Människor värda en ros.

Sv: Människor värda en ros.

KL

Det är så kul att få läsa om alla bra människor:bump:. Ska återkomma med mina rosor lite senare.

Jag vill ge en ros till min foderhästs ägare, som låter mig få köpa honom, och som hjälper mig hitta en sadel som passar honom, och flänger runt och ska hämta sadlar til mig som vi ska prova ut, och som pricken över i så betalar hon sadeln sålänge för att min ekonomi som knappt finns är oändligt dålig.

Vilken människa, in te ofta nu för tiden man träffar på sådana underbara.

KL

Dessa människor förgyller min vardag och förtjänar ett helt fång med rosor:

Mina föräldrar som finns där i vått och torrt och som alltid ställer upp

Min bror som har hjälpt mig så otroligt mycket (hade inte han ställt upp och kört mitt sto till seminstationen hade inte min underbara Bamse funnits nu :love::D)

Min hovis. Det är aldrig några problem och han har mer än en gång tagit på sig att verka min häst när han varit i stallet trots att det inte varit inplanerat.

Stallägarna med familj. Aldrig några problem, allting löser sig på bästa sätt. När jag får ett sådant härligt bemötande är det en ren fröjd att hjälpa till i stallet.

Min hopptränare. Han är en kung och har fått mig att inse så mycket. Han har hjälpt mig så otroligt mycket och har ett sådant enormt kunnande. Jag litar på honom till 110 %

En av hästgubbarna som jobbat som djursjukvårdare i 25 år. Hur många ställer upp och kommer ut till stallet kl. 20 en lördagkväll för att titta på en skadad häst? Speciellt när hästägaren är lite halvt hysterisk och det visade sig att hästen bara hade vrickat sig rejält :angel: Men T han kom och han tyckte inte det var någon fara att jag ringde och han fick åka ut.

Min läkare. Låter säkerligen väldigt konstigt att ta upp i ett sådant här sammanhang, men han har hjälpt mig att fajtas med arbetsgivare och försäkringskassa under tiden jag var skadad och framför allt har han gjort att jag kan rida igen. Han trodde på mig när ingen annan läkare gjorde det.

Dessa är värda måååånga rosor! :bow::bow::bow:

Tack till trådskaparen! När jag sitter och skriver ner det så här inser jag hur lyckligt lottad jag är, vilka underbara människor det finns i min omgivning! Det är något jag inte tänker på så ofta, men det borde jag verkligen göra. Framför allt borde jag säga det oftare till dem.

Inspirerad av Litens tråd om stall med bra stämning tänkte jag nu skapa en tråd om bra människor. Tycker man allt för ofta får läsa om dåliga säljare, köpare, medryttare, fodervärdar, stallägare, stallkompisar och liknande (det är ju så att man blir mörkrädd nästan ibland:eek:) så nu tänkte jag att man skulle få skriva om BRA människor.:banana:

Är din stallägare superbra? Är din medryttare värd en ros? Har din stallkompis ett hjärta av guld? Har du hittat en helt underbar köpare till hästen?

Så, varsågod att skriva bra saker om bra människor :rofl:

Ja visst är det så. Och man skulle även önska att även medierna visade lite av det goda i världen ibland. Fast jag tror att vi människor är sådana. Älskar att älta och se elände. När jag hoppade mellan tevekanalerna igår kväll när jag såg The Island, insåg jag att folk höll på att slå ihjäl varandra på varenda kanal.

Men nu skall jag berätta om fina köpare.

Sålde ett arabsto som jag aldrig riktigt kommit överens med. Hon verkade aldrig att lära sig att saker inte var farliga. Fast visst utvecklades hon. Jag köpte henne när hon var två och sålde när hon var åtta. Då till en köpare där vi möttes på halva vägen, mitt i en stad, där det fanns en veterinär. På en parkering mitt i stan besiktigade vi och hästen var kolugn. Sedan när vi skulle lasta var jag orolig att hon skulle krångla med en ny transport. Då bara log ny ägare, "det kommer att gå så bra så" och det gjorde det. Gråtande kramade jag hästen och sedan åkte de iväg och det kändes verkligen bra. En lugn köpare till en stissig häst. Perfekt.

