Bli sams med häst?

Ja det är sant det där med mystiken!
och...man skulle kunna bli redigt trött på hästen om
den började gnälla om att den vill ta en tugga gräs
när man är ute och rider.
Vilka diskutioner det skulle bli.

Kan det vara så att hon håller på att pejla in dig? Jag har tidigare haft hand om en häst som har riktig "ridskolementalitet" - han är mycket artig mot främmande, men lite opersonlig. När du kommit flera gånger och bevisat ditt värde (genom att låta honom vara duktig häst, klia, klappa, borsta och ge godis. Han är genom korrumperad :o) kan han börja tycka att du är värd att umgås med. Då testar han dig och om du består testet kommer han att börja slappna av tillsammans med dig och visa sin kluriga, nyfikna och genompositiva person.

Hur går testet till? Han börjar bli mindre artig och provar vad som händer om han inte lyder. Hur består man det? Man blir lagom arg NÄR han gör fel (han har stenkoll och VET) och sitt eget värdebevisade jag genast efter. Om du viker och inte säger till, så tar han hand om dig. Då är du hans "gullebarn" som han vakar över. Detta innebär att han inte springer särskilt fort med dig på ryggen, eller går nära läskiga saker i fall du skulle bli rädd. Om du består testet är granska farliga saker tillsammans med dig veckans höjdpunkt. Då är brinnande hus och bilolyckor med mycket blåljus spännande

Ja man måste förtjäna hästens kärlek. GÖra sig förtjänt av den. :banana:

Liknande trådar

Hästhantering Idag var jag och en kompis ute och lallade runt ute på en äng med mitt sto, då jag skulle fotografera och kompisen höll hästen. Stoet...
2
Svar
23
· Visningar
3 622
Senast: Riley
·
A
Träning nu är jag så trött på detta.. ska försöka göra detta kort om det går. finns en häst i stallet som stallägaren har tagit på sig som...
2
Svar
22
· Visningar
2 760
Senast: AtletShipping
·
P
Träning Idag var jag ute för andra gången "på egen hand" hos medryttarhästen, och är väl medveten om att han de närmsta gångerna/veckorna kan...
2
Svar
30
· Visningar
2 585
Senast: wild
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar