Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

F
Ekonomi & Juridik Skulle behöva lite tips om vad ni skulle göra i min sits.. Vet inte om all bakgrundsinfo är nödvändig, men ska försöka att inte dra ut... 2
Svar
35
· Visningar
4 411
Senast: fredde
·
Ekonomi & Juridik Har ett underbart sto på foder sedan nov-08. Varför jag inte köpte utan tog på foder istället berodde på att jag inte var säker på att...
Svar
10
· Visningar
1 226
Senast: caradan
·
Ekonomi & Juridik Idag har det snöat som attan här i Dalarna, mina hästar går på lösdrift, och den ena brukar inte ha täcken. Så när jag gick ut till dem... 2
Svar
32
· Visningar
3 329
Senast: Druvan
·
C
Ekonomi & Juridik Är det någon som har tips på bra praktikplatser i Sverige? Jag har varit inne på HYNs hemsida och sökt lite men det är så svårt att veta...
Svar
3
· Visningar
984
Senast: Clariza
·
Ekonomi & Juridik Vad är skillnaden på att hyra en häst eller ha häst på foder? Jag funderar på att sälja min häst men han är mig så kär att jag helst...
Svar
2
· Visningar
1 300
Senast: Masse
·
Ekonomi & Juridik En kompis till mig skall köpa häst och har varit och titta på en. Är nöjd med den men... Hästen (okänd 10 årig korsning) saknar...
Svar
13
· Visningar
8 368
Senast: lillaida
·
S
Ekonomi & Juridik Ska ev ställa min häst i ett stall där det är två till som har sina hästar. De andra två har 2-3 hästar var. Jag har 1. De tycker...
Svar
18
· Visningar
2 103
Senast: opus
·
Ekonomi & Juridik ...till Norge el Danmark. Hur fungerar det? Vilka bestämmelser finns det? Är det andra regler då än när man säljer inom Sverige?
Svar
2
· Visningar
974
Senast: Maira
·
H
Ekonomi & Juridik Vet inte om jag ska skratta eller gråta... Köpte en gammal ponny f-86 för två år sedan, det fanns inga papper mer än ett...
Svar
7
· Visningar
1 638
Senast: Kallebus
·
Ekonomi & Juridik Ni som har egen hästverksamhet. Hur började ni med att sätta igång verksamheten? Vad är viktigt att tänka på? Går det att försörja...
Svar
1
· Visningar
755
Senast: vippan
·
Ekonomi & Juridik Det ringde en tjej som frågade om praktik via arbetsförmedlingen. Jag blev lite paff, har inte tänkt på det direkt då mitt företag är...
Svar
7
· Visningar
1 901
Senast: simpan
·
Ekonomi & Juridik Eller lämna på livstids foder. Är det någon här som har erfarenhet av det? Kan man skriva med ett kontrakt där man villkorar...
Svar
19
· Visningar
4 635
Senast: mammaBerg
·
Ekonomi & Juridik Håller ju på att rita på stall och funderar också på att bygga ett mindre ridhus, (40x20). Kostnaden för detta, (ridhuset), skulle nog... 2
Svar
24
· Visningar
5 355
Senast: Anna_
·
S
Ekonomi & Juridik Sitter och tänker lite på att kanske skaffa medryttare. har aldrig haft det förut eller varit det så tänkte bara fråga: brukar man...
Svar
15
· Visningar
1 606
Senast: Jenny1
·
Ekonomi & Juridik Ska försöka få tråden att inte verka som en annons, för förmodar att det är därför den togs bort fortare än kvickt. Jag letar INTE efter... 2
Svar
30
· Visningar
3 711
Senast: samurai
·
A
Ekonomi & Juridik Har ett ganska stort problem just nu! Jag och min vännina köpte en häst av en tjej i september. Hon hade inget hästpass, utan bara ett...
Svar
7
· Visningar
1 684
Senast: cars
·
Ekonomi & Juridik Vi har aldrig haft några problem med hästhatande grannar. Men för 2 år sedan ungefär flyttade det hit ett par med hunduppfödning (iofs...
Svar
4
· Visningar
1 627
Senast: ch791022
·
U
Ekonomi & Juridik :)Hej! Jag går i hästköpar tankar sedan jag har återuppväckt mitt hästintresse. Nu är det islandshästar jag rider och vill utvecklas...
Svar
12
· Visningar
1 329
K
Ekonomi & Juridik Nu har man blivit lurad och indragen i en tvist. Trist när inte säljare kan ta sitt ansvar och ta tillbaka sin sjuka häst, trots att... 5 6 7
Svar
120
· Visningar
12 852
Senast: Månsane
·
D
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har ett problem; Jag har så länge jag kan minnas velat ha en häst. Jag har såklart inte varit mogen för häst tidigare men... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 457
Senast: attempt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Kattbilder #10