hur mycket har ni sparat på ett sjukdomskonto

vinkelina

Trådstartare
alla säger ju att man skall ha pengar på sidan om, i fall om att de skulle hända nått med hästen

iom att jag inte har min häst försäkrad (pga ålder) så undrar jag vilken summa som sku va lämplig att ha...

har hittills klarat mig under värre skador, varit inne på röntgen en gång, men de blev så billigt att ja betala det ut egen ficka

hur mycket har ni undansatt på ett hästkonto

Sv: hur mycket har ni sparat på ett sjukdomskonto

Beror på hur mycket du kan tänka dig att göra, vilka operationer etc. Kan du föreställa dig att du vill buköppna eller ryggoperera hade jag nog lagt undan 100 000 - 150 000 kr.

Vi har beslutat att ingen av hästarna ska genomgå några stora ingrepp och har därför betydligt lägre sparad slant.

Min häst är iofs försäkrad, men jag har runt 40 000 kr undanstoppade för en regnig dag (eller två eller flera) Krisar det sig väldigt har jag väl nästan lika mkt till, men det är pengar som är mer allmänt sparade för den dagen bilen går sönder, pannan lägger av eller liknande.

Nu har jag iofs precis som Lovisaleonora (i princip) bestämt att min häst slipper stora, komplicerade ingrepp med lång och besvärlig eftervård, och känner att mina pengar räcker om det händer något "mindre".

Jag hade en del undansparat men sen blev jag arbetslös och numera har jag inte många tusenlappar på det kontot. Men när den dagen kommer så får jag lösa det då.

alla säger ju att man skall ha pengar på sidan om, i fall om att de skulle hända nått med hästen

iom att jag inte har min häst försäkrad (pga ålder) så undrar jag vilken summa som sku va lämplig att ha...

har hittills klarat mig under värre skador, varit inne på röntgen en gång, men de blev så billigt att ja betala det ut egen ficka

hur mycket har ni undansatt på ett hästkonto

Jag har en snart 20-årig New Forest och tänker som de andra att jag inte ska hålla henne vid liv till vilket pris som helst, men från och med imorgon är hon försäkrad i Agrias veteranföräkring. Bättre än inget iaf :)

Har inga större summor egentligen, runt 15 000:-. Mina ponnys är försäkrade upp över öronen, så försäkringen tar det mesta, även mediciner osv. Känns bra att ha.

Min häst är försäkrad vet. 50' tror jag. Det är nog en ganska vanlig summa. Titta på försäkringarna och fundera på hur hög vet. försäkring du skulle haft om du försäkrat hästen genom ett f-bolag. Den summan är ju då kanske lämplig att ha undanstoppad. Livförsäkring behöver du ju inte om du inte.

Förutom min föräkring så lägger jag också undan några 100 i månaden extra på mitt hästkonto, som blir ett eget litet sparande och som går till oförutsedda utgifter och mindre kostnader för mediciner/vet/undersökningar etc. Sen har man ju en personlig buffert för hus och hem och livet i allmänhet, som ju skulle kunna agera nödlösning om något riktigt allvarligt skulle inträffa, som skulle kosta mer än vad hästen är försäkrad i.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 229
Senast: Johanna1988
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 637
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år... 14 15 16
Svar
311
· Visningar
27 713
Hästmänniskan Hej! Jag har aldrig ägt en häst, utan har varit (och är) medryttare på ett antal hästar. Jag planerar att hyra en häst när jag börjar... 2 3
Svar
50
· Visningar
5 827

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka