Hitta ny köpare/fodervärd åt min foderhäst

Lycanthrope

Trådstartare
Hur skulle ni gjort?
Jag har ju sagt upp foderhästen och de skulle hämtat henne men det sket sig med stall. Har några veckor kvar på uppsägningtiden.

Jag har satt ut annons (ägaren sa att jag skulle det) och det är några väldigt intresserade.

Men samtidigt tar det ju för mig mycket tid att sitta i samtal med dessa, och dessutom om de ska komma och titta och så tar det ju väldigt mycket tid.
Hur hade ni gjort?

Sv: Hitta ny köpare/fodervärd åt min foderhäst

Om det inte står i ert kontrakt så behöver du inte hjälpa till med att hitta en ny fodervärd/köpare.
Så om du varken har tiden eller inte vill så ska du inte göra det, utan vänta på att köparen hämtar hem hästen den tiden det står i kontraktet.

jag själv hadde bara hjälpt till om jag haft tiden för det.

Sv: Hitta ny köpare/fodervärd åt min foderhäst

Se det som så att ju mer tid du lägger på det här ju fortare blir du av med hästen.
Är ju ett ganska vanligt förfarande om ägaren inte kan hem hästen att fodervärden hjälper till att hitta en ny eller en köparen. Brukar också ofta stå med i forderavtalen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 950
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 228
Senast: Johanna1988
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 265
Senast: animalasia
·
R
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31