Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Min häst har lite mysko beteende ibland. Tex om jag sitter (på huk dådå såkalrt) framför honom så lägger han upp frambenet i mitt knä...
Svar
4
· Visningar
818
Senast: Mirre
·
T
Träning Igår åkte min ena häst, vilket gör att den andra går ensam. Systern min har två hästar, en gammal travare och en islänning (där ingen av...
Svar
2
· Visningar
677
Senast: Blobas
·
F
Träning Mitt sto gick och fölade för tre veckor sedan. Hett efterlängtad var den lilla som dock visade sig vara en riktigt kavat liten dam. Hon...
Svar
3
· Visningar
754
Senast: Magdalena
·
K
Träning Jag tappar stigbygeln hela tiden i galoppfattningarna på volt. Spec när vi är många i ridhuset och det inte finns så mycket plats att...
Svar
16
· Visningar
1 491
Senast: DeCloe
·
Z
Träning Jag har inga problem med att öka eller minska tempot i alla tre gångarterna men hur vet man när hästen går i rätt tempo? Om jag...
Svar
8
· Visningar
800
Senast: fio
·
Träning Har dock en rätt så vanlig/allmän fråga. När är man egentligen redo för en egen häst? Jag har ridit i 8 år på ridskola och funderar på...
2
Svar
20
· Visningar
1 635
Senast: Sonita
·
C
Träning Har ridit min häst med en sidepull idag och måste bara säga att jag är så stolt över mig själv och min välridna häst!! Alltså det är...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 990
Senast: Blobas
·
L
Träning Hej. Hur är det egentligen... har hört så många olika varianter. Hur ska man tolka det när hästen följer efter än? Jag tolkar det...
Svar
9
· Visningar
2 009
Senast: Litur_sötnos
·
M
Träning Hej på er! Vi har en 4'a åring som har ett lustigt problem. Hon går superbra att hoppa och rida i trav och galopp men, då hon skall...
Svar
7
· Visningar
1 075
Senast: jeslin
·
N
Träning Hej! Jag har en ponny på 6 år som jag har haft i två år. Jag har ridit in den o allting sånt. Men de första året vi hade honom så lånade...
2
Svar
37
· Visningar
1 968
Senast: yoda
·
F
Träning Stundtals träffar man på hästar som är fruktansvärt nervösa att gå iväg utan sina kompisar. De är rädda för att ledas iväg, stå ensamma...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: FairLady
·
L
Träning Det är så här att vi har en häst i stallet som tyvärr ägaren inte gör nåt med! Hon går i hagen (med dom andra hästaran) dag ut och dag...
Svar
2
· Visningar
878
Senast: Lola_97
·
P
Träning Hur skall jag som människa behandla en värstinghäst i hagen. Hon mopsar inte upp sig mot de som är högst i rang men mot kallblodet är...
Svar
2
· Visningar
737
Senast: peacepipe
·
Träning Min stora ponny (korsning på ca 110cm, 5 år) är fruktansvärd att leda in från hagen. Han naffsar hela tiden och idag fick han tag i mig...
Svar
6
· Visningar
936
Senast: Dragonfruit_
·
S
Träning I mitt stall står en d-ponny,Shaggy, som är sex år. Han kom till ridskolan för ungefär 1 år sedan. Problemet med honom är att han är...
Svar
2
· Visningar
751
Senast: Sonita
·
Träning Har ett litet problem med min 4-åring. Så länge han får gå ihop med yngre hästar, som är lekfulla är han helt okomplicerad med det...
2
Svar
36
· Visningar
2 251
Senast: linzan
·
H
Träning Jag ska börja hjälpa till med en 3 åring i stallet.. När man tränsar/sätter på grimma/klappar han på huvudet så är han inte huvudskygg...
Svar
2
· Visningar
1 201
Senast: Hästbiten
·
N
Träning Hej alla! Jag vet inte riktigt om denna saken som jag ska ta upp nu hör hemma här men jag visste inte vart jag skulle lägga den så det...
Svar
18
· Visningar
1 195
Senast: Nattis_83
·
C
Träning Hej! Jag skulle behöva råd i hur man på bästa sätt kan arbeta med en häst som troligen tidigare har blivit knäckt. Upplever att hästen...
Svar
5
· Visningar
1 245
Senast: martha
·
N
Träning ingen häst är omöjlig att fånga! varför? jo, därför att glada hästar är väl anpassade hästar och väl anpassade hästar har ingenting emot...
2
Svar
34
· Visningar
2 264
Senast: SaraMara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar