Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Igår skulle jag för femte året i rad ta hem en bekants häst över sommaren. Jag gjorde i ordning henne som vanligt och gjorde som vi...
Svar
8
· Visningar
874
Senast: Mithra
·
Träning Mitt sto har tendens till att kunna sparka om någon rider förbi, framförallt ponnys. Jag tycker dock att hon blivit värre nu det senaste...
Svar
9
· Visningar
1 449
Senast: Cilla
·
Träning Hur uppfostrar man dom? Min lilla hingst är nu 4½ vecka. Dom släpptes på bete för en vecka sedan tillsammans med 4 andra ston m föl. Här...
Svar
18
· Visningar
1 286
Senast: Ellem
·
L
Träning .. avlivningsmetoden? (eller vad säger man?) Jag har ju min gamla gubbe här, han är pigg och glad men man måste ju vara beredd.. usch...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
6 391
Senast: Dyfra
·
G
Träning Jag funderar på att låta mina kallblodstravare börja gå på lösdrift. En av dem är 25 år och min fråga lyder: Tror ni att det är ok att...
Svar
13
· Visningar
890
Senast: Gefjun
·
S
Träning Mitt lilla pyre har nu lite lätt börjat få en sida som hon tycker bättre om att jobba med. :o Hon är lättare att longera och böja i...
Svar
9
· Visningar
970
Senast: Mabuse
·
M
Träning tänkte bara dela med mig lite om hur det är att rida mitt sto när hon är brunstig. Inte kul. Kom därifrån nu och det gick inte så bra...
Svar
16
· Visningar
3 401
Senast: Moncan
·
M
Träning Jag behöver lite tips! Min häst är lite besvärlig att lasta. Inte så att det är jobbigt, men det stör lite. Hon går gärna upp på...
Svar
19
· Visningar
1 296
Senast: Pepito
·
Träning Jag jobbar på min sits för att få tillbaka mina finstämda hjälper, som jag hade innan stallolyckan som gav mig en ryggmärgsskada. Jag...
2
Svar
22
· Visningar
1 795
Senast: Lydia
·
C
Träning Vad tycker ni därute om att åka långt med en tvååring? Det är Stockholm-Skåne det är frågan om, 55 mil för att vara exakt. Han har åkt...
Svar
11
· Visningar
1 243
Senast: lil-sis
·
A
Träning Häst som tvär \"snurrrar\" och är framtung mm Hästen som jag rider (Skippy) har blivit lite konstig sista tiden. Detta blir nog rätt...
Svar
8
· Visningar
1 194
Senast: saxen
·
R
Träning \"Psykträning\" Min häst kan bli lite hysterisk då hon blir lämnad ensam. Men då vi till hösten blir endast 2 hästar och jag har endast...
Svar
6
· Visningar
952
V
Träning I stallet finns det en liten ponny runt 10 år som på senare tid har börjat bråka något förfärligt. Tar man henne i grimman stegrar hon...
Svar
6
· Visningar
948
Senast: Vanaviel
·
Träning :confused: Hur märker man att en häst blivit Misshandlad? Hur märker man att en häst är pressad över sin förmåga? Kan någon svara på...
Svar
16
· Visningar
1 805
Senast: YorkWann
·
P
Träning Kan det vara lättare att lasta en svårlastad häst med träns på ? Vet att hon lastades så av de förra ägarna. Men om hästen bråkar ändå...
2
Svar
20
· Visningar
1 454
Senast: remi
·
Träning Om det regnat hela dagen och fortsätter framåt kvällen låter ni fortfarande hästarna gå ute under natten oxå eller tar ni in dem så att...
2
Svar
34
· Visningar
2 244
Senast: elbereth
·
O
Träning Jag skulle bli väldigt glad om jag kunde få tips på olika lösgörande övningar, t ex olika slags banor? Jag tycker nämligen att det är...
2
Svar
23
· Visningar
7 604
Senast: Yrja
·
C
Träning En god vän till mej ställde en fråga till mej för någon dag sedan.. Inom NH så vill vi ju att Människan - jag - ska vara flock ledare...
Svar
6
· Visningar
1 873
H
Träning Kan man få bort det på något sätt? :p Min systers skötponny bockar när man galopperar ute. Finns det nått man kan göra?
Svar
12
· Visningar
1 076
Senast: AtletShipping
·
Träning Med stökig lite ponny ;) Tror jag gör rätt men frågar ändå för att se om ngn har andra tips. Stoet är 2 och ska visas på lördag...
Svar
8
· Visningar
910

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • Uppdateringstråd #2
  • Bildtråd

Omröstningar