Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

T
Ekonomi & Juridik Blir av med mitt jobb nu här på fredag vilket innebär a-kassa:cry: Hur klarar man av att ha 2 hästar på a-kassa, man vill ju gärna... 2
Svar
23
· Visningar
3 117
Senast: todde
·
Ekonomi & Juridik Har funderat ett tag på en fråga och då passar ju inget bättre än att fråga alla kloka på detta forum :D Säg att man har en häst på...
Svar
5
· Visningar
1 086
Senast: inbetween
·
T
Ekonomi & Juridik Tänkte höra lite vad ni tycker. Vi tittade på en häst i midsommartid, bestämde och gjorde upp priset i mitten på juli. Hästen kom hem...
Svar
13
· Visningar
1 562
Senast: tant
·
T
Ekonomi & Juridik Kanske vi hakar upp oss på små saker men undrar mest hur ni gör i andra stall. Vår hyresvärd vill kunna låna ut våra hyrda box/ar till... 2 3
Svar
56
· Visningar
5 400
Senast: Ellafant
·
M
Ekonomi & Juridik Detta gäller inte mig, utan försöker hjälpa en bekant. Hästen köptes av han i Februari för 37.500kr, då hästen var 2 år gammal hingst... 2
Svar
36
· Visningar
4 359
Senast: hofi
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte vad jag ska hitta på, det här börjar likna en hemsk tvsåpa eller nått i den stilen. Vet inte om den här tråden ligger i fel...
Svar
4
· Visningar
1 253
Senast: Masse
·
I
Ekonomi & Juridik Har precis tagit över en fullblodsdam född 1989. Hästen har sedan mars gått som avelssto men ej blivit dräktig. Fick ta över hästen som...
Svar
10
· Visningar
1 323
Senast: lobell
·
Ekonomi & Juridik Jag sålde en häst för några år sen. Vi skrev i kontraktet att OM han ska säljas vidare så ska jag bli tillfrågad först och vi skrev även... 2
Svar
29
· Visningar
3 216
S
Ekonomi & Juridik Ska ev. byta försäkringsbolag för 2 hästar så vill nu veta lite vad ni tycker. Full försäkring. Liv 50.000:- Ett arabiskt...
Svar
6
· Visningar
1 253
Ekonomi & Juridik Okej. Min foderhäst kommer i Januari att tas bort pg. av skada. Jag har tecknat en försäkring på honom som innebär 5000 i liv. Ägaren...
Svar
5
· Visningar
1 029
Senast: Alexandra_W
·
K
Ekonomi & Juridik Blev lite fundersam när jag tänkte på det här med försäkringar, jag har en dyr försäkring på min häst, betalar galet mycket i månaden... 2
Svar
24
· Visningar
2 223
·
T
Ekonomi & Juridik Vem står för skadan på bilen när hästen sätter sig på bilen,(framskärmen får en stor bula) då hästen leds förbi,bilen står still och är... 2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 290
Senast: Saigon
·
Ekonomi & Juridik ...i naturreservat och på vandringsleder? Jag menar rent generellt? Hos oss är det naturreservat och naturskyddade områden nästan...
Svar
6
· Visningar
1 315
I
Ekonomi & Juridik Jo, jag undrar om det finns några standard regler som gäller vi uthyrning av box om man ska säga upp den om man inte har något kontrakt...
Svar
10
· Visningar
3 779
Senast: Marita73
·
Ekonomi & Juridik Snälla hjälp... de e långt jag vet.. men snälla du får ett pris om du orkar läsa allt :angel: Jag ska lämna ut mitt sto på foder, men... 2 3
Svar
50
· Visningar
5 942
C
Ekonomi & Juridik Är inte så insatt i hästar, men kan någon hjälpa mig med vad en ponny kostar i månaden ungefär förrutom stallplats.
Svar
3
· Visningar
884
Senast: carro42
·
Ekonomi & Juridik Vilse i försäkringsdjungeln. Sitter och funderar massa på försäkringar hit och dit då jag snart ska köpa häst. Vad har ni för... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 071
·
T
Ekonomi & Juridik Någon som vet om man får rida på en gågata? Hästen räknas ju som ett fordon i trafiken så jag antar att man inte får det, eller?
Svar
5
· Visningar
998
Senast: Triax
·
Ekonomi & Juridik Behöver lite hjälp i form av åsikter beträffande följande; Har köpt en treåring med en besiktning utförd 1 månad före köpet (alltså... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
8 111
Senast: Zqathan
·
F
Ekonomi & Juridik Tänkte höra med er, är de någon som har fått klartecken från just sveland, att ersättning kommer ges, men sedan när hästen väl är...
Svar
12
· Visningar
2 448
Senast: Brave
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka