boken om horsemanship

Jag har läst boken Mannen som tar hänsyn till sina hästar av Mark Rashid. Har även börjat med uppföljaren En häst har aldrig fel färg ( tror den hette så).TIPSAR! Dessa böcker tycker jag själv är väligt bra och hans tanke sätt gentemot hästen är så himla beundransvärt!

Att en bok är en bok och en hemsida är en hemsida. Ta det inte fel, Den Andra Boken är suverän, men det är inte en bok av papper med ett omslag. Skulle dock gärna se den ute i bokhandeln, den skulle behöva nå en bredare läsarkrets.

Guillou gav ut sin riddare som ebok, är det inte heller nån riktig bok då?
Vill man ha på papper så går det mesta att skriva ut. Håller med om att det är hopplöst att läsa på dator.

Nej, en bok är ingen bok om den inte är i pappersform :D

Tyvärr så har långt ifrån alla har skrivare, t.ex. jag :(, och det är nåt speciellt med en riktig BOK.

Läser just nu "Hästar ljuger inte" av Chris Irwin.. En oerhört bra och lärorik liten bok om NH och mänsklighet. Lättläst och rätt billig. Värd att läsas flera gånger! :cool:

läste nån bok förut, kommer inte ihåg vad den heter nu men den var urkass! Skulle handla om NMH men inte skulle jag säga att den gjrode det.
(grön bok med en skimmel på framsidan)

Jag har tittat lite nyfiket på dina reklamblad om kommande kurser i mina hamtrakter, men jag får säga att det intresset svalnade hastigt när jag hör dig total såga en annan tränare och samtidigt slå dig själv för bröstet och dessutom omedelbart göra mördande reklam för DIN eventuella helt fullständiga bok.

nå, missförstånd kan alltid inträffa, men de är också till för att redas ut! :)

1. trådskaparen frågade vad andra tyckte om boken. jag svarade. jag har aldrig träffat denna tränare och kan därför inte uttala mig om henne som person. min kritik var riktad till boken och vad som visas i den.

2. jag slår aldrig mig själv för bröstet. tvärtom är jag en mycket självkritisk person. jag finns till för hästarna, inte mig själv.

3. det här sista, mördande reklam för fullständig bok? i så fall har du verkligen lyckats dikta ihop en jättegrej i ditt eget huvud, för något sådant har över huvud taget inte stått. :confused:
Det enda jag skrev om någon egen bok var ett kort svar på Tassens inlägg, att jag var på gång. Kallar du det mördande reklam så förstår jag inte hur du klarar dig i dagens reklamsamhälle? ;)

och så slutligen. mina känslor är bara mina. Dina känslor är bara dina. Mina åsikter är mina. Dina åsikter är dina.
Och allt detta baseras på tidigare erfarenheter och insikter.

väl mött! :)

När jag nämnde mördande reklam så tänkte jag på din profil som påminner lite om en reklamplatts för ditt företag, Jag har inte läst boken (men jag träffade tränaren senast i dag) därför diskuterar jag inte innehållet i boken eller ens tränarens metoder. Utan vad jag tyckte var märkligt var att du gick åt en kollega såpass hårt som du faktiskt gjorde
och mer eller mindre säger att det är du som får rätta till hästar som tränas enligt bokens metoder.
:)Ha det så bra:)

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
529
Senast: MiniLi
·
Gravid - 1år Fick efter min tredje graviditet åderbråck på ena benet, inte särskilt mycket. Men det har blivit mer och mer hela tiden sedan dess, nu...
Svar
0
· Visningar
155
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
83
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
234
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar

Hund, Katt, Andra Djur