Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

S
Ekonomi & Juridik Ska ev. byta försäkringsbolag för 2 hästar så vill nu veta lite vad ni tycker. Full försäkring. Liv 50.000:- Ett arabiskt...
Svar
6
· Visningar
1 253
Ekonomi & Juridik Okej. Min foderhäst kommer i Januari att tas bort pg. av skada. Jag har tecknat en försäkring på honom som innebär 5000 i liv. Ägaren...
Svar
5
· Visningar
1 027
Senast: Alexandra_W
·
K
Ekonomi & Juridik Blev lite fundersam när jag tänkte på det här med försäkringar, jag har en dyr försäkring på min häst, betalar galet mycket i månaden...
2
Svar
24
· Visningar
2 221
·
T
Ekonomi & Juridik Vem står för skadan på bilen när hästen sätter sig på bilen,(framskärmen får en stor bula) då hästen leds förbi,bilen står still och är...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 285
Senast: Saigon
·
Ekonomi & Juridik ...i naturreservat och på vandringsleder? Jag menar rent generellt? Hos oss är det naturreservat och naturskyddade områden nästan...
Svar
6
· Visningar
1 312
I
Ekonomi & Juridik Jo, jag undrar om det finns några standard regler som gäller vi uthyrning av box om man ska säga upp den om man inte har något kontrakt...
Svar
10
· Visningar
3 778
Senast: Marita73
·
Ekonomi & Juridik Snälla hjälp... de e långt jag vet.. men snälla du får ett pris om du orkar läsa allt :angel: Jag ska lämna ut mitt sto på foder, men...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 802
C
Ekonomi & Juridik Är inte så insatt i hästar, men kan någon hjälpa mig med vad en ponny kostar i månaden ungefär förrutom stallplats.
Svar
3
· Visningar
882
Senast: carro42
·
Ekonomi & Juridik Vilse i försäkringsdjungeln. Sitter och funderar massa på försäkringar hit och dit då jag snart ska köpa häst. Vad har ni för...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 062
·
T
Ekonomi & Juridik Någon som vet om man får rida på en gågata? Hästen räknas ju som ett fordon i trafiken så jag antar att man inte får det, eller?
Svar
5
· Visningar
996
Senast: Triax
·
Ekonomi & Juridik Behöver lite hjälp i form av åsikter beträffande följande; Har köpt en treåring med en besiktning utförd 1 månad före köpet (alltså...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 941
Senast: Zqathan
·
F
Ekonomi & Juridik Tänkte höra med er, är de någon som har fått klartecken från just sveland, att ersättning kommer ges, men sedan när hästen väl är...
Svar
12
· Visningar
2 440
Senast: Brave
·
Ekonomi & Juridik Kan man på något sätt skriva i kontraktet när man säljer en häst så man inte åker på några dolda fel? Är det lagligt och hållbart menar jag
Svar
11
· Visningar
1 174
L
Ekonomi & Juridik :cry:Första gången i mitt liv jag har blivitt lurad. Har värdens dåligaste ekonomi och behövde en sadel köpte en genom blocket och den...
Svar
19
· Visningar
2 072
Senast: lillsyrran
·
Ekonomi & Juridik Sitter och knåpar på ett kontrakt för boxarna jag hyr ut men skulle behöva lite hjälp och inspiration så att jag inte glömmer något...
Svar
6
· Visningar
5 442
Senast: Rie
·
Ekonomi & Juridik Vad är det som gäller egentligen? Finns det ngr särskilda regler? För jag ska nämligen hyra ut mina två hästar på foder pga att jag gå...
Svar
12
· Visningar
1 448
Senast: Pinto
·
Ekonomi & Juridik Fick hem min häst för inte så längesen. Stallade upp henne i ett nytt stall för mig och henne. Suverän miljö, boxar ja allt praktiskt...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
7 796
Senast: caradan
·
Ekonomi & Juridik Eftersom att jag fick ta bort min häst nyligen och har en 1 1/2 åring häst kommer jag i en övergångs period ta en annan häst på...
Svar
3
· Visningar
1 061
S
Ekonomi & Juridik En väg i vårt närområde har fått en ny beläggning och pga detta är det Ridning Förbjuden på vägen i minst 6 månader. Den lokale bonden...
2
Svar
32
· Visningar
4 752
Senast: sara_18
·
F
Ekonomi & Juridik Jag fick till min stora sorg låta avliva min älskade häst för ett par veckor sedan :cry:, och har nu ett par saftiga veterinärfakturor...
Svar
5
· Visningar
1 092
Senast: Daisy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Tik som "luktar gott"
  • Akvarietråden V