hur håller ni händerna vid vanlig ridning?

Jag sitter inte alltid med händerna i "fel" ställning när jag rider, bara när jag tycker att det behövs. Kan rida min häst med händerna bakom ryggen om det vore så...

Försöker att alltid rida med en korrekt handställning. Fick under åren med unghäst då jag satt mkt själv tyvärr ovanan att rida med breda omkullagda händer och den har jag kämpat med att få bort. Man lurar bara sig själv genom att sitta så. :o

Jag antar att det där var riktat till mig och inte till bigganl eller vad hon hette som du svarade på? :smirk:

Jag litar på mig ridlärare när hon säger att jag ska göra så.Jag beundrar henne mkt mkt då hon själv rider kanonbra,både unghäst och äldre hästar.Jag ser ingen anledning till att ifrågasätta det hon lär ut.Utan jag litar på henne blint.

Okej! fvörlåt men jag tordde du "red" så här "alltid" om man säger så! Men så var det ju uppenbarligen inte! :smirk: Då ser det mkt ljusare ut i mina ögon, det kommer nog gå bra i framtiden!

Att lita blint är väl inte så bra men jag förstår dig, känner så för min ena tränare oxå. Man ska alltid ifrågasätta, brukar alltid be om förklaring av min tränare om jag inte hänger med, oftast så får jag dock en fullständig förklaring innan vi gör ngt överhuvudtaget ;)

(Som om jag ska tänka lite på diskusionen ALDRIG har sagt till mig att bredda händerna eller göra annat än krama MJUKT i tygeln ;) ) Snarare mkt tvärtom...

nej inte olagligt men tänk på hästens mun! jag är fullkomligt övertygad om att den korrekta handställningen anses vara korrekt därför att det är den bästa för både häst och ryttare och framförallt för ekipaget! och det är den man ska sträva efter! och du kan ju egentligen inte säga att det funkar bra för din häst kan ju trots allt inte tala så du vet ju inte vad den tycker!

Nej rider så jämt gör jag absolut inte! :smirk:

Lita blint och lita blint,om vi säger såhär:
Jag litar på min ridlärares metoder och övningar.Jag tror på det hon lär ut och jag tycker hon är en kanon bra lärare.Hon förklarar så man förstår och är himla duktig. Hon hjälper mig när jag rider hästar av "svårare slaget" som man kanske inte reder ut utan lite hjälp ibland. Om jag inte förstår frågar jag såklart.men när jag gör så här på unghäst så får jag rätt svar eller vad man ska säga.Han reagerar positivt och då se rjag ingen anldning till att ifrågasätta :d

Folk måste tycka jag är en idiot nu :D
men det bjuder jag på.

vad bra :smirk: :d

Men alla andra tycker säkert det,här sitter jag och förklarar för dem hur jag förstör en fin unghäst :smirk: :crazy:

Det är iaf redan skillnad på honom nu sen jag började rida honom.*nöjd* :d

Dina breda, låga händer passar inte ihop med ridningen på ett hackamore. Hackamore ska ridas med ihopsatta händer och buren hand för att funka bra.
Sen ser jag tydligt på din bild att du svankar bara för att kunna sänka handen, och armarna blir fastlåsta - så enkelt var det att sabba hela sitsen.

Jag vet att du är dålig på att ta negativ kritik (har läst samtliga ovanstående inlägg :angel:), men jag ville bara tala om det för dig, så att du vet. :o

förut tänkte jag inte alls på hur jag höll händerna,men nu så håller jag dom rikgtigt bra tycker jag. tummarna upp, och lite ovanfr manken,håller dom nog lite bredare isär än vad man bord, men tycker hon känns stadigare så.eftersom jag rider på hack också så blir det enklare med ledande tygeltag, osv. :)

Jag sa att jag rider bettlöst, inte på hackamore.

Bara så att du vet så finns det fler bettlösa alternativ än hackamore.

På VILKEN bild ser du tydligt hur dåligt jag håller mina händer och hur dålig min sits är???? :confused:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 090
Senast: Freazer
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 337
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 733
Senast: fejko
·
Kropp & Själ Jag stukade/skadade min vänstertumme i somras. Den mycket korta varianten av historien är att min häst tyckte det var lite FÖR kul att...
Svar
3
· Visningar
622
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar

Hund, Katt, Andra Djur