Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Undrar vad man borde få betalt för att mocka 7 boxar, fodra, vattna, och utsläpp? Tar ca 3-4h Vad tycker ni är rimmligt för detta...
Svar
3
· Visningar
1 264
Senast: andrisi
·
H
Ekonomi & Juridik Jag hade en halvblodvalack på foder fram till 1/3 sedan 2 år tillbaka. Precis veckorna innan han skulle tillbaka så började han få... 2 3
Svar
53
· Visningar
5 346
Ekonomi & Juridik Funderar på att hyra ut en hästrelaterad maskin men funderar på hur man gör allt rätt från början. Kan man starta hobbyföretag eller...
Svar
2
· Visningar
1 014
Senast: TinyWiny
·
M
Ekonomi & Juridik Vet inte riktigt var jag ska börja... I november -07 blev jag en glad fodervärd till en helt underbar Haflinger. Ägarna var och tittade... 2
Svar
33
· Visningar
5 709
Senast: Zannaah
·
M
Ekonomi & Juridik Jag har en fundering.. Ni som har häst/ar, vad har ni för inkomst varje månad? Jag har räknat och räknat på min inkomst och är osäker... 2 3
Svar
56
· Visningar
5 258
Senast: service
·
Ekonomi & Juridik I torsdags får jag syn på en Star Trekk Espaniola till salu som jag ringer på. Säljaren och jag avtalar ett pris och att jag ska betala...
Svar
7
· Visningar
1 653
L
Ekonomi & Juridik Jag hade en foderhäst i 2 månader. Efter 3 v när jag hade haft honom visade han hälta, vet var ute 2 ggr och vid båda tillfällena sa dom... 3 4 5
Svar
81
· Visningar
8 629
Ekonomi & Juridik Jag vet att det finns tusentals trådar om yrkesval, inkomst och hästeri. Men jag har nu ägnat en timme åt att hitta vad jag söker men... 2
Svar
33
· Visningar
2 944
Ekonomi & Juridik Ska köpa en häst från land utanför EU (Island). Är införselmomsen avdragsgill precis som "vanlig" moms?
Svar
3
· Visningar
2 444
Senast: Masse
·
B
Ekonomi & Juridik Visste inte riktigt var jag skulle lägga in den så jag tog gnägg. Jag har sedan slutet av oktober hafft en foderhäst med min kompis...
Svar
15
· Visningar
2 222
F
Ekonomi & Juridik Har någon något bra förslag på hållbara vindskydd som man kan bygga själv? Jag tänkte ha ett vindskydd till sommarbetet så att dom kan...
Svar
4
· Visningar
1 026
Senast: farrebarre
·
Ekonomi & Juridik ...efter flera gånger vad som kan hända! Det kan sluta illa även om man vinner som köpare! Ska berätta om ett verkligt fall, vad som... 2
Svar
23
· Visningar
3 674
Senast: ericaeriksson
·
J
  • Låst
Ekonomi & Juridik Jag söker info om halmpellets - från de som använder produkten, inte från de som säljer! Vill ha ärlig info om för och nackdelar, ca...
Svar
3
· Visningar
971
Senast: mysko
·
C
Ekonomi & Juridik Frågar för en kompis. En häst i hennes stall blir inte omskött öht. Ägaren (hon är ca 14 år) är aldrig i stallet. Tanken var att hästen...
Svar
18
· Visningar
1 773
Senast: rebus
·
Ekonomi & Juridik Hur omfattande besiktning tycker ni att man bör göra på en tvååring? Det är en billig häst (under 20 000), vilket iofs inte är relevant...
Svar
7
· Visningar
1 454
Senast: rebus
·
Ekonomi & Juridik Var kan man läsa om vilka regler för stängsel som gäller? Tack på förhand! Hoppas tråden ligger rätt.
Svar
3
· Visningar
1 014
Senast: hermulen
·
Ekonomi & Juridik Undrar hur ni som har byggt nytt stall har fått göra. Har ni behövt söka bygglov? Enligt länstyrelsen ska vi inte behöva bygglov men... 2
Svar
33
· Visningar
6 438
Senast: Centaur
·
Ekonomi & Juridik Håller den i flera år eller har den något bäst-före-datum? Ifall man någon gång skulle beställa hem många fler pallar för att försäkra...
Svar
2
· Visningar
1 324
Senast: Mia_R
·
Ekonomi & Juridik vad tycker ni? Jag har en häst ute på annons och jag har två "spekulanter", en som vill se film och en som bara mejlar frågor hittils...
Svar
16
· Visningar
1 588
Senast: incognito
·
Ekonomi & Juridik När man ska byta ägare på ponnyn, hur går det till med försäkringen? Tar man över ponnyns gamla eller måste man teckna en ny?
Svar
6
· Visningar
1 064
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka