Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hästmänniska
Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)
Ekonomi & Juridik
Jag har min häst försäkrad i Agria just nu men tycker inte att jag fått nån vidare service från dem förutom min kontaktperson som har...
Ekonomi & Juridik
För ca 2 månader sedan lämnade jag ut min häst på prov vilket för en månad sedan resulterade i köp.
Nu kommer köparen och hävdar att...
Ekonomi & Juridik
Jag undrar hur man gör om man ska flytta till Åland och vill ta med sig hästen? Vad behövs? Vad ska man tänka på? Hur mycket kan det...
Ekonomi & Juridik
Anser ni att lynnesfel är ett dolt fel? En häst som stegrar frekvent och som bevisligen gjort det innan köpet också. Säljaren nämnde att...
Ekonomi & Juridik
Måste försäkra mitt föl omgående, vilket bolag ska man välja igentligen?
Vilket är BRA!? Har alltid haft Agria men nu har dom ju ändrat...
Ekonomi & Juridik
Jag undrar om ngn vet hur ett fodervärdsavtal gäller om hästen plötsligt byter ägare? Säg att man har en uppsägningstid på två månader...
Ekonomi & Juridik
Diskuterade detta med en kompis häromdagen.
Vad anser ni om livliga hästar på ridskolor? Nu menar jag inte heltokiga "rodeohästar"...
Ekonomi & Juridik
Jag är lite förvirrad....
kollar på en ny försäkring till min ponny.
Sveland:
20.000 A1 skulle bli 2600:- i premie
30.000 A1 skulle...
Ekonomi & Juridik
Jag har fått en förfrågan om jag kan tänka mig hyra ut en boxplats i mitt stall.Vi har redan tidigare kommit överens om att hon ska...
Ekonomi & Juridik
Det är så att vi om 1 månad ska flytta till en gård.
Det finns redan staket uppsatt och så och stoparna är frächa och sitter väldigt...
Ekonomi & Juridik
Var precis på Lantmännen och beställde gödning till vallen och det har gått upp 20% från förregående år, och i fjol hade det gått upp...
Ekonomi & Juridik
Ni som står på anläggning
Hur mycket räknar ni med att ni lägger ut varje månad?
Hur långt har ni till stallet? Hur mycket räknar ni...
Ekonomi & Juridik
Jag utbildar mig till hästmassör och under praktiken ska vi ju ha en del behandlingar. Får jag ta betalt för dessa utan att ha ett företag?
Ekonomi & Juridik
Har mkt svårt att få kontakt med min foderhästsägare.
Jag sa upp kontraktet 13 februari och fick bekräftelse på detta på sms. Hon ska...
Ekonomi & Juridik
Sitter och surfar runt lite på måfå - och hittar en av mina hästar som är ute på annons på en rasförenings hemsida. På sidan ligger...
Trädgård & Växter Vad kan jag så nu i område 3(2) som kräver lite kärlek men som ändå ser väldigt trevligt ut på kort tid? Tänkte om jag skulle sparka...
Hundavel & Ras Nej i Sverige är den inte vanlig, om den ens finns? (Medvetet)
Hade aldrig hört talas om den för jag kikade lite på ”utländsk agility”...