. Själv har jag inget behov av att min pålle...
2
Svar
36
· Visningar
2 648
Senast: Bratt
·
M
Träning Har läst några böcker av Peer Werner Vogel, tror jag han hette.. Nyss läste jag om en häst som han nh tränade, han longerade. Han lärde...
Svar
9
· Visningar
820
Senast: Tassetass
·
Träning en liten fråga och råd vad jag ska göra.. när jag kommer in i hagen så kommer mitt sto gående och kan följa mig (lös) en bit, troligen...
Svar
15
· Visningar
7 227
Senast: Moej
·
E
Träning Jag har 2 st shettis hingstar på 2 år. Idag när jag tagit ut ena shettisen på en promenad och skulle sätta ihop dom igen så gormade båda...
Svar
5
· Visningar
753
Senast: hanoirocks
·
S
Träning är det koje att använda piggborste i svansen på privat häst nån gång i vekcan och de andra dagarna annan borste`?sliter det verkligen så...
2
Svar
30
· Visningar
2 282
·
Träning Hur bör man göra? Stå utanför och låta hästen gå in eller är det okej att gå in före hästen. Är det valfritt eller rekomenderas något?
Svar
10
· Visningar
865
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka