Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hästmänniska
Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)
Ekonomi & Juridik
Hej. Hämtade hem min nya häst förra torsdagen (11/12), och vi skrev över försäkringen på mig utan att ändra något. Nu undrar jag om det...
Ekonomi & Juridik
Jag läser hela tiden om att köparen har en undersökningsplikt, och att det kan gå illa om man inte har kollat upp saker om hästen innan...
Ekonomi & Juridik
Jag måste tyvärr sälja min travarkille pga olika omständigheter och då han är en tämligen speciell kille har jag specifika krav som inte...
Ekonomi & Juridik
Jag har en häst som jag ska lämna ut på foder. Har hittat en perfekt fodervärd. Men nu har dom ingen möjlighet att hämta honom, jag kan...
Ekonomi & Juridik
Hovis var här idag, och normalt skor vi fbl runt om, med nya sulor fram varje gång, och verkar ungponnyn. Idag blev vi dock tvugna att...
Ekonomi & Juridik
Debatt om denna artikel?
http://www.atl.nu/Article.jsp?article=50410&a=Han%20vill%20f%E5%20bort%20h%E4sten%20ur%20allemansr%E4tten...
Ekonomi & Juridik
Blir av med mitt jobb nu här på fredag vilket innebär a-kassa:cry:
Hur klarar man av att ha 2 hästar på a-kassa, man vill ju gärna...
Ekonomi & Juridik
Har funderat ett tag på en fråga och då passar ju inget bättre än att fråga alla kloka på detta forum :D
Säg att man har en häst på...
Ekonomi & Juridik
Tänkte höra lite vad ni tycker. Vi tittade på en häst i midsommartid, bestämde och gjorde upp priset i mitten på juli.
Hästen kom hem...
Ekonomi & Juridik
Kanske vi hakar upp oss på små saker men undrar mest hur ni gör i andra stall. Vår hyresvärd vill kunna låna ut våra hyrda box/ar till...
Ekonomi & Juridik
Detta gäller inte mig, utan försöker hjälpa en bekant.
Hästen köptes av han i Februari för 37.500kr, då hästen var 2 år gammal hingst...
Ekonomi & Juridik
Jag vet inte vad jag ska hitta på, det här börjar likna en hemsk tvsåpa eller nått i den stilen. Vet inte om den här tråden ligger i fel...
Ekonomi & Juridik
Har precis tagit över en fullblodsdam född 1989. Hästen har sedan mars gått som avelssto men ej blivit dräktig. Fick ta över hästen som...
Ekonomi & Juridik
Jag sålde en häst för några år sen. Vi skrev i kontraktet att OM han ska säljas vidare så ska jag bli tillfrågad först och vi skrev även...
Hästmänniskan Ja, när det kommer till bil så vill jag köpa rejäla grejer så jag förstår hur du menar. Där är det inte värt att vara dumsnål. Däremot...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.