Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hästmänniska
Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)
Ekonomi & Juridik
Jag köpte ett varmblodsto i oktober förra året. Provred henne tre gånger, varav en ute, där hon var supermysig och precis det jag letat...
Ekonomi & Juridik
är det värt att registrera?
Jag köpte en ponny (korsning) som sällskap till min häst, och sällskapsponnyn är helt oregistrerad och...
Ekonomi & Juridik
Min häst har blivit utdömd pga skador.
Han är ganska högt försäkrad, ersätter försäkringsbolaget även själva avlivningen eller drar man...
Ekonomi & Juridik
Om en månads uppsägningstid avtalats muntligt, gäller det då 30 dagar eller kalendermånad?
(inget sådant avtal finns, jag bara undrar...
Ekonomi & Juridik
Hej!
Flytta gärna om tråden passar bättre någon annanstans. Jag vet inte om detta är känsligt för vissa, då är det bara att de låter...
Ekonomi & Juridik
Skulle nån vänlig själ kunna enkelt förklara skillnaden mellan att vara medryttare och halvfodervärd? :angel:
Om medryttaren betalar...
Ekonomi & Juridik
Jag har tänkt att höra mig för på ridskolerna häromkring om det finns ngn duktig liten tjej som kan rida våra B-ponnyer någongång i...
Ekonomi & Juridik
Jag köpte en häst (ett sto)för ett par veckor sedan som verkade bra på alla vis då jag provred. Redan då vi kom hem till mitt stall...
Ekonomi & Juridik
Ska kanske få foderponny, en shettis på runt 10år. Har ridit ca 7 år och även kört lite grann. Det jag undrar är hur mkt en shettis...
Ekonomi & Juridik
Hej jag ska beskriva situationen bättre.
En häst hade för någon månad sedan 3 medisar och en ägare.
Ägaren sålde hästen tillbaka där...
Ekonomi & Juridik
Är en ponnymamma till en nyss fyllda 14-åring, med noll koll på det juridiska.
Det vi har är en D-ponny som inköptes privat för ett år...
Ekonomi & Juridik
Alltså, har hästarna första året hemma nu. Har en ca 1,2ha hage, halva är åkermark och halva sluttande skog som hålls torr och fin. Nu...
Ekonomi & Juridik
Har en foderhäst sen ett par månader tillbaks, trevlig häst med bra kapacitet som jag trivs mycket bra tillsammans med!
Hästen har...
Ekonomi & Juridik
Vad gäller om man har betalande medryttare på sina hästar som ingår i ett företag? Om de betalar ska pengarna naturligtvis tas upp i...