T
trip
Oj hoppsan, det blev visst lite fel...mycket skärpa .
Jag och datorer...
Jag och datorer...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sen ser ju den krassa verkligheten ut så att man faktiskt blir lite nerdömd om man kommer med lång man, det borde naturligtvis inte vara så men...............
Ja, ELLER så blir inte DU nervös när blinkersen är på = att hästen inte känner DIN nervositet. :smirk:För visst BORDE nålen kännas lika mycket även om man inte ser den??
så du tror att när din häst ska ridas så tänker den 'åå jippie nu ska jag bli riiiden', ni tycks tro att hästarna tycker det är superskoj.. men har dom mkt val när man sätter ett bett i mun på dem och lär dem 'gå på tygeln' etc.det är ju inte så att dom går kvar i sådär kort form om man skulle ha hängande tygel! Klaus Ferdinand Hempfling kan rida in vilda mustanger och till slut få dem att bli ridna på hängande tygel. det är vad jag kallar respekt iaf.. och gud vad alla måste bry sig om tävlingar jämt ! blir så trött på alla människor som gör så mkt med deras hästar och deras sk 'karriär', DET ÄR DJUR FÖR FASIKEN! tror ni att dom har ngn 'karriär' i det vilda fria livet, jag tror att om hästarna själva skulle välja så skulle flertalet välja bort den sk karriären och välja att vara fri... kul att ha en häst som önskar sig bort, då har man ingen relation till hästen (man är inte omtyckt) och då är det väl sådär lagom kul att rida.. klaus ferdinand Hempfling ser inte ut att rycka sin hästs man och de hästarna han 'har' verkar ha ett SÅÅÅ MYCKET bättre liv än era 'dressyshästar med karriär' . bär fel gör dom också om ni läser boken.Hette du realist....
Så då lägger man ner sin tänkta dressyrtävlingskarriär för häsen som är så lovande går inte att frisera. Bara för att man inte ska ge efter för folks tyckande.
Nä klipp om det inte går att rycka, huvudsaken är att man inte plågar hästen.