Människor värda en ros.

Sv: Människor värda en ros.

BRA initiativ!! :bow::bow:

Skulle vilja nämna hon jag köpte min lilla hingst ifrån. Hon har varit helt ärligt, så tillmötesgående, fixat bilder och filmer, skrivit lååånga mail som svar på alla mina frågor, fixade med besiktning, levererade min lilla pärla vid min ytterdörr SAMT lät mig ta honom på 10 mån avbetalning. :love:

Så vill jag nämna RW som hjälpte oss med vår nyinköpta treåring när allt bara rasade för oss. Med sin outsinliga källa av positivitet har hon hjälpt oss få fram en fantastisk femåring :love:

Vår underbara stallägare och hyresvärd ska också ha en ros för att vi och våra hästar blir så fint omhändertagna på hennes och hennes mans underbara anläggning :bow::love:

Hon som köpte min vackra silversvarta unghäst som var för mycket häst för mig då. Hittade en tvillingsjäl och hon ger all sin kärlek och omsorg åt den häst jag önskade jag kunde behålla.

Hmm..finns några till, men det blir väl lite långt :angel:

Jag vill ge tillbaka en ros till min bästa vän som jag också råkar vara släkt med! Tack för att du finns ujent96!! Att jag tycker så mycket om dig det hoppas jag att du vet!! :):)

Vill också ge en ros till min stallägare som ställt upp som bara den under min graviditet.. hon har både ridit o skött min lilla häst när magen blev tung o var i vägen! =)

Osså en ros till min lilla häst, men det är bara för att han är så söt!! :love:

Jag vill ge en ros till mamma och pappa för att dom är så underbara och alltid ställer upp :love:

Samt till vår inackorderings ägare som också är min tränare!

Dagens ros vill jag skänka till min hovslagare som var så snäll och fixade en tappsko igår, trots att han egentligen inte hade tid.
Tack!

åååh vad härlig tråd :bump:
nu vill jag ge bort enorma rosenbuketter till många! :D
(obs, det är ingen "nr 1. = bäst, nr 2. = näst bäst" o.s.v. helt oberoende av ordningen de står i!!!)

Ros 1
Honey's förra ägare :love:
För att jag fick köpa Honey, för att hon fortfarande bryr sig grymt mycket om hur det går för oss och för att hon helt enkelt är fantastisk!

Ros 2
Stallets "tomte"
För att han fixar och donar i massor, och alltid för sitt bästa och handlar för hästarnas väl.

Ros 3
Alla stallvännerna på Ledinge-stallet :love:
För att ni är underbara helt enkelt! För alla ritter vi haft (och kommer att ha) ihop, för gemenskapen, för allt!

Ros 4
Till B.P. (hehe, skriver inte ut namnet, vet ej hurvida h*n vill vara anonym), ridinstruktör m.m.
För allt du lärt mig, för allt ditt tålamod, för allt!

Ros 5
ger också en stor bukett till er underbara bukare!! :bow:

Först vill jag tacka för alla rosor jag fått för tråden :o

Det finns väldigt många som borde få en ros, men eftersom inlägget skulle bli så långt då så "förenklar" jag det lite.:rofl:

Stallmänniskorna ska få ett fång rosor för den alltid lika bra stämningen, och för alla diskutioner om allt mellan himmel och jord.

Vår hovis ska också få en ros. Han har en lugnande effekt på hästarna. Han ställer alltid upp, ibland mer än vad han egentligen skulle ha behövt. Han har gjort så mycket för hästen, verkligen brytt sig.

En liten flicka i stallet ska få ett fång rosor. Det för den positiva attityden hon har. Hon frågar om det är något hon är osäker på, och lyssnar verkligen på tipsen man ger. Hon bryr sig så om sin ponny, och har verkligen lyckats ändra på honom från en bockande busponny till en mera uppfostrad sådan.

Stallägaren ska också ha rosor för att hon låtit oss växa upp där. Hon har aldrig varit omöjlig, utan det mesta har nästan alltid gått att ordna på något vis. Och så är hon så snäll, nästan för snäll ibland :laugh:

Intressant fick jag mig en tankeställare skickar en ros till min man ..:) bra hint.

Vill ge en ros till min underbara man, som idag när jag inte var hemma, skulle ge mina hästar kvällsfoder.

Han såg att ena hästen hade två sår på bakbenen, inte jätte stora, men det ena vätskade en del. Han gör då ENSAM, binder upp hästen (vi är inte klara med stallet än, så står ute med allt), gör rent, lägger på kompress med jodopax, vetflex och sätter extra tejp så det inte ska gå upp. Och nej, han har inte ens lagt bandage på en människa, med kommentaren "jag har ju sett hur du gör".

När vi träffades kunde han inte leda en häst, visste knappt vad som var fram och bak ens...

Tusen tusen tusen tack :bow:

Och en ros till min tränare som GRATIS lånar ut sin transport, ridbana och hindermaterial... Ok då, jag har väl skött hennes hästar några gånger när hon varit borta, men ändå!

Måste ännu ge tre fång rosor till.

