Ledsen fodervärd...

Sv: Ledsen fodervärd...

Fy fan vilka människor det finns.. jag lider med dig!

Håll koll på annonssidorna också, det skulle ju inte vara konstigt om hästen dyker upp till salu om dom har pengaproblem....

Håller med alla andra :
Fruktansvärt elakt gjort! :devil::eek:
Sitter här och är arg nu, och sörjer med dig. :cry:
Hoppas att det löser sig, och att du får tbx och kanske får köpa hästen!

Jag vet inte om man far gora sa i Sverige men jag tycker du allt skall namna "agarna" vid namn sa ingen annan blir lurad av dem. Dock sedan du inte are saker pa att det var dem som tog hasten, kanske saga "detta var de personer som inte foljde igenom pa fodervards avtal". Da har du ju inte namnt stold.

Jag hoppas du ar pa polisen och far lite fart under andan pa dem. Det mer du ringer och tjatar, det battre ar det. Annars, fran erfarenhet ligger papperen och samlar damm tror jag..

Du har mina sympatier och hoppas att det loser sig snart. Och snalla uppdatera hur det gar..

kat

Jag har varit ute för något liknande, fast tvärtom, dvs en hästägare som inte hämtade sin häst trots flera påtalande från min sida. I första omgången var vi fodervärdar till en ponny som skulle gå som sällskap till vår egen häst, ponnyn skulle föla i juni och skulle hämtas hem senast 30 april. Efter att ponnyn lämnats hos oss hörde vi inte ett knyst från ägaren, försökte nå henne ett flertal gånger, både telefon, mail, sms etc etc, ingen reaktion. När det var i början på maj blev vi desperata, skickade ett sms till henne om att vi skulle komma över med hästen, inget svar. Lite jobbigt, vi ville ju inte lämpa av en dräktig häst på hennes gårdsplan. Dagen efter körde vi hem till henne ( utan häst) på morgonen och satte oss på hennes gård, där satt vi tills hon kom hem, berättade för henne att nu kommer hästen och då blev hon förbannad på oss :confused: Trots den ilskna tanten körde en av oss tillbaka hem och hämtade hästen, vi vågade inte åka bägge två av rädsla för att hon skulle försvinna igen. Ska väl också tala om att vi har ingen som helst erfarenhet av föl och vad som hör till, därför kunde/ville vi inte ha hästen kvar.
Och jag behöver väl inte "tala" om att vi aldrig mer har hört av henne.

Usch och fy vilka fruktansvärda människor det finns! :mad:

Hoppas verkligen att du får reda på vart hästen tagit vägen och att du får tillbaka den!

Stå på dig, massor med styrkekramar till dig!

*kl*

Ursh stackars dig!

Var med om en liknande sak. Tyvär hade jag inte fvavtal så jag kunde inte göra något.

Fyy, vad tråkigt för dig!
Vad tänker du göra om du hittar dem?
Jag har en liknande historia att berätta; Jag var fodervärd till ett sto i ett och ett halvt år och blev erbjuden att köpa hästen. Jag hade inte möjlighet till det för det pris han begärde och ägaren kom och hämtade hästen utan förvarning. Jag blev så ledsen!
Jag blev inte gladare av att få veta att hon sålts till Ultuna veterinärutbildning för att vara med i olika försök :eek: till ett lägre pris än vad jag skulle få ge.
När jag väl fick reda på detta så åkte jag dit för att försöka få köpa loss hästen. Men då visade det sig att hon blivit såld till en tjej som tagit hand om henne efter en hagskada. Sedan slutar spåren. Men jag är så glad att hon slapp livet som försökhäst! :banana:

Fy vad folk kan få för sig att göra alltså. :mad: Kan bara tänka mig chocken och sorgen.
Uppdatera oss gärna om hur det går så fort du är inne på Buke även om inget nytt kommit fram.

Men gud så tråkigt :(. Hoppas ni hitta ägaren.

En tanke som slog mig, hur kunde dem veta att ingen va hemma osv? Det är ju lite riskfullt att bara åka dit utan att räkna med att bli upptäckt. Lite tråkigt att dem inte blev det heller.

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna... 2
Svar
23
· Visningar
2 599
Senast: Stergo
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 470
Senast: Otherside
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 847
Senast: Derivata
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 359
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna