hämta i hagen??? svårt eller lätt för dig???

Finns inga bråkiga hästar. I egenskap av påstådd NH-kunnig borde du ha vett att inte uttrycka dig i såna termer.

min häst kommer i full galopp när jag visslar, om den inte redan står vid grinden och gnäggar.

Så anpassad till våra mänskliga förhållanden är den nog :crazy:

Ja jag tar ju in hästen när jag kommer för att rida.

men jag har ju knappast möjlighet att släpa in hästen fler gångar under kvällen bara för att.

Där håller jag med, mycket beror på HUR man tränar, även hur utrustningen sitter. Min Tinker ville inte in eftersom hon inte trivdes med tömkörningen(vill inte ha stöd i ytter töm), och korsningen ville inte in eftersom sadeln satt dåligt...
Sådana "små" saker som många inte tänker på, utan man koncentrerar sig snabbt på olika sätt att FÅNGA hästen...

Jag måste också tillägga att det vore väldigt trevligt om pålla kom till mig i hagen, men jag är super nöjd med att hon står avslappnat och väntar på att jag ska komma fram :)

okej jag fattar,jag har det väl bra? ställt som kan ta in och ut hästen när jag vill!! :)

Jag ställer mig vid grinden och ropar på Patsy och skakar på grimman när hon tittar upp, då kommer hon.

Det kan jag göra fem gånger om dagen om jag vill, hon kommer varje gång (ibland får jag hämta men in vil hon).

Hon är så grymt social så bara att få komma in är en belöning i sig :love:

Men om man rider en häst som bara vill komma in när det är dags... Han är så van vid att vi tar in ungefär samma tid varje dag på eftermiddagen. Då kommer han glatt och får han vänta ropar han efter en.

Råkar man däremot komma upp tidigt tex på helgen så är det inte alls lika roligt att komma in...
Som tur är går det ganska lätt att muta lite... :)

Hej!

Då har jag alltså en glad häst i vinterhagen och en mindre glad i sommarhagen. Håller på att vänja henne vid gräs, något hon tycker är skittöntigt, för hon vill ut på gräs direkt...
Och min förra häst var inte glad alls, för han vägrade låta sej fångas.. Och gick till angrepp när han inte fick vara ifred, oavsett vad man gjorde med honom när man väl fått in honom.. Kan stämma.. Jag funderade mycket över honom och sålde honom till sist till en person som visste om problemen från början och där fick han det bra...

sov gott/ Lavinia, som ska öva sej på öppna och stänga grind idag..

inga problem att hämta någon av pållarna.
Ropar på dom och så är det abra och ta på dom grimma och gå ut.

Min häst kommer alltid till mig i hagen. Och skulle han inte göra det så skulle jag genast ta det som ett misslyckande. Även fast det kanske inte alltid är så farligt som man tror.

jag har försökt få ta i den artikeln men misslyckats. :(
Leslie är väldigt duktig, hon är på min ridskola och lär ridlärarna lite vett ;) nä, men hon är jätteduktig och jag tror verkligen att hästarna på ridskolan kommer att bli gladare och friskare. Hon är superduktig!!

Inga problem här inte.
En skarp busvissling och de kommer som små skott. :love:
Även om de skulle råkat komma lösa fungerar det oftast...

Min häst måste vara väldigt glad då! :)
När jag kommer och går till hagen och gör min vissling så hör man ett "MIIIP! *galoppgalopp* bockprutt *galoppgalopp*" och så ser man en häst komma springandes i världens fart med spetsade öron. :D :love:

Allvarligt talat, mycket bra skrivet, ja! :)

Min häst vinkar med ena frambenet när hon ser min bil komma. Någons häst som gör likadant? Jag vet inte vad det betyder men det ser jättegulligt ut :confused:. Framrusadens till grinden kommer hon aldrig när dom har fri tillgång på hö. Men hon möter mig gärna i hagen och blåser lätt på kinden (betyder "hej" antar jag??). Trevligt när man är van vid förra hästen som inte alls gillade att umgås med människor och gärna sprang åt motsatt håll (om han inte var hungrig).

Min häst är nog ganska olycklig efter de kriterierna - för det händer aldrig att han kommer gnäggandes och rusandes till mig i hagen. Om jag inte kommer lagom till "middagsdags" förstås - för då vet han inte hur fort han kan komma fram till mig. ;)

Andra dagar/tider så går han mig eventuellt till mötes lite slött och långsamt och stoppar huvudet i grimman och blåser lite vänligt och förväntar sig lite kli i pannan och bakom öronen. Oftast står han dock som fastvuxen och väntar på att jag skall komma fram till honom.

Vissa dagar med jämna mellanrum (oberoende av viloperioder och liknande - har inte lyckats hitta något mönster alls trots idogt analyserande) låter han sig absolut inte infångas förrän han livat upp hela flocken och farit runt femtioelva varv - och kommer sedan lufsandes fram till mig, svettig, flåsig och tillgiven.

Men så är vi lite knäppa, både hästen och jag. :D

Liknande trådar

Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 434
Senast: Mirre
·
Hästmänniskan Nu behöver jag er hjälp! fort..... Min häst åkte på foder till en medelålders kvinna i Köping, Januari 2012 (35mil) ifrån mig då jag...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
22 258
Senast: Lobelia
·
S
Hästmänniskan Detta kan bli långt, men jag måste få gnälla av mig lite, förlåt på förhand. Om ni inte orkar läsa allt kan ni skrolla till slutet så...
Svar
13
· Visningar
2 580
Senast: Tinuri
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 555
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Valet i USA