Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

R
Ekonomi & Juridik Bestämde mej i dag att ta en promenad med hunden ute i skogen medans det än var något så när ljust. Långt upp i skogen hör jag helt... 2 3
Svar
59
· Visningar
6 498
Senast: Vica
·
W
Ekonomi & Juridik Tycker ni det är ok att en 11åring tar ut/in hästarna från hagen. Hjälper sin mamma med mammans inhysningar när mamman inte hinner. 3 4 5
Svar
94
· Visningar
9 206
Senast: Energi
·
Ekonomi & Juridik Sitter och funderar lite ang försäkring. Har nyss köpt ny häst och tecknat ny försäkring, då han inte var försäkrad när jag köpte...
Svar
6
· Visningar
1 126
Senast: Cinora
·
K
Ekonomi & Juridik Var inne på djuskyddsmyndigheten, som ju inte ens finns längre. Men jag förstod alrig om man ska söka hos kommunen eller länstyrelsen...
Svar
6
· Visningar
1 094
Senast: KLNF
·
K
Ekonomi & Juridik Vi ska bygga en plansilo och i samma sväng en gödselplatta. I vårat län kan man söka investeringsbidrag för detta. Vill gärna ha...
Svar
3
· Visningar
1 173
·
Ekonomi & Juridik Har funderat på en sak på sistone. Jag köpte en ponny för flera år sedan, bara för att sedan upptäcka att den var registrerad hos...
Svar
6
· Visningar
1 610
Senast: Tacitus
·
F
Ekonomi & Juridik Tycker ni det ska vara prisskillnad om man står på lösdrift eller vanlig uppstallning i box? Om man tex har 4 hästar på lösdrift räcker...
Svar
8
· Visningar
1 747
Senast: Waern
·
Ekonomi & Juridik Jag sålde min häst igår och hon åkte igår till nya ägaren. Idag ringde nya ägaren och var helt förtvivlad för att hästen börjat väva... 4 5 6
Svar
119
· Visningar
13 529
Senast: Dorinda
·
L
Ekonomi & Juridik Ni som har verksamhet och säljer t.ex. hö och foder hur lång tid efter att fakturan ska ha varit betald skickar ni påminnelse? Och tar...
Svar
12
· Visningar
1 908
Senast: mammaBerg
·
Ekonomi & Juridik Jag har en liten fundering.... Om alla i en styrelse vill att en person ska avgå, kan de då avsätta personen ifråga från sin position i... 2
Svar
23
· Visningar
2 126
Senast: Eligible
·
Ekonomi & Juridik Denna tråd hamnar lite mellan stolarna bland underforumen, så moderator - känn dig fri att flytta den! Är just nu arg så jag kokar... 4 5 6
Svar
114
· Visningar
11 302
Senast: Luleå
·
H
Svar
8
· Visningar
1 538
Senast: kryddelydd
·
Ekonomi & Juridik Klubben hyr klubblokalen av stallägaren i kontraktet står det att alla reparationer ska stallägaren stå för. Nu har klubbrummet fått...
Svar
3
· Visningar
952
Senast: kenneth
·
Ekonomi & Juridik Är det någon mer än jag som ska söka ky-utbildningen Företagande med häst på Biologiska Yrkeshögskolan i Skara till hösten? :laugh...
Svar
12
· Visningar
1 464
·
H
Ekonomi & Juridik Hur mycket bör jag räkna med att en islandshäst kostar i månaden? Stall hyra behöver jag inte betala då jag ska ha hästen hemma.
Svar
15
· Visningar
2 532
Senast: gneignei
·
Ekonomi & Juridik Hur skulle ni gjort? Jag har ju sagt upp foderhästen och de skulle hämtat henne men det sket sig med stall. Har några veckor kvar på...
Svar
2
· Visningar
1 056
Senast: Masse
·
Ekonomi & Juridik skulle ni nöja er med en gårdsbesiktning vid köp av häst eller är det klinik som gäller? 2
Svar
30
· Visningar
3 439
Senast: Tuvisen
·
Ekonomi & Juridik Nu undrar jag hur jag ska göra med mitt släp, låna ut det eller inte. Känner mig inte sådär jättehaj på att låna ut det faktiskt... 2
Svar
31
· Visningar
3 813
M
Ekonomi & Juridik I stallet finns en ramp, drygt 2m hög där man ska köra upp dyngkärran. Den hölls inte i bra skick utan var en isbana då jag i helgen...
Svar
11
· Visningar
2 315
Senast: Tacitus
·
Ekonomi & Juridik Jag har tagit över ett jättefint sto som min syster fött upp, hon är Hispano-Arab (50% arab 50% andalusier). 3 år i år. Min syster...
Svar
2
· Visningar
1 246
Senast: Giganten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka