Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning begreppet \"åka häst\" Har suttit och funderat över begreppet "åka häst" ett tag nu, och jag kommer inte fram till när man åker häst...
Svar
10
· Visningar
3 164
Senast: kopparberg
·
R
Träning Igår hittade min åring på nått nytt. När killen stod och höll henne helt fredligt i hagen vände hon sig om och slog bak ut för att sedan...
Svar
1
· Visningar
880
Senast: ankans
·
Träning Den 29/5 kom min nya 2-åring hem. Vi lät honom vara i hagen första veckan. Sen har vi lett honom i grimma, men med träns och bett i...
Svar
14
· Visningar
1 166
Senast: ika77
·
Träning \"Vem ska man tro på?\" Jag frågar som Tomas DiLeva, vem ska man tro på när allt är såhär? Marknaden kryllar av böcker inom området...
Svar
8
· Visningar
989
A
Träning Hejsan,jag har en shettis hingst på 2år,som jag skulle vilja köra in,hur ska jag börja??Vill få tips och hjälp steg för steg helst..Han...
Svar
8
· Visningar
1 082
Senast: gonkan
·
Träning Motivation & träning Just nu är motivationen nånstans under botten :( Hästen behövs tränas, men vad ska jag göra och hur ska jag...
Svar
11
· Visningar
1 054
Senast: SaraMara
·
Träning Man får ju ofta höra att man ska rida hästen mellan hand och skänkel, och när tex min instruktör rider min häst eller hjälper mig tycker...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 210
Senast: fejko
·
H
Träning undrar hur ni rider med händerna. alltså inte hur mkt ni använder dom utan hur ni håller dom. dvs tycker ni det är okey att rida med...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
8 359
Senast: Mariqa
·
Träning Idag började det spöregna precis när jag kom tillbaka från en skrittur och en tjej i stallet och jag kom överens om att ta in det 5...
Svar
4
· Visningar
846
Senast: panaccea
·
Träning köpteden idag. Inte läst hela än men den verkar himla bra. Nån mer som läst/har den? Vad tyckte ni?
2
Svar
30
· Visningar
2 261
Senast: HEXE
·
H
Träning Stoet jag vanligtvis rider har fått ett hingstföl som är tio veckor gammalt just nu. Han är 1 vecka för tidigt född, men han är pigg o...
Svar
2
· Visningar
1 103
Senast: Moncan
·
S
Träning Vad är det? :o
Svar
8
· Visningar
964
Senast: Barret
·
E
Träning För ett tag sedan var jag med när en häst skulle lastas. Ägaren använde sig enligt henne själv av NH. Gick till på följande vis, Hästen...
Svar
6
· Visningar
985
Senast: Elshacera
·
Q
Träning Finns det någon sida där det står hur man rider in hästen steg för steg med horsemanship?
Svar
5
· Visningar
907
Senast: Sammet
·
Träning Har en liten ide om att ha min åring själv ett par veckor så att han ska lära sig att vara själv och inte vara beroende av kompisar men...
Svar
13
· Visningar
1 048
Senast: Cinzano
·
S
Träning Bakgrund: Min medryttarhäst har de senaste månaderna gått 4 gånger i veckan. Detta har berott på att ägaren inte har hunnit rida något...
Svar
17
· Visningar
1 182
Senast: angelaL
·
Träning häst nr 1=13 år gammalt sto häst nr 2=10 år gammalt sto häst nr 3=17 år gammalt sto, mamma till nr 2 alla halvblod. när häst nr 1...
Svar
2
· Visningar
696
Senast: paradox
·
Q
Träning Jag såg en tråd på hästvård om oskodda hästar. Det var rätt så många som hade oskodda hästar och nu frågar jag er, NH - folket. Har ni...
Svar
10
· Visningar
2 068
Senast: Tassetass
·
B
Träning Hur gör ni när ni tränar intervallträning med era pållar? Mina 3-åringar är nu så pass starka och i god kondition att jag ska börja...
Svar
12
· Visningar
1 684
Senast: BJÖRKIS
·
M
Träning Jag kan inte rida \"min\" häst! Rider sen några år tillbaka ett Vbl, jag har alltid haft problem med att få honom att gå i fin form...
Svar
15
· Visningar
1 611
Senast: moonlightgarden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad såg ni senast? Del 3
  • Gamla trotjänare
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur