Människor värda en ros.

Sv: Människor värda en ros.

Då får väl jag också passa på här :laugh:.

Vill ge ett megafång till mina inackorderingar ETTAN och TVÅAN....om ni läser detta tror jag ni vet vilka ni är ;) Bättre stallgäster kan man inte ha!

Till min pappa som ställer upp och bygger och snickrar på stall och hur, min sambo som står ut med alla mina ideer och djur och dessutom alltid hjälper till om det behövs.

Världens snällaste mamma som fixar och donar, hjälper min med tvätt, fönsterputs och gardinbyten :love:

Min hovis vill väl inte ha rosor , så han kan få en back öl istället :p

/Zelma

Den här tråden förtjänar att bumpas upp, tycker jag.

Jag vill dela ut rosor till:

Stallägaren där medryttarpållen står - alltid lika trevlig, hjälpsam och lyhörd. Det plus det faktum att han är noga med vilka hyresgäster han tar in, gör att klimatet i stallet är fantastiskt. Trodde inte att skitsnacksfria stall existerade förrän jag började rida där.

Medryttarpållens matte givetvis, för att hon ger mig förtroendet att ta hand om honom. Och för att hon är världens bästa.

Och - alla moppekillar (och en och annan moppetjej) som jag möter ute på vägarna! Ja, faktiskt - jag vet inte vad det beror på, men moppeförarna i trakterna runt stallet är otroliga när det gäller att visa hänsyn när de möter hästekipage. De är uppmärksamma, håller ut och saktar ner, vissa av dem går till och med så långt att de stannar och stänger av motorn. "Dagens ungdom" my ass - många av deras äldre medtrafikanter skulle behöva ta lektioner i hänsyn från dessa tonåringar. :bow:

tja jag vill ge min stallägare anita en stor ros, hon är helt enkelt bara sååå snäll, och GAV bort hästen jag var medryttare på , till mej, bara för att jag älskar honom så mkt.
sen är hon överhuvudtaget alltid glad, välvillig, omtänksam, snäll,rolig och rar och för den delen numera en av mina bästaste vänner. så det finns bra hästfolk därute helt klart!!!

*kl*

:bow: till mina föräldrar som har gett mig möjligheten att få ha 2 så fina hästar. De kör omkring på mig överallt, till träningar och tävlingar, till besök på djursjukhuset, och de står för kostnaderna. Mina föräldrar ställer upp och hjälper mig när jag lyckas skada mig (inte ovanligt :p), de gör mer än jag någonsin kan betala tillbaka.

:bow: till min hopptränare, han har funnits där och verkligen utvecklat mig sen jag köpte min ponny för 2 år sen. Han är otroligt kunnig, han är engagerad, han får mig att verkligen kämpa och han tror på mig. Tack vare honom har jag min fina storhäst i stallet.

:bow: till min dressyrtränare som trots att hon ridit OS, VM osv tog emot oss den där första gången. att hon inte gav upp direkt är beundransvärt. Hon blir glad varenda gång vi ses över alla framsteg, och det är tack vare henne som jag som hoppryttare våga mig ut och tävla LA dressyr, med godkänd procent ;).

:bow: till alla veterinärer som har haft hand om mig och mina två olycksdrabbade hästar under de senaste 6 månaderna. De har varit underbara, de har peppat mig, gjort allt de kunnat och lite till. De har lagt sin fritid på att ringa upp mig för att jag undrat över något, de är guld värda.

Jag vill ge en hel drös med rosor till många i min närhet men främst:

* Mina föräldrar som alltid ställer upp, kör mig och hästen hit och dit, betalar och alltid stöttar mig.
* Min dressyrtränare, utan henne hade jag aldrig varit där jag är idag. Världens bästa :bow:
* Alla i stallet som står ut med mig!

roda-rosor.jpg

Liknande trådar

Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 634
Senast: Karamello30
·
Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
6 900
Senast: Habina
·
Gnägg Många av er har väl säkert läst mina trådar om min älskade prins och fodervärdar. 2013 var året från helvetet för min del, jag gick in...
Svar
19
· Visningar
1 689
Hästmänniskan Jag vet att den enda som kan besluta om detta är jag själv, men lite input från oberoende personer kan ju aldrig vara fel, är oerhört...
Svar
16
· Visningar
1 872
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama