Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Jag köpte ett varmblodsto i oktober förra året. Provred henne tre gånger, varav en ute, där hon var supermysig och precis det jag letat... 2
Svar
34
· Visningar
4 465
Senast: leva11
·
F
Ekonomi & Juridik är det värt att registrera? Jag köpte en ponny (korsning) som sällskap till min häst, och sällskapsponnyn är helt oregistrerad och...
Svar
9
· Visningar
1 740
Senast: gucci_parma
·
Ekonomi & Juridik Min häst har blivit utdömd pga skador. Han är ganska högt försäkrad, ersätter försäkringsbolaget även själva avlivningen eller drar man... 2
Svar
21
· Visningar
2 779
Senast: stjarnfrugt
·
Ekonomi & Juridik Om en månads uppsägningstid avtalats muntligt, gäller det då 30 dagar eller kalendermånad? (inget sådant avtal finns, jag bara undrar...
Svar
2
· Visningar
2 555
Senast: Immer
·
A
Ekonomi & Juridik Hoppas att det finns någon som kan hjälpa mig!:) Hoppas att tråden får ligga kvar här då det inte rör fodermedel utan snarare...
Svar
5
· Visningar
1 094
Ekonomi & Juridik Har en kompis som satt igång en häst till tävlingsnivå samt tävlat en hel del för att ägaren skulle kunna få hästen såld. De hade...
Svar
2
· Visningar
1 190
Senast: Pettsson
·
Ekonomi & Juridik Hej! Flytta gärna om tråden passar bättre någon annanstans. Jag vet inte om detta är känsligt för vissa, då är det bara att de låter... 2
Svar
23
· Visningar
2 741
Senast: lovelylace
·
T
Ekonomi & Juridik Skulle nån vänlig själ kunna enkelt förklara skillnaden mellan att vara medryttare och halvfodervärd? :angel: Om medryttaren betalar...
Svar
4
· Visningar
983
Senast: __Stilett__
·
Ekonomi & Juridik Hur gör ni som erbjuder bete till andras hästar? Det ligger till så att vi har rätt så mycket mark som skulle behöva nötas av med... 2
Svar
25
· Visningar
3 541
Senast: Dandylinn
·
Ekonomi & Juridik Jag har tänkt att höra mig för på ridskolerna häromkring om det finns ngn duktig liten tjej som kan rida våra B-ponnyer någongång i...
Svar
4
· Visningar
1 001
Senast: gunhild
·
P
Ekonomi & Juridik Jag köpte en häst (ett sto)för ett par veckor sedan som verkade bra på alla vis då jag provred. Redan då vi kom hem till mitt stall... 2 3
Svar
56
· Visningar
10 200
Senast: Pettsson
·
Ekonomi & Juridik Ska kanske få foderponny, en shettis på runt 10år. Har ridit ca 7 år och även kört lite grann. Det jag undrar är hur mkt en shettis...
Svar
11
· Visningar
1 123
Senast: BREA
·
M
Ekonomi & Juridik Hej jag ska beskriva situationen bättre. En häst hade för någon månad sedan 3 medisar och en ägare. Ägaren sålde hästen tillbaka där... 4 5 6
Svar
114
· Visningar
11 568
Senast: MagicaDeHex
·
J
Ekonomi & Juridik Är en ponnymamma till en nyss fyllda 14-åring, med noll koll på det juridiska. Det vi har är en D-ponny som inköptes privat för ett år...
Svar
3
· Visningar
1 637
Senast: lil-sis
·
R
Ekonomi & Juridik Mina föräldrar äger en gård på ca 40 ha, sammanhängande. Dom planerar att göra en väg/bana längsmed gränsen, den ska bitvis vara... 2
Svar
33
· Visningar
5 718
Senast: Lampi
·
Ekonomi & Juridik Tänkte ventilera ett problem jag stött på. I December fick jag ett erbjudande om att hämta ett varmblodssto som en familj ville... 2
Svar
23
· Visningar
2 711
Senast: stjarnfrugt
·
W
Ekonomi & Juridik Alltså, har hästarna första året hemma nu. Har en ca 1,2ha hage, halva är åkermark och halva sluttande skog som hålls torr och fin. Nu...
Svar
7
· Visningar
1 085
Senast: Wishful
·
O
Ekonomi & Juridik Jag har ett köpekontrakt på en häst där jag lagt handpenning och det finns ett datum för slutbetalning. Då jag inte längre är... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 920
Senast: Horsesman
·
L
Ekonomi & Juridik Har en foderhäst sen ett par månader tillbaks, trevlig häst med bra kapacitet som jag trivs mycket bra tillsammans med! Hästen har...
Svar
3
· Visningar
1 286
Senast: loost
·
Ekonomi & Juridik Vad gäller om man har betalande medryttare på sina hästar som ingår i ett företag? Om de betalar ska pengarna naturligtvis tas upp i...
Svar
7
· Visningar
1 386
Senast: kisse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka