Häst som jagar hundar

Alla tre hästarna (hemma) jagar min hund om han går in i hagen!
Gissa om vovven håller sig utanför! :D

nej men en hund som jagar hästar :D
Moses e mest nyfiken och går frma och undersöker dom. Herman är mer avvaktande men tror itne dom skulle jaga dom ditrekt. hehe kom in en valp i hagen förut, Moses tog tag i den med läpparna och löft ut den igen. 3 gånger! :D

Mina p¨llar jagar gärna ut hundar ur hagen
Särskillt den yngsta hästen.
Skitkul och se hur fort de kan springa :D
Desvärre gjorde de likadant med pappas kossor som råkade rymma och hamnade i hästhagen.
Hästarna hade kul i alla fall....

Ju mer dagarna tickar på desto mer ensamt kommer det att kännas.. jag tror att det finns någon gräns för att det inte får gå för kort tid för att man ska kunna behandla en ny valp som en ny hund och inte som den gamla, samtidigt som att det finns en gräns för att det inte får gå för lång tid så att man hinner gå ur sina hundvanor..
du kommer nog att känna precis när det är dags för en ny valp.. tittar du på en så kommer du att ta den i famnen och inte släppa den på en vecka :D dom är så söta att man kan kola av.. :crazy:

Min ena häst är oerhört intresserad och nyfiken på hundar. Springer direkt dit och kollar läget! Minns en gång när en av gannarnas älghundar hade smitit och sprang runt bland hästarna över en timma och skällde och stod "ståndskall", som de gör mot älgar, mot dem. När Oden upptäckte hunden sprang han mot den i full galopp med öronen spetsade... hunden kom helt av sig och sprang ut ur hagen snabbt som en blixt. :D För inte så länge sedan blev vi attackerade av två Bishon Friséer (stavas???)... Han var mest nyfiken, inte rädd men jag var mest rädd för att han skulle trampa på dem av misstag, räddast var nog hundägarna och jag tror nog att dom har sina hundar kopplade nästa gång der möter en häst... :crazy:

Mitt gamla sto tycker däremot INTE om hundar... Hon snodde om och sparkade så fort de kom i närheten. Hon blev biten i hasorna av en hund när vi var ute och red och hundägaren stod bara brevid och kallade inte på hunden... tillslut sparkade Amy och jag hörde hur hunden skrek till, så hon träffade... Hundägaren sa inget då heller och verkade inte bry sig om varken hund eller häst... :mad: Underliga typer...

Min ena häst jagar hundar som kommer in i hans hage "på liv och död".
Och av hans min att döma, så hinner han ifatt hunden, så kommer han ha ihjäl den! :crazy:

Han blev rejält skrämd av hundar som unghäst, så jag gissar att det kommer av det.
Dock så har han aldrig gjort mer än eventuellt nafsat och strukit öronen bakåt när de varit omkring honom i stallet och vid ridning.

Men jag tillåter ändå inte en hund i hans box, för det känns onödigt att utsätta jycken för det, om han skulle "mosa" den.
Likaså så har jag sagt till slarviga hundägare att de bör hålla reda på sin hund och inte låta den "sno" kring benen på min häst. För säkerhets skull.

Men nu senaste åren så har jag märkt att han börjat bli positivt nyfiken på hundar! De som är lugna och fina, vill han själv med spetsade öron fram och hälsa på. :)

Men passa på honom för han kan köra en "smart manöver" :angel: :angel:

Sådär gör min...helt normal med öronen nyfiket fram...sen bara smäller det när han är nog nära hunden/katten...han har faktiskt chockat mig mer än en gång med den manövern...dock har han inte lyckats än........

Jodå, jag försöker att "passa" rejält.
För i det fallet litar jag inte 100% på honom!

Katter struntar han i. En gång så kom tom stallkatten i förra stallet och ville kela med mig, och när jag var sååå taaaaskig att jag inte gjorde det, så började han "stånga" på hästens has! :D
Flera ggr tom! Pålle såg likadan ut då som när han hade täcke på sig första gångerna, dvs kränkt och generad! :D
Dock inte sur.

Alla mina hundar har jagat och blivit jagade av hästar ibland på lek och ibland på allvar. Men det häftigaste jag har sett var en kanin som jagade både familjens get och fjording, kanineländet tom fräste. Det knasigaste som hänt mig på ridtur är dock när en getabock blev kär i min häst och vägrade låta sig skrämmas till att gå hem(jag hade brunstande getter hemma så hon luktade väl gott)och parkerade sig under henne med stora horn o allt. Hon stog snällt still och försökte gå framåt försiktigt men efter att han trots ägarens infångningsförsök efter en kvart fortfarande stog kvar satte hon en fet hov i magen på han - bara en touch - DÅ gav han upp.

min plutta jagar alla husdjur. glömmer aldrig den gången hon sprang efter våran hund, öronen var slickade bakåt o hon sparkade efter henne med frambenen :eek:
och min dumma pappa hade inte stängt till hagen heller så dom for ut på vägen bägge, men sen till slut så hittade hon ett gömställe.
usch. har aldrig sett min häst så ARG verken innan eller efter.

Liknande trådar

Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
13 335
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 903
Senast: Nominous
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
1 051
Senast: cassiopeja
·
P
Ekonomi & Juridik En fundering kring lagen, är detta verkligen möjligt? Hundägaren döms när hunden har varit bakom inhängnad, helt absurt i min värld, men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 194
Senast: prallan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar