Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Jag har min häst försäkrad i Agria just nu men tycker inte att jag fått nån vidare service från dem förutom min kontaktperson som har... 2
Svar
27
· Visningar
2 492
Senast: Cinora
·
Ekonomi & Juridik alla säger ju att man skall ha pengar på sidan om, i fall om att de skulle hända nått med hästen iom att jag inte har min häst...
Svar
6
· Visningar
1 274
Senast: Yrja
·
Ekonomi & Juridik För ca 2 månader sedan lämnade jag ut min häst på prov vilket för en månad sedan resulterade i köp. Nu kommer köparen och hävdar att...
Svar
8
· Visningar
1 816
Senast: Skogstroll
·
Ekonomi & Juridik Jag undrar hur man gör om man ska flytta till Åland och vill ta med sig hästen? Vad behövs? Vad ska man tänka på? Hur mycket kan det...
Svar
12
· Visningar
2 201
Senast: lovehorses
·
Ekonomi & Juridik Anser ni att lynnesfel är ett dolt fel? En häst som stegrar frekvent och som bevisligen gjort det innan köpet också. Säljaren nämnde att...
Svar
3
· Visningar
1 185
Senast: Masse
·
S
Ekonomi & Juridik Måste försäkra mitt föl omgående, vilket bolag ska man välja igentligen? Vilket är BRA!? Har alltid haft Agria men nu har dom ju ändrat...
Svar
10
· Visningar
1 205
S
Ekonomi & Juridik Jag undrar om ngn vet hur ett fodervärdsavtal gäller om hästen plötsligt byter ägare? Säg att man har en uppsägningstid på två månader...
Svar
1
· Visningar
1 001
C
Ekonomi & Juridik Diskuterade detta med en kompis häromdagen. Vad anser ni om livliga hästar på ridskolor? Nu menar jag inte heltokiga "rodeohästar"...
Svar
17
· Visningar
2 459
Senast: elinalejerback
·
Ekonomi & Juridik Jag är lite förvirrad.... kollar på en ny försäkring till min ponny. Sveland: 20.000 A1 skulle bli 2600:- i premie 30.000 A1 skulle...
Svar
9
· Visningar
1 167
Senast: jessivega
·
Ekonomi & Juridik Jag har fått en förfrågan om jag kan tänka mig hyra ut en boxplats i mitt stall.Vi har redan tidigare kommit överens om att hon ska...
Svar
9
· Visningar
2 348
Senast: MiaMaria
·
Ekonomi & Juridik Alt att man kan bestämma ett pris och så säljer de den till ett högre och tar mellanskillnaden. Vill inte riskera att hästen blir...
Svar
19
· Visningar
4 995
Senast: terese
·
Ekonomi & Juridik Det är så att vi om 1 månad ska flytta till en gård. Det finns redan staket uppsatt och så och stoparna är frächa och sitter väldigt... 2
Svar
29
· Visningar
4 091
Senast: Gullan86
·
S
Ekonomi & Juridik Om det står så här på ett kontrakt: "Vid ev. försäljning så ska köparen underätta säljaren" (sen står det inget mer) Jag tolkar...
Svar
10
· Visningar
1 170
Senast: sonett
·
L
Ekonomi & Juridik Var precis på Lantmännen och beställde gödning till vallen och det har gått upp 20% från förregående år, och i fjol hade det gått upp...
Svar
19
· Visningar
4 884
Senast: Lampi
·
Ekonomi & Juridik Ni som står på anläggning Hur mycket räknar ni med att ni lägger ut varje månad? Hur långt har ni till stallet? Hur mycket räknar ni...
Svar
14
· Visningar
1 468
Senast: kvandi
·
B
Ekonomi & Juridik Man ska tamefasen inte ha med annat hästfolk än sig själv att göra! Har en travhäst utleasad sen hon var 2 år gammal. Pga diverse... 2
Svar
24
· Visningar
3 012
Senast: via
·
A
Ekonomi & Juridik Jag utbildar mig till hästmassör och under praktiken ska vi ju ha en del behandlingar. Får jag ta betalt för dessa utan att ha ett företag?
Svar
8
· Visningar
1 200
Senast: Andra
·
Ekonomi & Juridik Har mkt svårt att få kontakt med min foderhästsägare. Jag sa upp kontraktet 13 februari och fick bekräftelse på detta på sms. Hon ska...
Svar
9
· Visningar
1 684
Senast: caradan
·
Ekonomi & Juridik Vad kostar din korsningshäst/kallblod om året? Och vad ligger försäkringen på. dvs i liv och vet. 2
Svar
37
· Visningar
3 368
Senast: Soffan74
·
Ekonomi & Juridik Sitter och surfar runt lite på måfå - och hittar en av mina hästar som är ute på annons på en rasförenings hemsida. På sidan ligger...
Svar
6
· Visningar
1 247
Senast: kenneth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna