Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Träning Häst som tvär \"snurrrar\" och är framtung mm Hästen som jag rider (Skippy) har blivit lite konstig sista tiden. Detta blir nog rätt...
Svar
8
· Visningar
1 193
Senast: saxen
·
R
Träning \"Psykträning\" Min häst kan bli lite hysterisk då hon blir lämnad ensam. Men då vi till hösten blir endast 2 hästar och jag har endast...
Svar
6
· Visningar
951
V
Träning I stallet finns det en liten ponny runt 10 år som på senare tid har börjat bråka något förfärligt. Tar man henne i grimman stegrar hon...
Svar
6
· Visningar
947
Senast: Vanaviel
·
Träning :confused: Hur märker man att en häst blivit Misshandlad? Hur märker man att en häst är pressad över sin förmåga? Kan någon svara på...
Svar
16
· Visningar
1 801
Senast: YorkWann
·
P
Träning Kan det vara lättare att lasta en svårlastad häst med träns på ? Vet att hon lastades så av de förra ägarna. Men om hästen bråkar ändå...
2
Svar
20
· Visningar
1 452
Senast: remi
·
Träning Om det regnat hela dagen och fortsätter framåt kvällen låter ni fortfarande hästarna gå ute under natten oxå eller tar ni in dem så att...
2
Svar
34
· Visningar
2 242
Senast: elbereth
·
O
Träning Jag skulle bli väldigt glad om jag kunde få tips på olika lösgörande övningar, t ex olika slags banor? Jag tycker nämligen att det är...
2
Svar
23
· Visningar
7 527
Senast: Yrja
·
C
Träning En god vän till mej ställde en fråga till mej för någon dag sedan.. Inom NH så vill vi ju att Människan - jag - ska vara flock ledare...
Svar
6
· Visningar
1 872
H
Träning Kan man få bort det på något sätt? :p Min systers skötponny bockar när man galopperar ute. Finns det nått man kan göra?
Svar
12
· Visningar
1 073
Senast: AtletShipping
·
Träning Med stökig lite ponny ;) Tror jag gör rätt men frågar ändå för att se om ngn har andra tips. Stoet är 2 och ska visas på lördag...
Svar
8
· Visningar
909
Träning Är jag knäpp som låter min häst gå ute inatt, även om den andra ägaren tar in sina? Min trivs bäst ute, även i regn. Han ville heller...
Svar
11
· Visningar
953
·
Träning Är det någon här som rider i repgrimma, även ute och vid hoppning? Hur går det? / Zofia.
Svar
13
· Visningar
1 265
Senast: paradox
·
Träning Jag satt för ett litet tag sen och läste ett nummer av Hästmagazinet. Fastnade i en artikel som handlade om just Säkerheten vid all...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 874
Senast: ika77
·
K
Träning Jag läste nånstans att hingstar mår bäst av att bara ha EN ägare/ryttare! (Dvs inte ha medryttare tex.) Stämmer detta?!! (Jag minns inte...
Svar
13
· Visningar
1 071
Senast: Mithra
·
Träning Stt och funderade en dag under en ridtur hur detta egentligen låg till, hur min häst tolkade mig. Låt oss säga att min häst skräms av...
Svar
6
· Visningar
1 043
Senast: Pettsson
·
Träning Har ett sto som retar gallfeber på mig. Hon har en stor dos av åsna i sig trots att hon är renrasig. När jag tömkör henne så går det...
Svar
11
· Visningar
1 313
Senast: moschan
·
P
Träning Hur har ni löst det på hästar som har haft det? Ta nu för givet att det gäller undersökta och friska hästar med bra utrustning.
Svar
12
· Visningar
1 191
Senast: moonlightgarden
·
Träning Jag har ridit sen jag var liten, och vad jag minns så har jag alltid varit lite småskraj för vissa saker (kratsa hovarna t.ex. när man...
Svar
9
· Visningar
1 196
·
Träning Min lilla tjej är tre månader gammal. Jag leker den första av 7 games med henne genom att ta på hela hennes kropp och klappa och klia...
Svar
3
· Visningar
1 109
Senast: Inelin
·
Träning Idag fick jag en nykastrerad hingst( förståss :p) Så nu vill jag höra med alla "hanterare" hur jag ska åtgärda "problemet"... Han är så...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
5 763

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka