B
Blobas
Nu kommer jag och är glädje dödare
Hästen kan ju knäppa av med sidepull oxå och även med den sågas ner till form..
SÅ sa du om inte
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu kommer jag och är glädje dödare
Hästen kan ju knäppa av med sidepull oxå och även med den sågas ner till form..
Jag skrev det i mitt svar att hästen ska på sidepull gå med hängade tygel.Men det krävs väldigt mycket av båda häst och ryttare för att komma dit.Jag har för eget intresse provat tygeltagen på sidepull och jag får dem inte att gå igenom.Men ändå sitter många och rider på denna bettsling med kort tygelDet är ganska självklart att det är svårt att få igenom ledande och uppresande tygeltag, eftersom side- pullet är avsett för ridning på lång tygel, ställning och samling får du som ryttare ordna med dina sitshjälper. Så länge som hästen behöver hjälp och stöd av handen för att nå korrekt form, så tycker jag att man ska ge sin häst den hjälpen.
Jag har inte sagt att det är bäst.Men jag tycker ju att man ska kunna hantera denna typ av bettsling oxå.Och jag tycker inte att man ska byta till tex sidpull om man inte klarar av att rida på ett korekt sätt på träns.Man lär ju inte få till det på sidepull heller i så fall.Hoppas du förstår vad jag menar?!Att ett tränsbett är det bästa i en hästmun är ju inte heller något som är helt självklart...Det kan också missbrukas...