Mina föräldrar:bow:. De är inte det minsta intresserade av hästar, men de har ändå stöttat mitt intresse. De har ändå låtit det vara MITT intresse, och inte hållit på och curlat. När jag för 3 år sedan efter ett långt riduppehåll beslutat mig för att jag ville ta upp ridningen igen, men ekonomin sa emot eftersom jag studerade, så "sponsorerade" mina föräldrar mig, eftersom min mamma bara tyckte att det var bra att jag gjorde något vettigt med min fritid och inte bara satt vid datorn :D

Hästägaren är också värd rosor för att hon låtit mig ta del av hästens liv:laugh:. Vi har haft ganska lika syn på "hästeriet", vilket är väldigt viktigt om man ska dela häst. Hon har även varit väldigt snäll när det gäller diverse betalningar (t.ex. hovslagare) och sagt att jag betalar det om jag vill (vilket ju tekniskt sett inte följer "reglerna" gällande halvfodervärdandet) eftersom jag ibland haft lite skralt med pengar :crazy:. Har då i gengäld försökt att köpa diverse förbrukningssaker när jag haft lite mera kosing :)
Tack för de 3 åren, de har varit givande, skulle gärna fortsatt minst lika många till :)

Min sambo:love:. Helt enkelt för att han står ut med och förstår mitt intresse. Han är ingen hästmänniska själv, hade knappt varit i ett stall före vi träffades, men han har blivit lite vanare runt hästar, och gillar dem på sitt sätt. Så är han överlag en djurvän, vilket är viktigt för mig. Han klagar inte heller på att det tar mycket pengar, iom att han själv också har ett pengaslukande intresse.

Intressant fick jag mig en tankeställare skickar en ros till min man ..:) bra hint.

Ja just det, honom får man inte glömma :o som både ställer upp och kör mellan varven, styr och ställer för att det ska bli bra och dessutom betalar :love:

knapp

Oj, det är många.

:bow: Alla ridlärare genom åren som alla gett mig åtminstone en bit av detta hästpussel. Vissa sämre, andra bättre men utan både sidor så skulle jag inte kunnat bilda mig en egen uppfattning och en egen tro på vad som är rätt och fel.

:bow: Alla stallkompisar. Vissa har hängt med i flera år, andra har kommit och gått, veckovis eller efter ett par år. Många har droppat av längs vägen och andra visste jag knappt att jag hade.

:bow: Farmor som fick mig att börja rida och som slussade mig igenom de första åren med stor kunskap och energi. Varje lördag samma visa. De lördagar hon inte kunde var det fullständig panik.

:bow: M och J. Sånna underbara människor. Sån generositet, värme, uppskattning och respekt att jag ibland inte vetat vart jag skulle göra av mig själv. Och så självklart huvudpersonen i det hela, R, världens mest älskade häst.

Det förtjänar du en ros för, i valfri färg. Väldigt bra och moget gjort!

Jag vill ge en ros till syrran, för allt kul vi haft ihop med varann och våra hästar och alla idéer vi bollar.
En ros till stallägaren med familj, för de ställer upp oavsett om det gäller hästen eller laga pojkvännens bil. Väldigt sympatiska, lätta att ha att göra med och lyssnar på mina åsikter och "krav".
En ros till gamla stallägaren, för alla år och allt kul vi haft på gården! Och för att vi får komma tillbaka på ett underbart naturbete till sommaren!
Ros till mamma och pappa för alla gånger de har kört till stallet, sjukhuset, tävlingar..
Kyssar till pojkvännen för all support och god vilja (trots hästintresse=0,5 :p)
Hjälp, jag har fler att tacka och hylla än klaga på just nu! Den enda som inte får en ros är hästen, han skulle antagligen äta upp den :p

Massor med rosor till dom underbara människor :love: som köpte min häst, när jag blev sjuk och inte kunde behålla henne. :bow:
Tack för att jag fått hälsa på flera gånger, nu vet jag att hon har det bättre hos er än hon hade hos mej. :crazy::laugh:

*kl*

ett helt fång rosor till min stallägare Lena som ställer upp o tar min häst de dagar jag inte kan ta mig ut:love: guld värt. Plus att hon hjälper till med det mesta!!

Vill ge en ros som inte kan vissna till mina underbara kusiner som låter mig rida på deras hästar fast jag ibland flumar loss och kan sätta på hästarna grimman upponer och nog kan vara ganska irriterande ibland.

Jag vill ge en ros till min mamma som ställer upp jämt med allt som rör stallet (vi har hästar ihop). :bow:

Jag vill även ge en ros till mina trevliga stallkamrater! :)

En ros till Anna Kärrstedt som startade och driver Òsk-hjälpen. För hennes medkänsla för djuren och för hennes underbara humor!

Dom rosor ni fick räcker inte, måste ge ett fång till. :love:
Tack för en underbar dag, fantastiska hästar (säskilt en:love:) och jättegod fika, som ni hade ordnat i skogen. :d
Tack Sara och Ann-Britt, ni anar inte vad det betyder för mej. :bow:
:bump::banana::bump:

Jag vill ge all världens rosor till min SAMBO!!! Han ställer upp och fixar och donar utan knot och ofta på eget initiativ.

Han har precis byggt/renoverat ett stall till mig (tycker dessutom att det är roligt), lagt två veckors egen arbetstid på att rensa hagarna från ek och lyckligare kan man inte bli än när man kommer hem från jobbet på morgonen (jobbar natt) och frukosten står färdig, han rastar hundarna matar och vattnar hästarna innan han sticker till jobbet...

Tilläggas kan att kan inte är hästintresserad och när jag säger att han är underbar som gör allt detta för min skull säger han att han gör det för sin egen: Är jag lycklig så är han lycklig :love:

Liknande trådar

Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 634
Senast: Karamello30
·
Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
6 900
Senast: Habina
·
Gnägg Många av er har väl säkert läst mina trådar om min älskade prins och fodervärdar. 2013 var året från helvetet för min del, jag gick in...
Svar
19
· Visningar
1 689
Hästmänniskan Jag vet att den enda som kan besluta om detta är jag själv, men lite input från oberoende personer kan ju aldrig vara fel, är oerhört...
Svar
16
· Visningar
1 872
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama