Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hästmänniska
Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)
Ekonomi & Juridik
Blir av med mitt jobb nu här på fredag vilket innebär a-kassa:cry:
Hur klarar man av att ha 2 hästar på a-kassa, man vill ju gärna...
Ekonomi & Juridik
Har funderat ett tag på en fråga och då passar ju inget bättre än att fråga alla kloka på detta forum :D
Säg att man har en häst på...
Ekonomi & Juridik
Tänkte höra lite vad ni tycker. Vi tittade på en häst i midsommartid, bestämde och gjorde upp priset i mitten på juli.
Hästen kom hem...
Ekonomi & Juridik
Kanske vi hakar upp oss på små saker men undrar mest hur ni gör i andra stall. Vår hyresvärd vill kunna låna ut våra hyrda box/ar till...
Ekonomi & Juridik
Detta gäller inte mig, utan försöker hjälpa en bekant.
Hästen köptes av han i Februari för 37.500kr, då hästen var 2 år gammal hingst...
Ekonomi & Juridik
Jag vet inte vad jag ska hitta på, det här börjar likna en hemsk tvsåpa eller nått i den stilen. Vet inte om den här tråden ligger i fel...
Ekonomi & Juridik
Har precis tagit över en fullblodsdam född 1989. Hästen har sedan mars gått som avelssto men ej blivit dräktig. Fick ta över hästen som...
Ekonomi & Juridik
Jag sålde en häst för några år sen. Vi skrev i kontraktet att OM han ska säljas vidare så ska jag bli tillfrågad först och vi skrev även...
Ekonomi & Juridik
Okej.
Min foderhäst kommer i Januari att tas bort pg. av skada.
Jag har tecknat en försäkring på honom som innebär 5000 i liv. Ägaren...
Ekonomi & Juridik
Blev lite fundersam när jag tänkte på det här med försäkringar, jag har en dyr försäkring på min häst, betalar galet mycket i månaden...
Ekonomi & Juridik
Vem står för skadan på bilen när hästen sätter sig på bilen,(framskärmen får en stor bula) då hästen leds förbi,bilen står still och är...
Ekonomi & Juridik
Jo, jag undrar om det finns några standard regler som gäller vi uthyrning av box om man ska säga upp den om man inte har något kontrakt...
Ekonomi & Juridik
Snälla hjälp... de e långt jag vet.. men snälla du får ett pris om du orkar läsa allt :angel:
Jag ska lämna ut mitt sto på foder, men...
Ekonomi & Juridik
Behöver lite hjälp i form av åsikter beträffande följande;
Har köpt en treåring med en besiktning utförd 1 månad före köpet (alltså...