Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik I min hästförsäkring står det en reservation för hälta/rörelsesstörning på båda bakbenen, trots att hästen vid veterinärbesiktningen...
Svar
15
· Visningar
3 090
Senast: Iser
·
D
Ekonomi & Juridik Medryttare och ni som har medryttare hur gör ni när hästen är halt eller sjuk en längre tid (flera veckor) och ska stå eller på sin höjd...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 901
Senast: Marocko
·
S
Ekonomi & Juridik Jag undrar lite vad brukar det kosta att hyra häst över sommaren?
Svar
5
· Visningar
5 031
Senast: cactuspower
·
Ekonomi & Juridik Har precis sålt min sons underbara lilla shettis Dingla. Jag har sålt en hel del hästar, och ibland kanske blivit lite ledsen. Men nu är...
Svar
13
· Visningar
1 949
Senast: Ulrika C
·
Ekonomi & Juridik Som de flesta vet importerade jag mitt sto i slutet av oktober. En vecka senare fick jag räkning på exporten som skulle vara betald...
Svar
15
· Visningar
1 805
Senast: raggsock
·
T
Ekonomi & Juridik hej jo det är så att jag ska låna ut min häst på foder under en längre tid. jag har aldrig lånat ut någon häst tidigare så jag undrar om...
Svar
7
· Visningar
1 508
Ekonomi & Juridik Har letat efter flera trådar inom ämnet men jag har inte hittat de svar jag behöver. Jag kommer att börja undervisa och hålla kurser...
Svar
9
· Visningar
1 619
Senast: kisse
·
Ekonomi & Juridik Jag lider helvetets alla kval just nu och vet inte hur jag ska göra. Jag har hittat en häst som jag tror skulle passa oss utmärkt, men...
Svar
15
· Visningar
1 572
Senast: Bison
·
S
Ekonomi & Juridik Jag vet att det varit många trådar angående detta men skulle vilja ha "seriösa" åsikter angående detta för ett problem jag måste tackla...
Svar
19
· Visningar
2 124
Senast: inbetween
·
E
Ekonomi & Juridik hejsan! Någon som har lust att berätta hur ni gör om ni är fodervärd eller lånar ut eran häst på foder? Vilka kostnader är normalt att...
Svar
9
· Visningar
1 980
Senast: knasigare
·
B
Ekonomi & Juridik Lite tankar inför sommaren...tiden går ju fort! Stallägare och alla andra: *Vad gäller i erat stall under sommaren? *Vad betalar ni...
2
Svar
33
· Visningar
3 032
Senast: snorleif
·
N
Ekonomi & Juridik hej jag undrar hur mycket ni har försäkrat era islandshästar för och vad försäkringen täcker + hur mycket betalar ni varje månad på er...
Svar
2
· Visningar
926
Senast: Freyr
·
M
Ekonomi & Juridik jag känner en tjej som vi kan kalla för P. hon har en systerdotter som vi kan kalla för S. S har tagit sig ann två foderhästar och...
2
Svar
30
· Visningar
3 080
Senast: Andorra
·
E
Ekonomi & Juridik Jag skriver här för att jag känner mig totalt maktlös och kan behöva lite tips. Det är den sorgliga historien om Hur det kan gå när man...
2
Svar
24
· Visningar
3 007
Senast: Kockan
·
Ekonomi & Juridik Det faktum att jag inte har råd att ha häst stör mig så pass mkt att jag mer och mer börjat fundera på Hur jag skulle kunna finansiera...
2
Svar
35
· Visningar
3 125
G
Ekonomi & Juridik ja, min fråga är. vad står försäkringsbolagen för igentligen om hästen besöker klinik? du som har din häst försäkrad, och varit inne...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: Kirre
·
L
Ekonomi & Juridik Hej! Jag undrar om veterinären måste "döma ut" en häst som är långtidssjuk, ifall den inte är användningsbar pga skadan? Jag har vet...
Svar
3
· Visningar
1 113
M
Ekonomi & Juridik Jag har alltid drömt om att köpa en PRE, och nu så ska jag köpa en ny häst och ska försöka hitta nån ev från spanien. Ni som gjort det...
2
Svar
25
· Visningar
8 706
Senast: Abova
·
F
Ekonomi & Juridik Måste kolla om jag har gjort något galet, är helt offside när det gäller försäkringar. Köpte en kuse för 60.000:- igår. Denna häst...
2
Svar
35
· Visningar
2 920
Senast: hillevie
·
Ekonomi & Juridik Trådar dyker upp ideligen som handlar om människor som känner sig lurade på ett eller annat sätt vid både köp och försäljning av häst...
2
Svar
29
· Visningar
3 015
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar