Stalltjänst / Stalljobb

Qvistis

Trådstartare
Undrar vad man borde få betalt för att mocka 7 boxar, fodra, vattna, och utsläpp?

Tar ca 3-4h

Vad tycker ni är rimmligt för detta jobb???

+ ev lite små tjänster

Sv: Stalltjänst / Stalljobb

när jag mockar 9 boxar, fodrar lunch i hagen (hösilage), fyller på vatten i alla boxar, lägger i kraftfoder får jag 300kr, det tar max två timmar. och då tkr jag 300kr är mkt för det :)

Rimligt är väl minst 110 kr/h plus semesterersättning.

Arbetsgivaren betalar in skatter och pension...

Annars om du inte är anställd så ska du ha F-skatt och och debitera stallet åtminstone i storleksordningen 200 + moms per timme.

Sen kan du ju tjäna en del utan att det är skattepliktigt, men det beror ju på omfattningen....

Är detta som ett regelbundet arbete, dvs tex fem dagar i veckan? Eller är det några dagar i månaden?

Om någon vill ha mockning "någon gång" i mitt stall tar jag 50 kr per box och tillfälle.
Vill dom däremot ha mockning alla vardagar betalar dom 500 kr per månad och häst.

In och utsläpp ingår i min stallhyra, men vill dom ha ett xtra (tex för hovslagare) kostar det 50 kr per häst.

Liknande trådar

Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 727
Senast: corzette
·
Hästmänniskan Jag undrar vad som är rimligt att få betalt (eller inte få betalt?) per dag för att sköta någon annans hästar? Detta är vad som ingår: -... 2
Svar
34
· Visningar
4 510
Senast: Vitsippan
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 359
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 207
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna