J-la folk rent ut sagt!!

Sv: J-la folk rent ut sagt!!

Det är inte alldeles säkert att det bästa är att fölungen blir renrasig. Det är det om
a) STC går med på att man löser (den dyra) betäckningslicensen i efterhand. Avkomman kommer i det fallet att hamna i stambokens sämre del, och vara utestängd från vissa lopp osv.
b) Pappan till fölet är någotsånär intressant härstamningsmässigt.
Annars har fölet ett högre värde om det är en korsning, nästan med vilken ras som helst.

Fast hur funkar det då med när det står okänd härstamning? Då kan man väl inte behöva betala betäckningslicens?
Kolla Hugh Dickson på travsport.se, han har en avkomma som tävlat.

Hon kommer flyttas idag till ett annat stall som vi ordnat med kunnigt folk.
Har vart i kontakt med STC och en jurist är väl närmast att prata med nu. Sedan hur det blir med faderskap får vi titta på när fölungen väl har anlänt, om allt går bra....

Hugh Dickson var född -97, det är ändå en del år sedan...
Okänd härstamning får ej starta.
Att Hugh Dicksons eventuella ättlingar skulle få starta är en annan sak, han finns ju nu redan i stamboken.

Liknande trådar

T
Däggdjur Igår fick jag en smärre chock när jag upptäckte 4 små bebisar inne hos min kaninhona. Jag har noterat tecken på dräktighet tidigare men...
Svar
7
· Visningar
4 776
Senast: Kilauea
·
A
Ekonomi & Juridik Jag skriver under anonymt nick. Jag blir så less på allt tjafsande i stallet, från stallägarens sida. Det verkar dessutom bara vara...
Svar
14
· Visningar
2 039

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka