Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hästmänniska
Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)
Ekonomi & Juridik
Okej.
Min foderhäst kommer i Januari att tas bort pg. av skada.
Jag har tecknat en försäkring på honom som innebär 5000 i liv. Ägaren...
Ekonomi & Juridik
Blev lite fundersam när jag tänkte på det här med försäkringar, jag har en dyr försäkring på min häst, betalar galet mycket i månaden...
Ekonomi & Juridik
Vem står för skadan på bilen när hästen sätter sig på bilen,(framskärmen får en stor bula) då hästen leds förbi,bilen står still och är...
Ekonomi & Juridik
Jo, jag undrar om det finns några standard regler som gäller vi uthyrning av box om man ska säga upp den om man inte har något kontrakt...
Ekonomi & Juridik
Snälla hjälp... de e långt jag vet.. men snälla du får ett pris om du orkar läsa allt :angel:
Jag ska lämna ut mitt sto på foder, men...
Ekonomi & Juridik
Behöver lite hjälp i form av åsikter beträffande följande;
Har köpt en treåring med en besiktning utförd 1 månad före köpet (alltså...
Ekonomi & Juridik
Kan man på något sätt skriva i kontraktet när man säljer en häst så man inte åker på några dolda fel? Är det lagligt och hållbart menar jag
Ekonomi & Juridik
:cry:Första gången i mitt liv jag har blivitt lurad.
Har värdens dåligaste ekonomi och behövde en sadel köpte en genom blocket och den...
Ekonomi & Juridik
Sitter och knåpar på ett kontrakt för boxarna jag hyr ut men skulle behöva lite hjälp och inspiration så att jag inte glömmer något...
Ekonomi & Juridik
Vad är det som gäller egentligen? Finns det ngr särskilda regler?
För jag ska nämligen hyra ut mina två hästar på foder pga att jag gå...
Ekonomi & Juridik
Fick hem min häst för inte så längesen. Stallade upp henne i ett nytt stall för mig och henne. Suverän miljö, boxar ja allt praktiskt...
Ekonomi & Juridik
En väg i vårt närområde har fått en ny beläggning och pga detta är det Ridning Förbjuden på vägen i minst 6 månader. Den lokale bonden...
Ekonomi & Juridik
Jag fick till min stora sorg låta avliva min älskade häst för ett par veckor sedan :cry:, och har nu ett par saftiga veterinärfakturor...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.