Sålde även en ettåring som jag fött upp till en granne. Jag har kunnat följa hur hon växer och hon är kanonfin och mår så bra. Ytterligare en utmärkt match.

Min gamla fullblodsvalack gick till en trevlig kvinna i min egen ålder, medelålders, och trots all otur som hästen haft sedan hon köpte den så ligger hon i, kämpar, älskar och vårdar hästen. Själv har jag erbjudit att köpa tillbaka hästen, fast det egentligen inte varit något som varit mitt fel. Men man vill ju att en köpare skall vara nöjd. Hon tycker verkligen om den gamle herren.

Hälsning Maja

till mig:
kör hö, mockar, hjälper hovslagaren ( till honom oxå), in o utsläpp
lagar transporten, målar stallet, fixar foder mm
flickvännen: ser till att jag följer med hästarnas utveckling ;)

KL.

Rosor till TS.

Bra tråd.

Rosor till alla som hjälpt mig på vägen och lärt mig om hästar och ridning .:love::love::love:

En ros till hon som sålde hästen till mig.
En ros till min hovis som alltid ställer upp i tid och håller tiden.
En ros till en familj som har en fånghäst som dom gjort ALLT och mer därtill för att han ska bli bra, och det ser han ut att bli.
En ros till en stallkompis som jag kan lita på 100% om nåt händer min häst.

jag vill ge en stor ros till min pappa, som tar hand om hästarna och sköter mycket av markservicen då jag bor 3 mil bort.

Ros 1
Ger jag till världens bästa stallägare/stallkompis! Ställer alltid upp när det behövs och går att prata med om precis allt!

Ros 2
Ger jag till Real_cowgirl som lycka till med träningar och tävlingar nere i Skåne

Ros 3
Ger jag till hon som köpte min första häst och tog hand om henne så bra! Kunde inte ha hittat ett bättre hem åt henne och är så glad att hon fick sluta sina dagar där.

:love::love:

Jag vill ge en ros till en mkt god vän (alias Cannon här på buke). Hon förtjänar ett stort fång rosor för att hon ställer upp och rider Victoria då och då och till och med knatar jämte när jag rider unghästen! O framförallt förtjänar hon en massa blommor för att hon är en så god vän:banana:!

Rubriken lyder människor värda en ros, men nu är det så att jag vill ge en häst en ros.

Shetlandsponnyn Tellus, som jag lärde mig rida på. Trots att han busade rätt ofta, unghäst som han var. Så fick han mig alltid att våga mig upp i sadeln igen. Han gav mig skinn på näsan. Han stod ut med mig när jag gjorde fel. Han lärde mig att jag måste säga emot ifall en häst gör något jag inte gillar. Han testade så jag var med på allt han gjorde, så att jag inte satt och sov. Han lärde mig att jag måste jobba hårt ifall jag ville nå resultat.

Så det ända jag vill säga är TACK verkligen tack Tellus, för allt du lärde mig. Jag älskar dig! Hoppas du vilar i frid.

Först vill jag ge min stallägare en stor ros för att hon e en god vän, mån om hästarna och en stor portion humor:)

En ros till mina föräldrar som trots att de aldrig riktigt varit förtjusta i min hobby ändå ställt upp i alla väder med skjuts och nu med barnpassning så att jag kan komma iväg till min älskade häst...:)

En stooooooooooooor ros till min kusin (TheOne) och bästa vän som står ut med alla mina historier om min häst...och som alltid stöttat mig när det går emot eller när jag under nästan fem år hade skadad häst...Tack för att du finns!!

Min stallägare: han skor min pålle, när hon gjort sig illa har han sytt sår gratis (kompetent såklart) och hjälper alltid till med sjukvårdsrådgivning ang pållis och det allra största var att han höll min ponny åt min när hon avlivades.

