Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hästmänniska
Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)
Ekonomi & Juridik
För er som är insatta eller själv driver ett stall för inackordering:
Hur många boxar har ni? Hur får ni det att gå runt ekonomiskt...
Ekonomi & Juridik
Jag undrar ungefär hur mycket försäkring, veterinär, utrustning och strö kostar om året, och i månaden?? Någon som skulle kunna hjälpa...
Ekonomi & Juridik
Det har hastigt bestämts att vi ska köra häst i Danmark i helgen. Jag fick länk på danska om vad som gäller men förstår inte. :crazy...
Ekonomi & Juridik
Ibland blir ju inte livet riktigt som man planerat - när jag köpte min häst var hon ung och grön och vi hade stora planer. 3 minuter...
Ekonomi & Juridik
Jag har ett connemarasto (häst) som har pass. Jag hittar dock ingenting i det om att hon skulle vara chipmärkt. Har jag missat detta...
Ekonomi & Juridik
Hur gör man enklast när en häst ska säljas 150mil bort?
Just när det gäller betalningen.
Köparen kan ju knappast föra över pengarna i...
Ekonomi & Juridik
Nu är jag osäker på att jag lägger den här tråden rätt, men chansade på att den kunde passa här :angel:
Jag har tagit på mig att hoppa...
Ekonomi & Juridik
Vet inte om tråden ligger rätt, visste inte vart jag skulle lägga den annars...
Det är så att vi ska sälja en häst nu, har fått en...
Ekonomi & Juridik
Jag ringde en hästtransportör då jag hittat en häst på Gotland. Ägaren har skickat med denna transportör tidigare och då betalat runt...
Ekonomi & Juridik
Hejsan.
Jo, som rubriken lyder undrar jag nu vad det gäller för regler för att hålla ridlektioner och ridläger om man ej har någon...
Ekonomi & Juridik
Som ny företagare har jag lite dålig koll på ordnandet av kvitton och fakturor. Jag har ju såklart allt sparat i en pärm men kanske inte...
Ekonomi & Juridik
Är det någon som vet hur man vräker en stallgäst som inte betalar hyra, fodrar sin häst utan att betala och vägrar på befodran att byta...
Ekonomi & Juridik
Kan man bara byta försäkringbolag i samband med årsförfallodagen?! Eller är det bara att säga upp med viss uppsägningstid, som andra...
Ekonomi & Juridik
Jag brukar köpa en massa begagnade märkesprylar
till hästen på en butik som bara har begagnade saker.
Men funderar hur det fungerar...
Ekonomi & Juridik
Hej
nu har miljönämnden i kommunerna tagit över ansvaret för gödselhantering, dessa har då i min kommun bestämt att ALLA som har häst...
Hästnyheter En ryttare döms till både böter och avstängning från tävling efter att ha ändrat uppgifter i hästens vaccinationsintyg. Disciplinnämnden...