Rik och oberoende för att skaffa häst?

Sv: Rik och oberoende för att skaffa häst?

Jag har precis räknat ut att jag har under de senaste fyra månaderna lagt ut över 22' på pållen :eek: (då har jag dessutom 10' kvar på avbetalningen på sadlen)

Har precis börjat betala allt själv, jag står lite i valet och kvalet med mina hästdrömmar, ska man ta och utbilda sig till drömyrket? (inom häst) eller satsa på ett som man har råd att hålla häst, och evetuellt inte behöva jobba heltid? utan faktiskt ha hyffsat råd och tid att hålla häst?!
Är inne på det senare (har redan ångest över min pengalösa framtid), det är ju faktiskt inget som hindrar mig från att senare i livet utbilda mig.

Ibland när jag sitter hemma så funderar jag på livet utan häst (har i princip vart med häst sedan 14 års ålder) allt jag hade kunnat göra. Men sanningen är att det finns inget annat jag hade velat göra! Tycker om min häst så fruktansvärt mycket, han är den som har vart ljuset de perioder jag inte orkat med NÅGOT! knappt honom. :love:

Ska kanske tilläga att han kostar ca 3000 i månaden för foder och stallhyra, sedan tillkommer allt annat.. massa pengar. Ska kanske tilläga att på landet kostade det 1100 i månaden för det samma, plus lite extra service (fast vi hjälptes åt ibland).

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka