Mitt ordval vad gäller att jag tror att straffmetoder inte är att föredra var menat som att det är vad JAG står för och tror. Kanske självklart i mina och dina ögon men inte alls i många andras....ber man om hjälp av "kunnigt folk" är det alltför vanligt att man får tips om pisk och linor och gud vet vad, så det var så jag menade. Att jag tror på de mer tålmodiga och hjälpande metoderna....
Döm inte utan att först ta reda på vad man menar, det blir alltför ofta missförstånd...
Vad gäller att gå fort fram...vi har last tränat honom från och till sen i oktober...
Det blev mer regelbundet sedan mars....så jag vet inte om jag tycker vi går för fort fram?
Han går in...det var vårt första mål...
Det gick fint länge att bara stå där...
Sen började han backa...
Och nu tränar vi igen på att stå där bara..
Men man måste ju gå vidare, testa om han är redo för steg två vilket borde vara att närma sig luckan, att närma sig att röra vid den och kanske låte den höjas en aning från marken?!
Jag får tips av en transport tränare som ansåg att vi skulle jobba så?!
Men det är klart att man alltid kan ta det lugnare, vi tyckte att vi kunde gå ett steg till vilket han inte var med på och nu måste vi ju fortsätta jobba med det?
Eller?
Vi måste ju lära honm att stå kvar trots att vi vill såsmåningom stänga luckan också?
Jag är tacksam för alla tips, men i sista svaret tror jag du missförstod mig...