Hoppas jag missuppfattade men du KAN inte ta ledande på hackamore!!! Drar du ut nederdelen av hackamore skänkeln (där tygel är fäst) så åker överdelen in i kinden på hästen! *aj!!* Testa när du tränsat nästa gång..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man tackar så mycketOk, jag förlåter dig...
En korrekt handställning är viktigt för att tygeltagen ska tas riktigt och för att kontakten med hästens mun ska bli mjuk, lätt och jämn. Tummarna ska INTE peka rakt fram. De ska bilda ett upp och nedvänt V kan man säga ,(i en tänkt förlängd linje). handleden måste vara mjuk och avslappnad för att handen ska kunna fjädra. Armen och överdelen på handen ska vara i rak linje.
Att alltid sitta med händerna brett isär är inte bra, men när man ska ta ett ledande tygeltag blir det ju så.
MEN JAG RIDER JU INTE PÅ HACKAMORE!!!!men om du rider med hackamore är det VERKLIGEN fel att rida med låga händer! måste säga att jag börjar tycka synd om din häst.. du verkar ju inte veta alls vad du håller på med!