Min pappa: han tvingade nästan på mig en ny häst när ponnyn travade vidare, han har gråtit med mig hur många gånger som helst och alltid stöttat mig, han hjälper alltid till när det behövs, vare sig det handlar om tidskrävande sysslor eller ekonomiskt stöd.

:bow:

Jag skulle isåfall dela ut ett helt fång rosor till min väninna som alltid finns till hands och stöttar och ger råd när man som mest behöver det. Hon är en klippa i alla väder och jag älskar henne varmt och innerligt.

I 25 år har vi känt varandra och jag ser fram emot minst 25 till :)

Jag skulle vilja ge en ros till TS för att du skapade denna tråden. Det är så underbart att någon låter det positiva får ta plats och utrymme:bow::bow::bow:.

Ett helt fång röda rosor vill jag ge till Min bästa vän på Jorden - Lena som dessutom är Gneistis ägare. Hon låter mig ha världens underbaraste häst och ställer upp jämt. Att hon sedan är enormt duktig på mycket gör att hon är värd ännu fler rosor :love:

"Min/vår" stallägare är världens bästa! Värda alla rosor som finns i hela världen och mycket mer ändå.

Sen har vi båda hovisarna, veterinären, kiropraktorn, tränaren/massören och alla underbara personer vi har träffat och fått lära känna och ta del av deras kunskaper, som också ska ha en hel massor av rosor för att de är så bra helt enkelt!

Och pappa, mamma, syrran.

Och de som är kärnan i allt, djuren! Fast de vill nog inte ha rosor, så de kan få mat i stället :p

Det känns bra ända in i hjärtat att ha så många bra människor omkring sej :bump:

Senast ändrad av en moderator:

Jag vill ge en stooooor ros åt Agneta som låter mig rida hennes hästar hur mycket jag vill. Även om jag inte dykt upp på några veckor/månader så är jag alltid lika välkommen tillbaka för att rida. Sen för att hon och hennes man är så trevliga, roliga, känna att dom uppskattar ens hjälp och får en att känna sig välkommen.

Sen min älskade pappa som alltid sett till att jag kunnat fortsätta rida, ställt upp och kört runt hästar hit och dit på träningar och tävlingar. Alltid stöttat och peppat mig! :love:

Sen måste jag faktiskt ge en ros till mina gamla ridlärare på Lagga ridskola ( i Uppsala) Eva, Mia och Karro som lärt mig allt jag kan och alltid gjort att jag haft roligt i stallet, och gav mig stort ansvar trots låg ålder. Tack!

Sen en ros till min kära vän Lisa ( Basiclisa på Buke) som trots våra gräl så har vi alltid hittat tillbaka till varandra igen. :D Hur många år är det nu vi hållt ihop? 10 år borde det väl vara, hon var den bästa kompisen i stallet och vi gjorde nästan allt tillsammans på den tiden innan jag flyttade. Men trots flytt 60 mil bort så har vi hållit kontakten och hon är fortfarande en gammal och kär vän som står mig nära, och som nog är den enda som står ut med mitt snack om hästar, killar och mina planer om att köpa häst :P

:banana::bump:

Senast ändrad:

Får jag vara lite ego? :angel:

Jag vill ge mig själv en ros, för det svåraste beslutet jag tagit någonsin.

Insåg att jag inte har kunskaper nog att ha min drömhäst, sålde honom idag just för att jag inte kunde erbjuda honom vad han behövde..

Jag vill dela ut en ros till min underbara mamma som ställer upp i allt :love:

O till stallägaren därhemma som alltid försöker fixa & trixa tills det passar alla bäst :)

Liknande trådar

Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 634
Senast: Karamello30
·
Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
6 900
Senast: Habina
·
Gnägg Många av er har väl säkert läst mina trådar om min älskade prins och fodervärdar. 2013 var året från helvetet för min del, jag gick in...
Svar
19
· Visningar
1 689
Hästmänniskan Jag vet att den enda som kan besluta om detta är jag själv, men lite input från oberoende personer kan ju aldrig vara fel, är oerhört...
Svar
16
· Visningar
1 872
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama