Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Träning Jag var med om en väldigt tråkig händelse igår. Åkte trettio mil för att hämta hem min nya häst var överlycklig. Men när allting är...
Svar
18
· Visningar
1 481
Senast: stranger
·
Träning Jag har ett sexårigt sto som jag inte har ridit i form tidigare, eftersom hon har cystor i bakknäna och jag var rädd att hon skulle få...
Svar
14
· Visningar
1 332
Senast: havreflinga
·
Z
Träning När man gosar och kliar mitt föl så kan hon efter ett tag vända sig om och kicka mot en. Det är helt på lek och inget aggressivt eller...
Svar
19
· Visningar
1 321
Senast: stally
·
C
Träning Känner mig mer än lätt upprörd och vill gärna höra era åsikter på buke med anledning av följande. En lokal ridskola bestämde sig i...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 201
Senast: litania
·
C
Träning Min ponny är skadad så han står i en rätt så liten hage. Den är så stor att han kan springa lite i den men han får igentligen inte...
Svar
14
· Visningar
997
·
Träning Hur ska jag träna min häst att inte vara så rädd om bakkroppen? Hovis får med nöd och näppe ta tag i bakbenen och sko, själva...
Svar
6
· Visningar
1 243
·
A
Träning Hur i h*****e ska det gå att tvätta "juvret", plocka bort fästingar och raka hästen under magen när hon är så fruktansvärt kittlig så...
Svar
6
· Visningar
1 888
·
A
Träning Har en pigg och glad D-ponny på 15 år, som jag haft i ett år. Hur länge kan man "hårdträna" en häst? Jag vill kunna rida henne så länge...
Svar
12
· Visningar
1 014
Senast: FrittePower
·
S
Träning hejsan! nu är det så att vi går i planer på att skaffa oss en egen häst (2). vilken tror du hade passa mig bäst? jag kan rida, men man...
2
Svar
24
· Visningar
2 054
Senast: hanoirocks
·
M
Träning Kanske ligger på fel ställe men efter att ha läst ngra trådar om fb så blir jag nyfiken och undrar om era egna erfarenheter. Upplever ni...
Svar
12
· Visningar
1 790
Senast: Lady_D
·
Träning hon har i 7 år gått på lösdrift nere i skåne vad vi vet.. utan att ridas in... hanterad är hon väldigt mycket men hon har alltid fått...
Svar
11
· Visningar
1 358
Senast: LadySara
·
M
Träning Hejsan! ska få hem en shettis på söndag antagligen, ska åka o kolla på den iaf.. och antagligen även ta med den hem.. Och nu undrar jag...
Svar
8
· Visningar
997
Senast: Carolrita
·
O
Träning Ponnyn jag rider nu vill inte gärna ta och söka stöd på vänster tygeln, ska jag ställa honom så gör han det snällt, men han ger som...
Svar
11
· Visningar
820
Senast: oasen
·
Träning Lägger in detta här eftersom det handlar om etologi och etologi har en stor del av NH. Är det nån mer än jag som erfarit att andra...
Svar
6
· Visningar
964
Senast: MissEwing
·
G
Träning Skulle bli jättetacksam över att få lite tips hur man kan träna pållan så att hon blir säkrare och lugnare över saker som händer bakom...
Svar
4
· Visningar
838
Senast: Gefjun
·
Träning Tips och råd önskas! Mitt sto är otrolig att rida, rent fantastisk faktiskt, MEN bara när hon själv vill, för att uppleva ett sådant...
Svar
10
· Visningar
1 202
Senast: Mona
·
Träning Vilka har varit era hittills mest konstiga lösningar på problem? Jag har haft "problem" med att min häst inte vill stå stilla när jag...
Svar
12
· Visningar
1 223
Senast: Mona
·
Träning Jag har jobbat mycket och inte orkat komma igång med markträningen, plus att jag inte direkt är inspirerad :smirk: Fast jag tror inte...
Svar
1
· Visningar
790
Senast: ika77
·
Träning Om en häst går i korrekt form, ska den bibehålla balansen och hålla kvar nacken, ryggen och bakbenen om man släpper efter på tyglarna...
Svar
18
· Visningar
1 099
Senast: Djurjouren
·
P
Träning 1. Hur värmer ni upp era hästar inför ett dressyrpass? 2. Hur länge värmer ni upp er/era häst/hästar?
Svar
10
· Visningar
1 192
Senast: Gilan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama