Japp... det har du så rätt i... den skulle vart med, men missa den av bara farten..
Kan du ta och svara nu på frågan om HUMLAN innan jag blir upprörd!?
Kan du ta och svara nu på frågan om HUMLAN innan jag blir upprörd!?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
ursäkta jag mena ju humelibumlan ju!
ja blev liksom förvånad men det var vänligt menat (hands up)
*känner mig skit smart*
Till viss del tror jag också vi har avlat bort en del egenskaper (tex de mest extrema flyktbeteenden) men jag tror INTE att hästar från födsel ser oss som vänner, utan som de rovdjur/hot vi är. Om en vanlig hästflock från en ridskola släpptes ut som vilda utan kontakt med människor skulle nog deras föl redan i första ledet faktiskt fly från människor. Nu lär sig ju fölet av stoet och av oss att vi inte är farliga, men det är nog mest inlärt och inte medfött tror jag.Dagens hästar- Alltså de hästar vi domestiserat i ett par år tusenden, ser oss inte som rovdjur och en himla massa av deras beteenden och instinkter har vi med avel minskat betydligt!
Människor har oxå anpassat sig efter tiden och du har inte samma instinkter som de människor som levde för några hundra år sen..
Grund instinkten för alla varelser är äta och föröka sig..
Oj, förlåt så mycketDu kanske ska ta och läsa hela tråden? Det blir så mycket upprepningar..