Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

L
Ekonomi & Juridik hur säkert är det att sälja en billig häst utomlands? har fått svar på en annons av en person från london. Har ett extremt lågt pris på...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 311
Ekonomi & Juridik Har ett varmblodssto som jag haft ute på foder hos en kompis ett år. I oktober frågade jag hur hon ville göra när kontraktet löpte ut i...
Svar
10
· Visningar
1 246
Senast: Liten
·
S
Ekonomi & Juridik Det hela är väldigt barnsligt igentligen, det handlar om att vika täcken helt enkelt. jag har i två år vikt på samma sätt. hålla med...
2
Svar
22
· Visningar
2 805
Senast: minternet
·
G
Ekonomi & Juridik Fick hem min nya häst 11/12-08 och tog över den befintliga försäkringen.. Hästen är försäkrad i A***a, sedan föl, är 7 år.. Han har även...
Svar
13
· Visningar
1 126
M
Ekonomi & Juridik jag har köpt mig en lite äldre kuse, en arabvallack som är helt frisk, fin och fräsch i kroppen. frågade om han var försäkrad men...
2
Svar
22
· Visningar
2 179
Senast: Masse
·
Ekonomi & Juridik Har min häst utlånad på foder sedan 2½ år och nu är det tänkt att han ska säljas istället, tyvärr inte till fodervärden. Vi har ett...
Svar
8
· Visningar
1 695
Senast: eldione
·
S
Ekonomi & Juridik Jag har planer på att låta importera en häst från Spanien. Är det någon som vet om det går att försäkra en sådan häst redan vid...
Svar
12
· Visningar
1 964
Senast: TwiggyM
·
B
Ekonomi & Juridik Har köpt ett sto för ett halvår sedan. Gick igenom klinikbesiktning u.a och alla papper iordning pass registreringsbevis etc...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
9 288
Senast: mik
·
Ekonomi & Juridik Kan en köpare häva ett köp pågrund av en unghästs temperament? På vilka grunder kan man häva ett köp av unghäst överhuvudtaget? Bara...
Svar
6
· Visningar
1 035
A
Ekonomi & Juridik Har säkert hamnat lite fel, bara att be mig flytta om så är fallet! ;) Efter år av tjatande så var det äntligen dags för mig att köpa...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 715
Senast: hästhandlarjävel
·
Ekonomi & Juridik Om jag står som ägare på min häst och även har kontrakt på det, kan mina föräldrar besluta om att hästen ska avlivas bara för att jag...
Svar
17
· Visningar
1 756
Senast: nepita
·
N
Ekonomi & Juridik Jag får generalisera min föregående fråga lite så den inte tas bort igen :) Jag ställer mig lite undrande. Många av annonserna om...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 414
A
Ekonomi & Juridik Vet inte om denna tråden hamnar rätt men moderatorn får gärna flytta den annars. Det är så att jag har fått min bil söndersparkad av...
Svar
12
· Visningar
2 018
Senast: schelin_j
·
C
Ekonomi & Juridik Hej! Tänkte höra vad ni tycker är skäligt att betala som medryttare. Hästen står i ett kollektivstall där det kostar 900 kr per box...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 765
Senast: Tscabo
·
S
Ekonomi & Juridik jag har läst lite på en tidigare tråd i ämnet men det handlar bara om stackars :angel:säljare som tvingats köpa tillbaka sin sjuka...
2
Svar
23
· Visningar
5 988
Senast: tessilessan
·
S
Ekonomi & Juridik Hej! Vill bara höra hur ni hade gått till väga i denna situation. Jag sålde en häst för ett tag sedan till en familj. Allt verkade...
2
Svar
29
· Visningar
4 889
Senast: Roxer
·
I
Ekonomi & Juridik Frågar åt en vän som är på väg att köpa en häst som står en bra bit bort. Hästen ska skickas ned med transportfirma och kompisen undrar...
Svar
7
· Visningar
1 320
Senast: Mitra
·
Ekonomi & Juridik jag ska låna en häst på foder, och jag undrar då om det är Jag eller hästägaren som ska betala veterinär besiktningen innan hästen...
Svar
5
· Visningar
1 591
Senast: Fille
·
Ekonomi & Juridik I kontraktet står följande: Sade upp stallplatsen idag för hästens skull, inte min.. Stallägaren sa då: "Du står alltså februari...
Svar
13
· Visningar
6 194
E
Ekonomi & Juridik Såhär är det: Min bonusdotter lånade en ponny den 22:a juni i år. Vi skrev ett kontrakt som gällde till den 22:a september och som...
2
Svar
32
· Visningar
5 028
Senast: ebba85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar