Tältridhus

Sv: Tältridhus

det går bra att bara klistra in bildlänken som text, då går det att klicka direkt på den.. så in med bilder, det låter kanon ditt ridtält..

Oj då´!

Med det du berättar och Iddefixens länk fick jag just en helt annan syn på tältridhus! Det kanske kunde vara ett alternativ för oss som funderar på vanligt....

Får man fråga vad ert kostade? Köpte ni från samma ställe som Iddefixen länkade till eller annat?

Mycket intressant detta ju! :)

har jag räknat rätt om kostnaden ligger kring 500.000 eller är jag alldeles för högt/lågt?

Jag fick ett pris på dessa Cover-All hallar den mindre modellen ca 22x63 m grundpris ca 680 000 + moms, frakt och montering tillkommer.

Frågan är hur mkt billigare det blir egentligen med ett sådant? Blir det inte nämnvärt billigare kan man ju lika gärna bygga en vanlig hall, eller?

Hej,

Fick svar från dem ang kostnad nu:
25 x 63 ligger på ca 680.000kr. En med än bättre yttermaterial kostar 30 % mer. Sedan tillkommer väl grund, plintar och underlag.

15 års garanti är det också.

Frågan är hur mkt billigare det blir egentligen med ett sådant? Blir det inte nämnvärt billigare kan man ju lika gärna bygga en vanlig hall, eller?

Håller helt med - man kan lika gärna bygga en vanlig hall när det inte skiljer mer. Trodde att det skulle skilja mer faktiskt :(

Jag har aldrig sett såna ridhus, men när jag kollade på hemsidan såg det väldigt fint ut! Speciellt om man kombinera det med vanliga väggar så ser det inte så "konstigt" ut, utan då ser det ju ut som ett vanligt ridhus.

Edit: Konstigt att det kostade såpass mycket iaf... Skiljde sig inte så mycket i pris mot ett vanligt ridhus...

Edit: Konstigt att det kostade såpass mycket iaf... Skiljde sig inte så mycket i pris mot ett vanligt ridhus...

Ja eller hur... Kändes lite snopen faktiskt. Varför köpa ett sådant då när man kan få en hall som står där i 100 år istället liksom....

Synd, hade det faktiskt som ett alternativ annars, just för att man ska kunna öppna upp det på sidorna osv. Då hade man kunnat ha det över ridbanan så att säga och öppna upp sommartid, istället för att ha plats för både en utebana och ett ridhus.

Håller också med om att för det priset kan man lika bra bygga en hall. Trodde det skulle vara väldigt mycket billigare än så.

Surt sa räven... så fort man tror att man kan komma lite billigare undan och ändå få ett bra alternativ så blir man besviken :smirk::angel:

Borde man inte kunna få ett ridhus för det priset också? Kanske inte det finaste som OSryttarna har ;) Men det borde väl finnas helt okej ridhus för det priset.

Det som kostar är som sagt bredden (och markarbete/underlag!) men in längden tror jag det är billigare med ett "riktigt".

Kolla i ridsport.
Vanlig plåthall 22x60 kostar 850.000 + moms monterat och klart.
Så det blir väl ungefär samma pris som dessa tält.
Fördelen med tält är väl att man kan ta med dem om man flyttar. :idea:
Men annars förstår jag inte varför man skulle vilja bygga tält istället för plåthall.

Det finns väldigt varierande priser på rihallar (plåt, trä, eller som jag tittar på polykarbonat) .

Men det är ju det vi menar, finns ingen direkt anledning att bygga tälthall om det inte blir avsevärt billigare. Även om jag ser en fördel i det att man kan ta bot väggarna vid behov.

Det där med att ta bort väggarna lät ju väldigt praktiskt. Sen är ju frågan om de sitter sämre när de är nere?

Det tror jag iof inte. Det är ju en rejäl stålkonstruktion med takstolar och allt, och inte själva tältmaterialet som ger stabilitet.

Det har du rätt i, men jag tänkte mer på själva tältduken. Att den skulle sitta sämre om den gick att ta upp, jmf. med det alternativet där sidorna ej gick att ta upp. Dvs. att den skulle bli "fladdrigare".

Aha... så kan det ju vara.

Det kan ju tänkas att det är ett helt projekt också att "rulla upp" duken...kanske inte är så lätt som det låter att man gör det i "en handvändning"....

Hej , läste just din inlägg om tält ridhus/hall från juli 2007. Blev super intresserad finns det möjlighet att få fatt i företaget som sålde till er?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 564
Senast: Derivata
·
Hundträning https://blogg.agria.se/fredriksteen/2013/06/07/jag-kan-inte-se-nagon-skillnad-i-vem-som-ar-snallast-eller-varst/ Kom över denna text...
Svar
13
· Visningar
1 421
Senast: dobbis
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 247
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 713
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar