Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

B
Ekonomi & Juridik Hej! Här kommer en fråga till er som har egen häst: Hur har ni tid och råd? Jobbar ni heltid, deltid, har ni familj, har ni ungar...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
13 461
Senast: Pilot
·
Ekonomi & Juridik Kan jag vetrinärvårds försäkra en häst -91 (hbl) som jag är fodervärd åt? (lite snabbt så har jag tjatat på ägaren om...
Svar
12
· Visningar
1 294
Senast: Zqathan
·
G
Ekonomi & Juridik Hej. Hämtade hem min nya häst förra torsdagen (11/12), och vi skrev över försäkringen på mig utan att ändra något. Nu undrar jag om det...
Svar
2
· Visningar
903
Senast: gogglen
·
L
Ekonomi & Juridik Varför vill man sälja sin häst/hästar på auktion? Nu pratar jag om vanliga auktioner där hästarna är billiga inga "lyx-auktioner"...
Svar
12
· Visningar
2 463
Senast: Sar
·
Ekonomi & Juridik Jag läser hela tiden om att köparen har en undersökningsplikt, och att det kan gå illa om man inte har kollat upp saker om hästen innan...
2
Svar
24
· Visningar
3 986
Senast: Mia_R
·
K
Ekonomi & Juridik Jag måste tyvärr sälja min travarkille pga olika omständigheter och då han är en tämligen speciell kille har jag specifika krav som inte...
Svar
5
· Visningar
1 460
Senast: Pinto
·
I
Ekonomi & Juridik Jag har en häst som jag ska lämna ut på foder. Har hittat en perfekt fodervärd. Men nu har dom ingen möjlighet att hämta honom, jag kan...
Svar
5
· Visningar
863
Senast: lobell
·
Ekonomi & Juridik Hovis var här idag, och normalt skor vi fbl runt om, med nya sulor fram varje gång, och verkar ungponnyn. Idag blev vi dock tvugna att...
2
Svar
21
· Visningar
2 568
Senast: kopparberg
·
C
Ekonomi & Juridik Hej allihop! Hoppas på era åsikter i en fråga som stör mig. Efter bara 2½ mån som inackorderad sa jag upp min boxplats 1/11 pga...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 284
Senast: L-M
·
Ekonomi & Juridik Så här ligger det till: Jag har en häst (foderhäst) på prov nu en månad fram till den 16:e, jag kan när som helst under den tiden...
Svar
17
· Visningar
1 872
Ekonomi & Juridik Debatt om denna artikel? http://www.atl.nu/Article.jsp?article=50410&a=Han%20vill%20f%E5%20bort%20h%E4sten%20ur%20allemansr%E4tten...
2
Svar
28
· Visningar
2 389
Senast: LIA
·
R
Ekonomi & Juridik Hejsan! Ska vid års skiftet skaffa min första foderponny, tänkt att ha på foder i ca 1 år. Den kommer stå i ett stall som heter...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 912
T
Ekonomi & Juridik Blir av med mitt jobb nu här på fredag vilket innebär a-kassa:cry: Hur klarar man av att ha 2 hästar på a-kassa, man vill ju gärna...
2
Svar
23
· Visningar
3 115
Senast: todde
·
Ekonomi & Juridik Har funderat ett tag på en fråga och då passar ju inget bättre än att fråga alla kloka på detta forum :D Säg att man har en häst på...
Svar
5
· Visningar
1 085
Senast: inbetween
·
T
Ekonomi & Juridik Tänkte höra lite vad ni tycker. Vi tittade på en häst i midsommartid, bestämde och gjorde upp priset i mitten på juli. Hästen kom hem...
Svar
13
· Visningar
1 559
Senast: tant
·
T
Ekonomi & Juridik Kanske vi hakar upp oss på små saker men undrar mest hur ni gör i andra stall. Vår hyresvärd vill kunna låna ut våra hyrda box/ar till...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 394
Senast: Ellafant
·
M
Ekonomi & Juridik Detta gäller inte mig, utan försöker hjälpa en bekant. Hästen köptes av han i Februari för 37.500kr, då hästen var 2 år gammal hingst...
2
Svar
36
· Visningar
4 345
Senast: hofi
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte vad jag ska hitta på, det här börjar likna en hemsk tvsåpa eller nått i den stilen. Vet inte om den här tråden ligger i fel...
Svar
4
· Visningar
1 252
Senast: Masse
·
I
Ekonomi & Juridik Har precis tagit över en fullblodsdam född 1989. Hästen har sedan mars gått som avelssto men ej blivit dräktig. Fick ta över hästen som...
Svar
10
· Visningar
1 323
Senast: lobell
·
Ekonomi & Juridik Jag sålde en häst för några år sen. Vi skrev i kontraktet att OM han ska säljas vidare så ska jag bli tillfrågad först och vi skrev även...
2
Svar
29
· Visningar
3 213

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka