H
Helan
Sv: Pimpa ridbanan
Ja, som det ser ut idag...
På det färdiga resultatet?
Ja, som det ser ut idag...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
På det färdiga resultatet?
Såg på ett ställe som hade betongblock med hål i som var lavade längs med sidorna på ridbanan, snett utåt och i hålen planterat murgröna och nån annan klängväxt som var rödaktig.
Mellan x antal av växterna var där "spotlight" som satt 1,50cm över marken men var riktade nedåt på spåret, så dem inte bländade hästarna.
skitsnyggt
*såg nu att du redan tänk typ den tanken*
Bara ridbilder och det ger inte så mycket om det är underlaget du är ute efter (det syns ju inget hur den är anlagd).
Tack för bra idé!
Men Vad betyder "lavade" ??? =snedsågade???
Kan du ge mig en hint om var denna ridbana finns (kanske PM om du inte vill berätta här).
Har faktiskt funderat på lägre spotligths med släpljus kombinerat med högre stolpar, då får man ju spåret upplyst samt en "mysbleysning" längre upp som inte bländar så mycket.
Aha! Det var inte riktigt som jag hade föreställt mig, men det ser ju riktigt trevligt ut. Tyvärr är min backe åt andra hållet...
Det är träd längs hela ena kortsidan (popplar) sedan är det grupper med buskar och småträd runt ena långsidan. En bit in i trädgården på motsatt långsida är det ännu en grupp buskar. Häck längs sista långsidan.