Moms på medlemsavgift

Olympus

Trådstartare
Fick precis faktura från klubben jag är medlem i på medlemsavgiften. På hemsidan stod det 300 kr men när jag fick fakturan stod där 375 kr. Räknade då lite snabbt ut att 75 kr är momsen (25% är det va?)
Tycker det är lite konstigt att ta moms på medlemsavgift, har aldrig vart så i tidigare klubbar jag varit medlem i. Det stod inte ens ngt på fakturan om att det var moms.

Borde jag ifrågasätt, eller ska jag bara betala in?

Sv: Moms på medlemsavgift

Du ska ifrågasätta, såvitt jag vet så är medlemsavgifter inte ens momspliktiga (inte heller avdragsgilla). Det kan ju vara deras faktureringsprogram som gjort ngt otillbörligt kanske?

Nu vet jag öht inte hur det fungerar med moms i föreningar och liknande, men det jag reagerar på är att man alltid anger pris inklusive moms när man vänder sig till privatpersoner. Eftersom dessa ändå inte gör några avdrag i efterhand, sas.

Så redan där är de ute och cyklar tycker jag, om de hävdar att de 75 kronorna är moms.

Det kan ju vara så att de har höjt medelmsavgiften från i år. Det är inte alltd som hemsidan uppdateras som den borde.

Tack för era svar! Jag har mejalt och frågat vilken avgift det är som gäller, kan ju vara möjligt att det är som Jeps säger, att dom höjt, priserna som stod var från 2008 tror jag.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är... 2
Svar
39
· Visningar
4 171
Senast: cewe
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år... 14 15 16
Svar
311
· Visningar
27 692
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 993
Senast: cassiopeja
·
Samhälle Jag har haft mycket oväntade utgifter senaste tiden vilket gör att jag halkat efter med ekonomin. I kombination med en djup depression...
Svar
12
· Visningar
2 263
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Kattbilder #10