Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Om man har en häst som inte har varit försäkrad på ca 2 år typ men vill försäkra den igen, finns uppgifterna kvar på hästen hos det...
Svar
7
· Visningar
1 040
Senast: Miaa
·
Hästmänniskan Till våren ska det sättas igång med ladugården och jag vill ha öppet upp till nock, dels är det sååå fint när det är luftigt och högt i...
Svar
10
· Visningar
5 096
G
Ekonomi & Juridik Försäkrade hästen 26/8, och sen tar det ju 30 dygn innan den träder i krafft.. Alltså 26/9.. Jag har aldrig behövt åka till klinik och...
Svar
6
· Visningar
1 046
Senast: gogglen
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag vet inte om jag har hamnat i rätt forum här men jag chansar. Min kompis har jätteproblem nämligen och behöver hjälp...
2
Svar
20
· Visningar
5 177
Senast: Gry
·
Hästmänniskan Har sett att en firma annonserar om att de bygger "tältridhus" (Får man namnge företaget?). När man läser om det så verkar det ganska...
2 3
Svar
55
· Visningar
17 421
Senast: Boop
·
Anläggning Hur mycket tror ni att det kostar att bygga ett uppvärmt, väl isolerat ridhus? Tänk lagom storlek att ha på egen gård, för att endast...
2
Svar
20
· Visningar
3 975
Senast: Snudd
·
Hästmänniskan Jag håller på att kollar lite efter foderhästar och känner en lust efter att läsa! Jag har haft foderhäst innan men var inte så gammal...
Svar
4
· Visningar
1 053
H
Hästmänniskan Håller på att anlägga ridbana och ska göra lite "extra" snyggt runt om. Det blir faluröda plankstaket med snickrade grindar in till...
2
Svar
32
· Visningar
3 455
Senast: Streiff
·
B
Hästmänniskan Varje torsdagkväll rider jag för instruktör (ej på min egna häst) och motivationen är på topp på fredagen.... Men jag tappar den lika...
Svar
5
· Visningar
870
Senast: gunhild
·
Hästmänniskan Märklig fråga kanske, men jag letar medryttare till min häst och har fått nys om en 13-årig tjej som ev är intresserad. Jag skulle helst...
2
Svar
31
· Visningar
3 159
Senast: Yrja
·
Hästmänniskan oki, jag har ju hästen, men kan inte rida den. har henne dessutom på helinakordering, så jag behöver bara rykta henne nu. tillbringar...
Svar
9
· Visningar
991
Senast: Totola
·
A
Hästmänniskan Lånade ut traktor till en granne igår. Jag sa åt honom att den är nästan tom på diesel så den måste tankas. Nu när jag vred på nyckeln...
Svar
7
· Visningar
6 242
Senast: hästig
·
S
Hästmänniskan Min dröm har gått i uppfyllelse, jag har blivit erbjuden en lovande 3-åring ridponnyhingst :D Men till problemet, vi har inte stall...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 320
I
Hästmänniskan Hej! Vi är i färd med att uppdatera våra stallregler och skulle behöva lite feedback.. Vad tror ni om detta; Rutiner...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 065
Senast: Kaffikakk
·
Hästmänniskan Funderade på om man skulle kunna göra en skyddande vägg av ett gäng storbalar? Det blåser som himla mycket på vintern så hästarna kanske...
Svar
7
· Visningar
2 067
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Jag har tänkt att bygga ett litet stall och hyra ut 3 boxar. Jag ska ju enligt lag redovisa för dessa tre inhyrda och undrar hur jag ska...
Svar
1
· Visningar
1 409
Senast: ASKAPLASKA
·
Hästmänniskan Jag ska bygga höhäckar och sätta på väggen i min lösdrift. Hade ju varit smidigt om jag bara kunnat byggt en stor, men måste ha 3...
Svar
2
· Visningar
1 051
Senast: axel
·
Ekonomi & Juridik Det är väl ingen som kunnat undgå att Sveriges ekonomi är lite instabil för tillfället. Tror ni att detta kommer att påverka...
Svar
12
· Visningar
1 370
Senast: ZOFUS
·
Hästmänniskan Inspirerad av Litens tråd om stall med bra stämning tänkte jag nu skapa en tråd om bra människor. Tycker man allt för ofta får läsa om...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 091
Senast: Cashmir
·
L
Hästmänniskan har inte en aning om jag e i rätt forum men de märker ja väl ;) imorgon ska jag för första gången i mitt liv åka o prova en häst som ja...
Svar
2
· Visningar
925
Senast: JuniNatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama