Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hästmänniska
Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)
Ekonomi & Juridik
Jag hade en halvblodvalack på foder fram till 1/3 sedan 2 år tillbaka. Precis veckorna innan han skulle tillbaka så började han få...
Ekonomi & Juridik
Funderar på att hyra ut en hästrelaterad maskin men funderar på hur man gör allt rätt från början.
Kan man starta hobbyföretag eller...
Ekonomi & Juridik
Vet inte riktigt var jag ska börja...
I november -07 blev jag en glad fodervärd till en helt underbar Haflinger. Ägarna var och tittade...
Ekonomi & Juridik
Jag har en fundering..
Ni som har häst/ar, vad har ni för inkomst varje månad?
Jag har räknat och räknat på min inkomst och är osäker...
Ekonomi & Juridik
I torsdags får jag syn på en Star Trekk Espaniola till salu som jag ringer på. Säljaren och jag avtalar ett pris och att jag ska betala...
Ekonomi & Juridik
Jag hade en foderhäst i 2 månader. Efter 3 v när jag hade haft honom visade han hälta, vet var ute 2 ggr och vid båda tillfällena sa dom...
Ekonomi & Juridik
Jag vet att det finns tusentals trådar om yrkesval, inkomst och hästeri. Men jag har nu ägnat en timme åt att hitta vad jag söker men...
Ekonomi & Juridik
Visste inte riktigt var jag skulle lägga in den så jag tog gnägg.
Jag har sedan slutet av oktober hafft en foderhäst med min kompis...
Ekonomi & Juridik
Har någon något bra förslag på hållbara vindskydd som man kan bygga själv?
Jag tänkte ha ett vindskydd till sommarbetet så att dom kan...
Ekonomi & Juridik
...efter flera gånger vad som kan hända! Det kan sluta illa även om man vinner som köpare! Ska berätta om ett verkligt fall, vad som...
Ekonomi & Juridik
Jag söker info om halmpellets - från de som använder produkten, inte från de som säljer! Vill ha ärlig info om för och nackdelar, ca...
Ekonomi & Juridik
Frågar för en kompis.
En häst i hennes stall blir inte omskött öht. Ägaren (hon är ca 14 år) är aldrig i stallet. Tanken var att hästen...
Ekonomi & Juridik
Hur omfattande besiktning tycker ni att man bör göra på en tvååring? Det är en billig häst (under 20 000), vilket iofs inte är relevant...
Ekonomi & Juridik
Undrar hur ni som har byggt nytt stall har fått göra. Har ni behövt söka bygglov?
Enligt länstyrelsen ska vi inte behöva bygglov men...
Ekonomi & Juridik
Håller den i flera år eller har den något bäst-före-datum?
Ifall man någon gång skulle beställa hem många fler pallar för att försäkra...
Ekonomi & Juridik
vad tycker ni?
Jag har en häst ute på annons och jag har två "spekulanter", en som vill se film och en som bara mejlar frågor hittils...
Hästnyheter Vad jag menar är, att man ofta förefaller underlåta att polisanmäla brott, därför att man har en intern rättskipning. Nu syftar jag inte...