Han Stegrar

Hej igen..
han har faktiskt hållt sej lugn sen..men i fortdättningen blir det repgrimman när vi ska ut o promenixa :)

Ja men hästarna vi har nu har ju inte en aning om att de en gång i tiden har varit fria, Så de kan ju inte föreställa sig något annat. Men de kan se skillnaden mellan en gott hem där de uppfostras med förstånd och ett hem där de uppfostras med våld. Jag säger inte att du inte har bra hand om dina hästar, för det har jag ingen aning om ifall du har. Men jag säger att hästarna skulle märka en positiv förändring om de flyttade till ett hem där de får ha det bättre. Nej jag har aldrig sagt att hästar kan vara fria när de måste göra som vi säger, jag har ingen aning om var när du fick för dig det och när det kom in i bilden! :confused: Men de kan ju lära sig att gå, stå stilla mm. genom intelligens!

Jag sa....det beror på hur man definierar våld......att stänga in hästar i boxar , hagar, paddockar odyl KAN ju definieras som våld på deras natur...även om dom inte är födda fria så har som vissa instinkter som inte avlats bort.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 549
Senast: fixi
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 856
Senast: mars
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
822
Senast: ryujaneiro
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 468
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar