Hästar och kor??

Min förra häst blev stångad av en tjur rakt i högat, visstd et var en shetlands ponny men denne tjur var verkligen lömsk, sen vart han även stångad av en ko.
Jag skulle ALDTIG någonsin ha min häst tillsammans med kor/tjurar då dessa kan vara riktigt lömska.
Som någon sa tidigare, är stllplatsen värd det att din häst kanske bli stångad? Finns det inte tillräckligt med betes hagar så hästarna kan gå i en egen?

Hoppas det löser sig. Men jag själv har blivit varnad då min kompis mamma blev stångad rakt i magen. Korna borde inte ha horn likaså tjurarna.. Tänk efter om de är värt de.

//Emelie

Nej!
Sabina skulle aldrig få gå ihop med en ohanterad häst som inte visade respekt för människor!

Bara med djur som jag kan få kontroll över pga av att de är hanterade och har respekt för människor...

Det tror jag inte tjurar har! Och inte kor heller!

Min häst har gått med kor i Älvsbyn, som ensam häst på nätterna, och det fungerade alldeles utmärkt.

Hon stod vid en bondgård nedanför ert stora berg, kommer ej ihåg vad det heter, men vägen leder mot Vidsel iallafall

Hej!
Jag kan ju bara relatera till mina erfarenheter av att ha hästar och kor i samma hage. Det har inte varit ngt problem, för oss, även med tjur i hagen. Enda har väl varit att vissa personer varit rädda för tjuren och då blir det ju jobbigt med hämta in hästen osv, men man kan vänja sig, och ha någon van med sig i början så brukar det också lösa sig.
Skaderisken tycker jag är onödig att ta upp, visst kan det hända saker, men som sagt det kan ju hända om hästen bara går med andra, eller själv som vissa stackare gör. Det går ju inte att skydda till vilket pris som helst. Så om bara du kan känna dig trygg i situationen så ser jag inga hinder!
MVH/gismo

Nedanför Hundberget? Mellan berget och älven, liksom? Ägaren har biffdjur, om jag inte missminner mig. I såna fall vet jag exakt var det är - var där häromveckan :cool:

Jepp! Massa djur och ett pyttestall med 3 boxar?

Där stod min tjej för 3 somrar sedan och hade det bra. Hon gick då ute på natten som ensamhäst med en massa kossor om jag inte minns fel.

:)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 168
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 914
Senast: Blyger
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
3 442
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 726

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka