Inkomster & utgifter

Sv: Inkomster & utgifter

Jag hade häst medan jag gick på studielån, visserligen hade jag extrajobb på lördagar som kunde ge ca 1500-2000 extra.
Det gick att ha häst, min hyra då låg på ungefär 1200, delar med min bror.
Men man fick prioritera bara att kanske inte lägga pengar på kläder och såna grejer..
Stallhyran låg på 600+spån,hö,hovslagare m.m.
Men jag erkänner att det var tajt och att anhöriga emellanåt fick hjälpa till att betala någon spånbal när man betalat sina räkningar och liknande.

Vi tjänar ca 40-50 000/mån tillsammans och har fasta boendekostnader på ca 9000 kr/månad. Med andra fasta kostander betalar vi ca 15 000/månad.

Vi har tre egna hästar och två inackorderade. Deras fasta kostnader inkl. allt såsom strö, foder, hovslagare etc ligger på allt mellan 3000-5000/mån vilket går att hålla tack vare egen gård och eget stall. En av hästarna kostar mer då jag tränar en gång/v med honom = avgift, diesel (6 mil tor) och utrustning, nu börjar även tävlingssäsongen.

Jag har väldigt olika inkomst beroende på hur mycket jag arbetar, men brukar hamna kring 45000/månad efter skatt.
Min sambo är artist och hans lön varierar väldigt mkt, beroende på hur mkt skivor och merch som säljs plus då konserter..

Vi har snuskigt billigt boende, ca 3000 i månaden inklusive allt för oss båda, då vi delar hus med svägerskan och hennes man.

Hästen kostar ca 5000 i stallhyra + hovis och försäkring. Så hästen bor dyrare än vad sambon och jag gör tillsammans ;)

jag bor i england och jobbar i London, jag far ut efter skatt, ungefar 35.000 kr, varje manad, men sa kostar huset och levandet mer har ocksa, hastarna, har 3 kostar mig runt omkring 5000 i manaden, har dom hemma:)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 488
Senast: Squie
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 208
Senast: Johanna1988
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 630
Äldre Hej! Jag är generellt dålig på matematik och att tänka klart juridiskt är inte min bästa förmåga just nu, så jag skulle blir jätteglad... 2
Svar
35
· Visningar
5 551
Senast: lbb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka