Klubblokal hur löser man pengafrågan?

jemeni

Trådstartare
Klubben hyr klubblokalen av stallägaren
i kontraktet står det att alla reparationer ska stallägaren stå för.

Nu har klubbrummet fått en stor vattenskada och hyresvärden vill att klubben ska bekosta reparationen.

+ nu har det även visat sig att det är klubben som har byggt klubbrumet.

Så just nu hyr klubben något de själva har byggt och ska betala reparationen för något vi hyr :confused:

Klubben betalar gärna reparationen (är på väg att läggas ner och det finns gått om pengar) men hur löser man detta snyggt på pappret? Vi i styrelsen vill ju inte få det i bakhuvudet vid en koll från skatteverket!

Sv: Klubblokal hur löser man pengafrågan?

Vad är det som har orsakat vattenskadan ?

Om klubben genom grov oaktsamhet har "ställt till" med vattenskadan så kan det väl tänkas att man vill ha betalt för detta.

Är det däremot så att det är andra orsaker till vattenskadan som tex läckande tak så ska fastighetsägaren betala för detta om man inte i hyreskontraktet har reglerat vem som ska stå för underhållet, det finns även lösningar där man specat vilket underhåll som ägaren står för och vilket underhåll som hyrestagaren ska stå för.

Se till att ni läser igenom hyreskontraktet innan ni säger vare sig ja eller nej.

Sv: Klubblokal hur löser man pengafrågan?

Har klubben byggt lokalen så kan man väl tänka sig att klubben även är ansvarig för vattenskadan.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej! Gammal användare som vill vara anonym. Pågrund av förändrad ekonomi samt lite annat trassel så har jag sökt bistånd från soc för... 2 3
Svar
41
· Visningar
4 101
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 218
Senast: Johanna1988
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa... 2
Svar
30
· Visningar
6 060
Senast: Cattis_E
·
R
Anläggning Sitter i en lite knivig sits. Har byggt ett stall med fyra boxar i Umeå kommun. För ett par år sedan så kom någon ny förordning här som... 2 3
Svar
48
· Visningar
5 362
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka